A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська література

Дата: 31.03.2020 08:39
Кількість переглядів: 1038

31.03.2020р.  Українська література . ІІ-й курс, гр.1      Урок №45                                       

 

 Українська  література ( рівень стандарту) : підручник для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. – К.:Грамота, 2019.

https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-11-klas-2019/02-ukrainska-literatura-11-klas/avramenko-ukr-lit-11-.pdf

 

Тема: Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального.Образ українського інтелігента Степана Радченка – вихідця із селян, еволюція його характеру , проблеми ствердження в міському середовищі. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому.

 

Герой роману  Степан Радченко  -  виходець із села. Його справедливо можна назвати герой – маргінал .

Маргінал  - 

  1. провінціал;
  2. той , хто втратив колишні соціальні зв’язки  і не пристосувався до нових умов життя (звичайно про вихідців із села)

Завдання: 

  1. Дати відповіді на питання:
  1. Яким ми бачимо героя на початку твору?  Які паочуття володіють ним , коли він уперше ступив на  міські вулиці?
  2. Що зближувало Степана і Надійку?
  3. Чому, отримавши листа з села, Степан вирішує не повертатися туди, хоча ще не зовсім добре влаштований у місті?
  4. Як змінюється  ставлення Степана до міста в процесі збільшення його життєвих успіхів?
  5. Чому Степан відносно легко ввійшов до літературних кіл міста,  спромігшись зайняти непогану посаду?
  6. Чому жодній із жінок  Степан не дав щастя? Прокоментуйте слова Зоськи :  «Душа у тебе погана»
  7. Чому, досягши успіху, Степан Радченко захотів змінити своє міське життя на сільську працю? Яку роль у цьому повинна була зіграти Надія?
  8. Чи відчував відчай Степан Радченко, дивлячись з 6-го поверху своєї квартири на місто?
  9. Як ви думаєте, чи допише Степан Радченко свою повість про людей?
  10. Тріумф справжній чи вимріяний  героєм звучить у рядках: «… воно, місто,  покірно лежало внизу…і простягло йому з пітьми горбів гострі кам’яні пальці…»?

 

  1.  Вивчити матеріал підручника ( стор. 89 – 90)  і , спираючись на матеріал попереднього уроку , уміти характеризувати  образ українського  інтелігента  Степана Радченка.
  2. Підготуватися до написання  твору за романом В.Підмогильного «Місто»

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

___________________________________________________________________________________

 

31.03.2020р.  Українська література . ІІ-й курс, гр.1      Урок №46                                         

 

 Українська  література ( рівень стандарту) : підручник для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. – К.:Грамота, 2019.

 

Тема:  РМ   Письмовий твір-характеристика  «Маргінальний образ українського інтелігента»

 

Завдання: написати твір.

 

31.03.2020

 

УКРАЇНСЬКЕ ДІЛОВЕ МОВЛЕННЯ     І-й КУРС    Гр.11

 

Тема: Культура віртуального спілкування.

 

1.Ознайомитися з лекцією.

2. Вивчити правила спілкування в інтернеті

 

 

 

                                                                                                   «Заговори, щоб я тебе побачив».

                                                                                                                                              Сократ

Те, як ми спілкуємося може розповісти про людину майже все. Етика спілкування є найрозповсюдженішою темою для наукових праць. Лише в соціумі, постійно комунікуючи,

людина може зростати та повноцінно розвиватись.

Швидкий розвиток інноваційних технологій значно полегшив процес комунікації. Комп’ютери та сучасні гаджети з підключенням до Інтернету дають можливість вільно комунікувати та обмінюватись думками з необмеженою кількістю людей, з будь-якого куточку планети навіть не

виходячи з дому.

З однієї сторони, Інтернет відіграє важливу роль у розвитку особистості, а також допомагає людині включитись у процес спілкування тоді, коли в реальному житті вона має певні бар’єри. Але слід пам’ятати, що віртуальний світ може полегшити життя, а може його взагалі відібрати.

Спілкуючись у віртуальному середовищі слід також пам’ятати, що тут, як і в реальному житті, існують свої правила поведінки, своєрідна культура віртуального спілкування, яку ще називають

НЕТИКЕТ.  Як і в реальному житті, спілкуючись віртуально,ми повинні дотримуватись певних правил, щоб  створити про себе хорошу думку та уникнути конфліктних ситуацій.

Формуючи позитивну думку про себе у віртуальному середовищі, ми привертаємо до себе більше друзів та просто  отримуємо задоволення від віртуального спілкування.

Нетикет: сутність та основні правила

Мережевий етикет або  Нетикет- («netiquette»; від англ. network etiquette) –це правила поведінки, спілкування, традицій у мережі Інтернет.

Хто встановлює ці правила і навіщо? Адже мережа Інтерент –це ніби всесвіт вседозволеності та

свободи, і навіщо обмежувати себе певними рамками? Правила Нети-кету встановлюють користувачі мережі. Так само,як і в реальноиу світі, у віртуальному теж повинні бути свої правила етикету. Саме від того, який відсоток користувачів дотримується правил віртуального

спілкування, залежить зручність існування в мережі всіх інших. Єдиногодокументу,щовідображає усі правила мережевого етикету і є стандартом для усіх,досі не існує. Але існують найбільш поширені правила, які повинен знати кожен інтернетівець:

Правило 1.

Пам'ятайте, що ви спілкуєтесь з людиною.Досить часто люди в мережі порушують дане правило,

забуваючи, що по ту сторону екраназ ними спілкується жива людина. Не зловживайте тим, що співрозмовник вас не бачить і не дозволяйте собі того, чого б не зробили у звичайному

спілкуванні. У віртуальному світі є таке поняття як тролінг, що являє собою провокаційні повідомлення, які пишуться деякими особами (тролями) з метою викликати конфлікт між учасниками спілкування. Тому,заради свого спокою,уникайте конфліктних ситуацій та не провокуйте їх. Пам'ятайте, що не потрібно робити для інших те, чого не хочете щоб зробили для вас.

 

Правило 2.

Дотримуйтеся тих самих стандартів поведінки, що і в реальному житті.У віртуальному сві

ті існує певне відчуття анонімностіі в деяких ситуаціях,люди можуть дозволити собі більше, ніж вони дозволяють,спілкуючись у реальному житті. Але, все ж таки, намагайтесь дотримуватись правил спілкування,як в реальному, так і у віртуальному спілкуванні.

Залишайтесь толерантними і пам’ятайте, що Інтернетом користуються і діти.

 

 

Правило 3.

Пам'ятайте, що ви знаходитесь у кіберпросторі. Активне спілкування у Мережі має свої нюанси. Так, спілкуючись в чаті або ж форумі, пам’ятайте, що манери спілкування в різних співтовариствах різні. Якщо один стиль спілкування цілком звичний для одного співтовариства, для іншого він буде абсолютно неприйнятним. Обов’язково, перед тим,як щось коментувати в цілком новій для вас темі, озирніться, вивчіть обстановку–послухайте про що і як говорять там люди, і лише після цього долучайтесь до розмови.

Не варто нав'язувати свої правила і вчити співтовариство, навіть якщо ви впевнені, що всі не праві.

Правило 4.

Поважайте час і можливості інших.Якщо ви хочете поділитись з усім світом важливою для вас новиною, подумайте, чи всім вона така корисна. Одним з наслідків цього правила є шанобливе ставлення до чужого трафіку.Відправляючи кому-небудь надмірної ваги файл, користуйтеся архіватором.

Викладаючи великі зображення, подбайте про те, щоб їх супроводжували невеликі прев'ю (від preview–попередній перегляд зображення, як право, в зменшеному вигляді) із зазначенням розміру файлу. Якщо ви даєте посилання на великий файл, не забувайте вказувати його розмір.

Не слід очікувати миттєвої реакції на повідомлення.

 

Правило 5.

Зберігайте свій імідж.Ваша репутація в Інтернеті не меншважлива, ніж у реальному житті. Навіть якщо здається, що ніхто в Мережі вас не впізнає, не вартоображати інших, створювати кон

фліктні ситуації,або відповідати на образу образою. Нехай друзі за інтересами та сайтами знають вас,як ввічливу, толерантну та порядну людину. Публікуючи якусь інформацію,перевірте її

достовірність, пишіть грамотно.

 

Правило 6.

Допомагайте іншим там, де ви це можете зробити. Мережа не є сховищем всіх можливих у світі знань. Зазвичай в Інтернеті з’являється лише та інформація, яка несе вигоду її автору. Досить часто у людей виникають запитання на які в Мережі відповіді немає, тому, якщо ви є компетентні в якомусь питанні і можете на нього відповісти –відповідайте. Якщо ви виявили, що в Інтернеті відсутня інформація про щось, що ви знаєте напевне –обов’язково напишіть про це, ваші знання

можуть комусь знадобитись. Якщо в Мережі вас просять допо-могти –допоможіть, можливо хтось колись так само допоможе вам. Обмінюйтесь досвідом у Мережі, адже сам Інтернет виріс завдяки бажанню людей ділитись інформацією.

 

Правило 7.

Не створюйте конфлік  та не допускайте їх.

«Словесну війну», яка іноді виникає між декількома учасниками дискусії,ще називають флеймом (від англ. flame —полум’я). Зазвичай, під час таких суперечок істина не народ-жується і виникає лише дискомфорт серед учасників обгово-рення. Інтернет не забороняє флейми, вони можуть нести задоволення,як авторам, так і читачам, а ті, хто їх отримує, цілком можуть на них і заслуговувати. Проте, нетикет не заохочує таких дій, які іноді переростають у справжні інформаційні війни.

Краще уникайте образ і не беріть участі у конфліктних обговореннях.

 

Правило 8.

Поважайте право на приватне листування.Як і в реальному, так і у віртуальному світі існує право особи на приватне листування, і неповага до цього права –ознака поганих манер. Інколи у

бібліотечній практиці виникають моменти, коли користувачі не виходять зі своїх

сторінок у соціальних мережах та електронної пошти,або просять бібліотекаря відкрити їх скриньку і роздрукувати якусь інформацію. Бібліотекарюпотрібно обов’язково попередити людину про можливі ризики, показати,як самостійно відкрити скриньку та порадити корист

увачеві не довіряти нікому свій парольі вводити його самостійно. І запам’ятайте ще

один момент, який також відносять до даного правила: не поширюйте в Мережі інформацію про себе та інших людей реальні імена, адреси, телефони, фотографії!

 

Правило 9.

Пам’ятайте про авторське право.Ні в якому разі не привласнюйте собі чуже авторство!

Представляти скопійовану з Інтернету інформацію,як авторську,не просто нечесно, але й незаконно. Зверніть увагу й на те, що завантажувати і поширювати фото, відео та музику,які

захищені авторським правом теж не варто (звісно, якщо попередньо ви не здійснили оплату копійованого матеріалу), адже це прирівнюється до крадіжки. Бібліотеки,як публічні установи,повинні поширювати серед своїх користувачів знання авторського права.

Правила 10.

Пам’ятайте про безпеку. Намагайтесь без зайвої потреби не викладати на сторінках Мережі приватну інформацію, щоб не стати жертвою он лайн злочинців. Якщо все-таки така потреба виникла, перед тим, як написати щось про себе, обов’язково перевірте безпечність сайту. Сайт є безпечним в тому випадку, коли його адреса починається з https(HypertextTransferProtocolSecure).

У разі виникнення в Інтернеті ситуацій, які порушують безпеку комп’ютера або вашу безпеку особисто(листи з погрозами тощо),повідомте про це компетентну особу.

Положення нетикету розділяють на три основні категорії:

§

психологічні, емоційні(використання звертань: «ти», «ви», смайликів, підтримка або ігнорування новачків тощо);

§

технічні(використання певної довжини рядків, обмеження на розмір листів, їх підписи, допустимість написа-ння у верхньому регістрі, допустимість форматування, виділення курсивом, кольором тощо);

§

адміністративні(правила назв [заголовків]тем, правила цитування, допустимість реклами,

допустимість флейму, необхідність додержуватися тематики співтовариства). Під порушенням нетикету, які найчастіше виникають в мережі

Інтернет, розуміють образи та перехід на особистості, відступ від теми,який робиться зловмисно (офтопік), рекламу, саморекламу у невідповідних місцях. Також, порушенням нетикету вважають наклеп або іншу зловмисну дезінформацію,чи плагіат. Насамперед, щоб уникнути подібних проб

лем, провайдери послуг Інтернет-зв’язку повинні усвідомлювати, що на відміну відтелекомунікаційних операторів та поштових служб, вони надають приватні послуги, так як сервіс Інтернет використовує одночасно велика кількість людей.

Саме оператори Інтернет-послуг повинні передбачати можливі способи використання цих послуг користувачами і дбати про безпеку в мережі та дотримання етичних норм.

Для того,щоб усім користувачам Інтернет-мережі було комфортно нею користуватись потрібно ус

відомити, що Інтернет –це не «дика» зона,яка не має правил. Саме загальнолюдські цінності впливають на якісне формування змісту ресурсів і послуг цієї зони, і саме від її користувачів

залежить,як вони будуть співіснувати в ній,незалежно від національності, культурних та релігійних поглядів.

 

 

Повторити тему : Розділові знаки  в складносурядних  реченнях

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень