A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

професійна етика (урок 11-12)

Дата: 10.11.2020 08:03
Кількість переглядів: 516

Урок №11-12                  Гр. 2                                          10.11.20

Тема : Етика водія у конфліктних ситуаціях.

Конфлікти на дорозі не завжди є наслідком дорожньо-транспортних пригод. Вони можуть зумовлюватись недостатнім розумінням ситуації, неправильними припущеннями, різними інтересами, квапливими оцінками. Є кілька груп причин, які призводять до конфліктів під час дорожнього руху.

Причини конфліктів під час дорожнього руху


- характер руху;
- різні рівні культури водіння;
- невміння контролювати власні емоції.

Стадії конфлікту


- формування суперечливості інтересів;
- перехід потенційного конфлікту в реальний;
- конфліктні дії;
- розв'язування конфлікту.
Водії, як і інші особи, схильні бачити те, що хочуть бачити. Тому вибирають тільки ті факти, які підтверджують їхні погляди, переконання. Інша сторона не повинна сприймати негативно таку ситуацію, оскільки це сприятиме нагнітанню небажаних емоцій, що посилюватиме роздратування. Цьому сприяють і категоричність суджень, і недоречні жарти.

Дії водіїв в конфліктних ситуаціях


На жаль, деякі люди схильні до конфліктів. Наприклад, активність холерика і повільність флегматика — якості несумісні. В аварійній ситуації повільність флегматика може спричинити запальність у холерика. У конфліктуючих водіїв може виникнути психологічна несумісність, якщо пішоходи, які обступили, висуватимуть інші вимоги і висловлюватимуть інші думки.
Якщо спілкування двох особистостей має суперечливий характер, то вони стають один проти одного. При звичайній бесіді сторони займають кутову позицію. Варто мати на увазі, що тут спостерігається подвійна залежність: з одного боку, стиль і форма розмови змушують зайняти відповідну позицію, а з другого — сама позиція впливає на хід розмови. Таким чином, якщо ви хочете пом'якшити розмову і прийти до прийнятного для обох рішення — займайте кутову позицію.
Будь-яка інформація повинна подаватися на особистісному фоні. Так, водій, виправдовуючись перед інспектором дорожньо-патрульної служби, може посилатись на перешкоду в русі, що виникла несподівано, яку той міг не помітити. Наприклад, багато пішоходів на пішохідному переході роблять водієві малопомітний знак рукою «проїжджай, я тебе пропускаю». При цьому перехожий може стояти позаду інспектора, який цього не бачить.
Успішність спілкування залежить і від уміння слухати. Уміння слухати — це складний психологічний процес, пов'язаний з певним внутрішнім напруженням. Далеко не всі на це здатні, іноді той, хто слухає, періодично «вимикається», внаслідок чого інформація сприймається частково. Тут має значення не тільки психологія особистості, а й її загальна культура.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень