A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська мова

Дата: 12.01.2021 08:29
Кількість переглядів: 4683

12.01.2021р.   Українська мова.  Урок № 36 . Гр.№ 23

 

 

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

 

Контрольна робота. Написання формального критичного есе «Чого варто уникати в спілкуванні».

Викладач:

    

   Як люди, ми вчимося і розвиваємося через наші взаємодії з іншими людьми. Часто ці взаємодії зосереджені навколо розмов - багатих, значущих обмінів інформацією серед невеликої групи людей, де кожна людина активно слухає і ділиться. Великі, змістовні розмови безцінні - вони збагачують наше розуміння людей і оточуючого нас світу. В соціальному плані, бути тим, хто може легко і безтурботно спілкуватися з іншими, дозволяє нам створювати глибокі дружні відносини і отримувати неймовірне особисте зростання і задоволення.

    Якщо ви хочете провести приємну розмову, інші повинні відчувати, що ви не засуджуєте їх. Коли хтось відчуває, що їх ідеї і переконання беруться під сумнів або применшуються, будь-який значущий обмін інформацією найчастіше буде закритий. Замість цього спробуйте почути та зрозуміти, і можливо, ви зможете чогось навчитися!

   У світі налічується понад сім мільярдів людей, і ніхто з них не схожий на вас! Насправді, найбільший досвід найчастіше отримується під час взаємодії з тими, хто сильно відрізняється від нас самих. Прийміть ці відмінності з повагою. Дозвольте іншим ділитися своїм унікальним поглядом і досвідом, весь час пам'ятаючи, що усі ми маємо так багато спільного. Ми усі хочемо бути щасливими, любити інших і мати сенс в нашому житті.

   Є тільки одна людина, якою ви можете бути, тому не намагайтеся бути кимось іншим або кимось, ким ви не є. Приємна розмова грунтується на відвертості, і більшість людей можуть легко зрозуміти, коли інший не є правдивим чи справжнім. Беручи до уваги всі інші правила, це прийнятно і очікувано, що ви поділитеся своєю власною історією!

   Те, що відрізняє глибоку розмову від « пустої розмови», - це змістовний характер діалогу. Розмова про погоду не викличе нічого, крім, можливо, ввічливості. Великий співрозмовник витягує змістовні думки з інших, які викликані цілеспрямованими питаннями. Люди люблять думати; питаючи їх про те, що вимагає вдумливості, ви поглиблюєте цінність розмови і зміцнюєте відносини між сторонами.

 

Завдання:

1. У зошиті для контрольних робіт написати формальне есе на тему «Чого варто уникати в спілкуванні»

 

12.01.2021р.   Українська мова.  Урок № 35 . Гр.№ 23

 

 

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

 

1.Запишіть слова у 2 колонки:

  1. у яких вживається м’який знак;
  2. у яких не вживається м’який знак.

Медал…йон, ос…овий, ус…мішка, камін…чик, рум…янцю, аквалан…гіст, їжач…ок, їдал…ня,непокоїш…ся, йосипівс…кий, ін….ший.

Ключ. Підкресливши перші букви, прочитаєте назву вірша поета М.Левандовського.

Записати її

2.Відновити народні прислів’я та приказки, дібравши продовження з другої колонки. Пояснити вживання м’якого знака та апострофа.

Праця людину годує,                                              … дорога твоя пам…ять.

На дерево дивис…, як родит…                 … той на старіс…т… панує.

Не дорогий твій дарунок,                           … краща за велике безділля.

Борг пам…ятає не той, хто бере,               … а на людину, як робит…

Хто змолоду працює,                                              … а той, хто дає.

Мален…ка праця                                                    … а лін… марнує.

 

3.   Розв’язування тестів.

1.Укажіть рядок слів, у кожному з яких пишеться м’який знак:

А. Хар..ків, приз…ба, сіл…с…кий, шіст…сот;       Б. кан…йон, мен…ший, л…яний, малесен…кий;

В. різ…бяр, нен…чин, Іл…їн, людс…кіст…;          Г. брун…ка, ін….ший, якіст…ю, рибал…чин.

 

       2.Укажіть рядок слів, у кожному з яких пишеться апостроф:

А. Зав…язь, торф…яний, мавп…ячий, Солов…йов;         Б. ін….єкція, в…їзд, полум…я, круп…є;

В. надвечір…я, пір…їна, сер…йозний, моркв…яний;       Г. комп…ютер, міжгір…я, тьм…яний, дос…є.

 

      3.Допущена помилка у рядку:

А. Черв’як, бязь, Лук’яненко;                      Б. Об’ємний, різдвяний, солов’їний;

В Буряк, бур’ян, пів’ящика;                         Г. Матір’ю, б’юст, з’юрмитись.

 

      4.Допущена помилка у рядку:

А. Молотьба, людськість, дівчиньці;            Б. Медальйон, няньчити, Оксанці;

В. Досьє, різьбяр, доньчин;                           Г. Калиноньці, дев’ятсот, марганець.

 

     5.Усі слова пишуться без м’якого знака в рядку:

А. Мен..ший, батал…йон, Ігор…;               Б. Рибал…ці, піс…ня, Натал…чин;

В. Афанас…єв, консул…сякий, дитин…чин;

Г. Хар…ків, лл…є, дон…чин.

 

      6.Усі слова пишуться без апострофа в рядку:

А. з…їжджати, риб…ячий, дз в…якнути;              Б. межи гір…я, б…юрократ, сер…йозний;

В. мавп…ячий, св….ято, б…юджет;                       Г. пів…ями, пів…Ялти, цв…ях.

 

4.Переписати слова, на місці крапок уставляючи, де потрібно, пропущені букви, м’який знак або апостроф.

          Поділ..я, Поліс..я, Підмосков..я, покрит..я, насін..я, корін..я, прибут..я. Примор..я, Покут..я, Приазов..я, Приурал..я, роздоріж..я, збіж..я, лист..я, щаст..я, роззброєн..я, повіст..ю, річ..ю, піч..ю, стиснен..я, радіст..ю, швидкіст..ю, любов..ю, сіл..ю, мід..ю, подоро..чан..я, бря..чан..я, довкіл..я, риштован..я.

  1. Вивчити матеріал підручника ( стор.95, 98)
  2. Виконати вправу 186.
  3. Уміти відповідати на питання:

.

             1.Якими буквами передається на письмі м’якість приголосних звуків?

2.Після яких букв уживається м’який знак? Наведіть приклади.

3.Чому м’який знак не може стояти на початку слова?

4.Після яких букв м’який знак не вживається? Наведіть приклади.

5.Відповідно до якого правила м’який знак не пишеться у словах кінчик, менший, банщик?

6.Як переконатися в тому, що в словах Маринчин, Маринці м’який знак писати не потрібно?

7.Які звуки позначаються буквосполученням йо?

8.За яких умов уживається буквосполучення ьо? Наведіть приклади.

9.Для чого вживається апостроф?

10.Чому апостроф не вживається на початку слова або в кінці слова?

11.Перед якими буквами ставиться апостроф?

12.Після яких букв ставиться апостроф? Наведіть приклади.

13.Відповідно до якого правила апостроф не вживається після букв, що позначають губні приголосні, перед я, ю, є, ї? Наведіть приклади.

14.За якими правилом уживається апостроф у словах з’юрмитися, під’язичний?

15.Чому не ставиться апостроф після букви р у словах повітря, рясний?

16.У яких словах апостроф ставиться після букви к?

17.За якими правилами вживається апостроф у словах іншомовного походження?

 

Тема. Складні випадки правопису м’якого знака і апострофа.

 

«Вживання м’якого знака

Ь   пишеться   В українських 

- Після м’яких приголосних у середині складу перед о;

- Після букв на позначення м’яких приголлосних;

- У суфіксах –зьк-, -цьк-, -ськ-, -еньк-, -оньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк;

- Після л перед іншими приголосними (сильний);

- У дієслівних формах дійсного та наказового способів (малюють, сядьте);

- У родовому відмінку множини іменників жіночого і середнього роду на –н (я), -ц (я).

Ь   пишеться В іншомовних

- Після д, т, з, с, л, н  перед  я, ю, є, ї, якими позначаються два звуки;

- Після л, н перед йо;

- Відповідно до вимови після л перед бувками на позначначення приголосних, а також у кінці слова.

Ь  Не  пишеться 

- Після б, п, в, м, ф;

- Після р у кінці складу. Виняток: Горький;

- Після ж, ч, ш, щ;

- Після н перед  ж, ч, ш, щ  і суфіксами –ств-,

- Між подовженими м’якими приголосними;

- Після м’яких приголосних (крім л), якщо за ними йдуть інші м’які приголосні.

 

«Вживання апострофа»

пишеться перед я, ю, є, ї

- Після букв  б, п, в, м, ф, що позначають тверді губні звуки;

- Після р, що позначає твердий звук;

- Після префіксів та першої частини складних слів, які закінчуються на приголосний;

- Після букв б, п, в, м, ф, р, к у власних назвах: Монтеск’є;

- В іншомовних словах після часток д-, о-, після букв б, п, в, м, ф, р, к, х,ш, ж, ч, р та після префіксів, що закінчуються на приголосний.

’ не пишеться

- Після р, що позначає м’який  звук;

- Коли перед губним звуком є приголосний (крім р), що належить до кореня;

- Після губних в іншомовних словах.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень