A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська мова

Дата: 19.04.2022 09:43
Кількість переглядів: 185

15.04.2022р. Українська мова. Гр№21  (Урок № 28)

 

 

Тема: Контрольна робота за темою «Морфологічна норма. Практична риторика» (тестові завдання закритої та відкритої форми).

 

1. Поставте у родовому відмінку множини іменники : дно, долото. (1б.)

 

2. Допущено помилки у визначенні роду невідмінюваних іменників у рядках: (1б.)

 А) Далекий Капрі, сильний майстро;  Б)Гарне какаду,--------; 

 В)Смачне салямі, великий боа (удав);  Г)Кольорове драже, кумедне кенгуру;

 Д)Сонячне Баку, простора авеню;

 

3. Закінчення –ей у родовому відмінку множини мають іменники в рядках: (1б.)

А)Двері, кури, люди;  Б)Миша, свиня, стаття;  В) Гроші, гуси, сани;

 Г) Вольт, грам, солдат;  Д)  Сіни, подорож, вість

 

4. Утворіть від поданих слів спочатку чоловічі імена по батькові, а потім жіночі імена по батькові. Запишіть їх у називному та давальному відмінках. (1б.)

Геогій, Василь

    

  5. Закінчення –у (-ю) у формі родового відмінка мають іменники  (1б.)

А) хміль, понеділок, стіл, дипломат;        Б_ Крим, цукор, гіпс, метал

В) озерце, інститут, Буг, лід;                    Г) гай, рій, Мурчик, поросятко; 

Д) град, бешкетник, баран, Ленінград

    

  6. Закінчення –а (-я) у формі родового відмінка мають іменники  (1б.)

А) бовдур, вовк, чоловік, боярин;          Б) сир, пісок, рій, холоп;    В) ніж, мороз, дощ, зошит;

Г) сукно, вапно, кисень, ведмідь;           Д) серце, страх, Шевченко, космонавт

           

  7.Морфологічну помилку допущено в рядку:               (1б.)
А) найбільш успішний;                     Б) дорожчий золота;               В) якнайцікавіший;
Г) кращий за всіх;                               Д) немає в продажу.

 

              8. Перепишіть, вставляючи на місці крапок пропущені букви. Визначте рід, число, та відміну іменників     (3 б).

 

Гори нахил..мо, а врожай вирост..мо. Де оком не доглян..ш, там грішми доплат..ш. Що вимов..ш яз..ком, того не виб’єш і кілком. Чого не доглян..ш очима, за те відповіси пл..чима. Як буд..ш газдувати, так буд..ш і мати. Як не зроб..ш тепер, робитимеш у ч..твер. На жнива запізн..шся, то увесь рік шкодуватимеш. Як буд..мо робити, так і буде родити. В ліс не з’їзд..ш, то на печі змерзн..ш. Запізн..шся до праці, то буд..ш тільки воду сьорбати. Голу кістку й ворона не буде дз..обати. Хоч ворота зачин..ш, та гостя не впин..ш. На всякий чмих не наздоровка..шся

              

  9. Написати невеличке есе з елементами роздуму на одну з тем за правилами ведення супуручки (обсяг – до 1 сторінки)    (2 б).

 

1. Чи потрібно бути комунікабельним у сучасному світі? Чи потребує комунікабельності ваша професія?

2.Соціальні мережі – велике благо чи віртуальне щастя.

 

 

 

 

 

 

 

 

15.04.2022р. Українська мова. Гр 21  (Урок № 29)

 

Мовна  стійкість як ключова риса національної особистості

 

 Тема : поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість

Мета : вчити учнів зберігати вірність своїй мові, спрямовувати їх на послідовне , непохитне користування своєю рідною мовою в щоденному спілкуванні.

 

Вступне слово викладача:

   Кожна мова є довершеною і самодостатньою, але для кожної людини лише одна є рідною. Нею людина думає. Вибір мови для мислення завжди пов’язаний  із певними психічними змінами. Це не є перешкодою вивчати інші мови і з повагою ставитися до них, використовувати їх для власного вдосконалення. Мова має велику силу, бо слово вічне.

  Наша рідна українська мова має особливе значення для людей, які тут живуть, для нашої культури, державності. Це наша цінність. Її треба берегти і вдосконалювати повсякчас.

 

Мовна стійкість – це збереження вірності своїй мові, спрямованість на послідовне, непохитне користування цією мовою в щоденному спілкуванні.

Чотири  джерела, які живлять мовну стійкість народу:

* національна традиція (історична пам’ять);

* національна свідомість та національна солідарність, що мають становити взаємопов’язану нерозривну пару;

* національна культура – духовна і матеріальна;

*національний мир і співробітництво з іншими етносами, що живуть на території відповідного народу, а також з іншими народами світу.

Саме ці джерела становлять умови існування народу

 

Завдання: опрацювати (усно) вправи №2,3.

 

Мовна особистість – це носій мови, який

* володіє системою лінгвістичних знань ( знає поняття, норми літературної мови, павила);

* здійснює різнобічну мовленнєву діяльність;

* має навички активної роботи зі словом, вільного самовираження в різних сферах спілкування;

* дбає про мову та сприяє її розвитку;

Національна особистість – це людина, яка

* усвідомлює роль мови як культурного надбання нації;

*володіє нормами національної мови;

*безперервно вдосконалює лінгвістичні знання;

*володіє високим рівнем комунікативних умінь, дотримується властивих національній культурі традицій спілкування;

*має високу мовну свідомість, не сприймає мовного безкультур’я.

 

Завдання: виконати вправу 5 (стор. 7)

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень