A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська мова

Дата: 19.01.2021 08:19
Кількість переглядів: 662

19.01.2021р. Українська мова. Гр№11  (Урок № 28 – 29)

 

 

Тема: Контрольна робота за темою «Морфологічна норма. Практична риторика» (тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

1. Поставте у родовому відмінку множини іменники : дно, долото. (1б.)

 

2. Допущено помилки у визначенні роду невідмінюваних іменників у рядках: (1б.)

 А) Далекий Капрі, сильний майстро;  Б)Гарне какаду,--------; 

 В)Смачне салямі, великий боа (удав);  Г)Кольорове драже, кумедне кенгуру;

 Д)Сонячне Баку, простора авеню;

 

3. Закінчення –ей у родовому відмінку множини мають іменники в рядках: (1б.)

А)Двері, кури, люди;  Б)Миша, свиня, стаття;  В) Гроші, гуси, сани;

 Г) Вольт, грам, солдат;  Д)  Сіни, подорож, вість

 

4. Утворіть від поданих слів спочатку чоловічі імена по батькові, а потім жіночі імена по батькові. Запишіть їх у називному та давальному відмінках. (1б.)

Геогій, Василь

    

  5. Закінчення –у (-ю) у формі родового відмінка мають іменники  (1б.)

А) хміль, понеділок, стіл, дипломат;        Б_ Крим, цукор, гіпс, метал

В) озерце, інститут, Буг, лід;                    Г) гай, рій, Мурчик, поросятко; 

Д) град, бешкетник, баран, Ленінград

    

  6. Закінчення –а (-я) у формі родового відмінка мають іменники  (1б.)

А) бовдур, вовк, чоловік, боярин;          Б) сир, пісок, рій, холоп;    В) ніж, мороз, дощ, зошит;

Г) сукно, вапно, кисень, ведмідь;           Д) серце, страх, Шевченко, космонавт

           

  7.Морфологічну помилку допущено в рядку:               (1б.)
А) найбільш успішний;                     Б) дорожчий золота;               В) якнайцікавіший;
Г) кращий за всіх;                               Д) немає в продажу.

 

              8. Перепишіть, вставляючи на місці крапок пропущені букви. Визначте рід, число, та відміну іменників     (3 б).

 

Гори нахил..мо, а врожай вирост..мо. Де оком не доглян..ш, там грішми доплат..ш. Що вимов..ш яз..ком, того не виб’єш і кілком. Чого не доглян..ш очима, за те відповіси пл..чима. Як буд..ш газдувати, так буд..ш і мати. Як не зроб..ш тепер, робитимеш у ч..твер. На жнива запізн..шся, то увесь рік шкодуватимеш. Як буд..мо робити, так і буде родити. В ліс не з’їзд..ш, то на печі змерзн..ш. Запізн..шся до праці, то буд..ш тільки воду сьорбати. Голу кістку й ворона не буде дз..обати. Хоч ворота зачин..ш, та гостя не впин..ш. На всякий чмих не наздоровка..шся

              

  9. Написати невеличке есе з елементами роздуму на одну з тем за правилами ведення супуручки (обсяг – до 1 сторінки)    (2 б).

 

1. Чи потрібно бути комунікабельним у сучасному світі? Чи потребує комунікабельності ваша професія?

2.Соціальні мережі – велике благо чи віртуальне щастя.

 

19.01.2021р. Українська мова. Гр№11  (Урок № 28 – 29)

 

 

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

 

 

Тема:  Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості

            Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість

 

Поняття «мовна стійкість» означає намір та поведінку особистості чи групи людей, спрямовані на послідовне, непохитне користування в щоденному спілкуванні певною мовою чи мовними засобами, незалежно від того, якою мовою послуговується співрозмовник. На думку дослідників, головні джерела, що живлять мовну стійкість,— це національна традиція, національна свідомість і солідарність; національна культура; національний мир і співробітництво з іншими народами.

Україна проголосила, що будує правову демократичну державу. Для цього їй необхідні передовсім духовні, інтелектуальні особистості, високопрофесійні викладачі, політики, правники. Вміння говорити становить фундамент професіоналізму спеціаліста гуманітарного фаху. Проте й для представників професій, пов’язаних з технікою, це вміння є важливою професіограмою.

Уміння людини спілкуватися засобом слова зумовлюється загальною ерудицією, здібностями, самоосвітою, прагненням до самовдосконалення.

Мовна стійкість — намір та поведінка особистості чи групи людей спрямовані на послідовне, непохитне користування в щоденному спілкуванні певною мовою чи мовними засобами, незалежно від того, якою мовою послуговується співрозмовник.

Головні джерела, що живлять мовну стійкість:

На початку ХІХ ст. жоден слов’янський народ, за винятком росіян, не мав своєї держави. Тому проблема мовної стійкості стосувалася майже всіх словянських мов у різні періоди розвитку націй. Поляки, чехи, серби, болгари відродили і утвердили свою мову Українці відроджують свою мову дуже повільно Білоруси мають кризовий стан у відродженні білоруської мови(14 травня 1995 р. там було проведено референдум, на який винесли мовне питання у такому формулюванні: «Чи погоджуєтесь ви з наданням російській мові рівного статусу з білоруською?» 53,9% від загальної кількості виборців проголосували «за», і в Білорусі російська мова була оголошена другою державною. Дуже швидко після цього узаконена «рівність» двох мов призвела до майже повного витіснення білоруської мови з усіх сфер суспільного життя.) Як ви думаєте, чому така ситуація склалася саме в українців та білорусів?

Чинники, що сформували складну й унікальну мовну ситуацію в Україні

1. Співіснування й жорстка конкуренція з російською мовою при панівному становищі останньої, що є наслідком попередньої тривалої політики русифікації – неприхованої з боку царського та маскованої з боку радянського режимів.

2. Наявність численного російськомовного населення як один з визначальних факторів мовної ситуації. Фактор російської мови й російськомовного населення України постійно присутній у розрахунках певних політичних сил України.

 Завдання:

  1. Опрацювати матеріал підручника (стор.4 – 8)

Виконати вправу 6 (стор.8)


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень