A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська мова

Дата: 15.02.2022 08:10
Кількість переглядів: 138

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

 

 

Тема:  Активні та пасивні дієприкметники

 

Вивчити параграф 11.

Письмово виконати вправу  83 та 85.

 

15.02.2022р.   Урок №28  для гр. №23

 

 

Контрольна робота .  Морфологічна норма

          0,5 бала

        1.Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку

А. якнайзручніший,   Б. більш сучасний,   В. більш добріший, Г. найбільш міцний,    Д. найелегантніший.

 

2. Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку:

А. Мама каже. Що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Б. Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас пішки.

В. Берімо приклад із дерев, ростімо у височінь життя.

Г. Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

3. Помилку у творенні ступеня порівняння  прикметника допущено в реченні:

А. Нарешті настали найзаповітніші  для кожного випускника  дні,  сповнені найприємніших вражень.

Б. До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди , найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

В. Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Г. Що більш відповідальна людина, то більш складніше її життя, адже вона  хоче все зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.

4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, КРІМ

А. Пиши,                   Б. Чеши,                  В. Неси,                   Г. Даси,                        Д. Проси.

 

5. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента  «Переглянувши фільм…» додати:

А. проводиться обов’язковий  аналіз гри акторів.                     Б. хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

В. він надзвичайно сподобався всім  моїм друзям.                  Г. з радістю знову перечитується  художній твір.

Д. головний герой був прекрасним актором.

 

6. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні:

А. Українці дуже талановиті: до дев’яносто  відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Б. Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

В. Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Г. Молоко містить близько ста різних речовин , має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом .

Д. Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти  сантиметрів.

 

7.Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею …» додати

А. екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.             Б. усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В. уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.                             Г. наші знання з історії були дуже доречними.

Д. це чудова можливість поринути в минуле.

 

8. Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні:

А. Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.        Б. Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

В. Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

Г . На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.              Д. Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. З’ясуйте , якою частиною мови є виділені слова в реченні  ( цифра позначає наступне слово) (1 бал)

        Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу ,    і найповніше , (3) найглибше    (4) цей процес відбувається  в мовленні під час  повсякденного спілкування.

      А. Дієприкметник (форма дієслова),         Б. Прикметник,           В. Займенник,      Г. Прийменник,      Д. Прислівник.

 

      10. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:         ( 1 бал)

      А. проводжати – проводять,     Б. молоти – мелять,  В. хотіти – хотять,

      Г. гоїти – гоють,   Д. кричати – кричать.

 

      11. Неправильно побудовано словосполучення:  (1 бал)

      А. Десять (хвилин) на десяту,      Б. Чверть по одинадцятій, 

      В. Третя година десять хвилин,   Г. За п’ять  хвилин шоста, Д. Без п’ятнадцяти десять .

 

12. З’ясуйте , якою частиною мови є виділені в реченні слова ( цифра позначає наступне слово) (1 бал)

      Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці (2), що (3) стиха піниться, бджоли  (4) неначе     киплять.

А. Займенник, Б. Дієприкметник,  В. Прислівник, Г. Сполучник, Д. Частка.

 

      4 бали

        13. Напишіть відгук про недавно прочитану книгу. У тексті використайте наказовий спосіб дієслова,   дієприкметниковий зворот,   кількісні числівники.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень