інформатика
Силка на презентацію - https://naurok.com.ua/prezentaciya-multimedia-43413.html
ЗАПИС ЗВУКОВИХ ПОВІДОМЛЕНЬ
Для .запису .звукового .повідомлення .з .використанням .програми .Audacity .потріб-
но .виконати .такий .алгоритм:
1 . .Підключити .мікрофон .до .комп’ютера .або .використати .вбудований .мікрофон .
2 . .Запустити .програму .Audacity .
3 . .Виконати .Ôаéл ⇒ Ñтвоðити .
4 . .Вибрати .кнопку .Рівень запису .
5 . .Вибрати .команду .Почати спостереження .у .меню, .що .відкрилося .
6 . .Провести .опробування .рівня .запису . .Для .цього:
1 . .Проговорити . в . мікрофон . обраний .
текст, .слідкуючи .за .тим, .щоб .рівень .
запису . на . індикаторі . не . заходив .
у .червону .зону .(мал . .4 .3) .
2 . .За .потреби .змінити .рівень .запису, .за .
допомогою .повзунка .Гучності запису .
7 . .Вибрати .кнопку .Записати .
8 . .Відтворити .у .мікрофон .потрібне .повідомлення .
9 . .За .потреби .призупиняти .запис .вибором .кнопки .Призупинити .
10 . .Зупинити .запис .вибором .кнопки .Зупинити .
11 . .Прослухати .запис . .Для .цього .вибрати .кнопку .Відтворити .
12 . .Зберегти .звукове .повідомлення .у .файл . .Для .цього:
1 . .Виконати .Ôаéл ⇒ Åксïоðт .
2 . .Вибрати .команду .експортування .у .файл .певного .типу, .наприклад .Експор-
тувати як mp3 .
3 . .Указати .у .вікні, .що .відкрилося, .ім’я .файла, .за .потреби .використати .список .
Тип файла .для .зміни .типу .файла .
4 . .Указати .місце .збереження .файла .
5 . .Вибрати .кнопку .Зберегти .
13 . .Закрити .вікно .програми .
ПОЄДНАННЯ ЗВУКОВИХ ФРАГМЕНТІВ
Використовуючи . програму . Audacity, .
можна .також .об’єднувати .(мікшувати) .різ-
ні . звукові . фрагменти . . Розглянемо . кілька .
варіантів .поєднання .звукових .фрагментів .
Для . накладання двох звукових фрагментів, . наприклад . запису . декламації .
.вірша, .фоном .до .якого .буде .слугувати .мелодія .однієї .з .пісень, .слід:
1 . .Записати .декламацію .вірша .описаним .вище .способом .або .відкрити .у .програмі .
Audacity .аудіофайл .з .декламацією . .Для .відкриття .файла .виконати .Ôаéл ⇒
Мал. 4.3. Індикатор рівнів запису
лівого та правого каналів
Міксер . (лат . . mixus . — . змішування) . — .
пристрій .для .змішування .
МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТА ГІПЕРТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ 111
Іìïоðт ⇒ Çвóкові дані .та .вказати .папку .з .потрібним .файлом, .наприклад .
файл .Розділ 4/Пункт 4.1/Франко_вірш .
2 . .Дібрати .мелодію, .що .буде .фоном .до .декламування .вірша, .та .імпортувати .її .до .
середовища .програми .Audacity, .наприклад .Розділ 4/Пункт 4.1/Мелодія_1 .
3 . .Змістити .початок .відтворення .запису .декламації .на .5 .секунд .від .початкового .
положення .(нуль .на .шкалі .часу) . .Для .цього:
1 . .Відмінити .синхронізацію .доріжок .зазначених .звукових .фрагментів, .виконав-
ши .Äоðіæки ⇒ Ñинõðонізація-ïðив’язка доðіæок (виìкн./óвіìкн.) .
2 . .Вибрати .на .панелі .інструментів .кнопку .Зсув у часі .
3 . .Перетягнути .зображення .звукової .діаграми .вздовж .доріжки .аудіозапису .декла-
мації .вірша .так, .щоб .її .початок .збігався .з .позначкою .5 .с .на .шкалі .часу .(мал . .4 .4) .
Мал. 4.4. Доріжки аудіозапису декламації вірша
4 . .Синхронізувати .звукові .доріжки .двох .аудіофрагментів .так, .щоб .фонова .мело-
дія .закінчувалася .на .5 .с .пізніше .закінчення .запису .вірша .(у .нашому .випадку .
тривалість .мелодії .фону .на .1 .хв .22 .с .довша .за .тривалість .декламації .вірша) . .Для .
цього .видалимо .фрагмент .мелодії .фону:
1 . .Вибрати .на .панелі .інструментів .кнопку .Інструмент .вибору . .
2 . .Виділити .на .зображенні .звукової .діаграми .доріжки .мелодії .фону .фрагмент .
з .позиції .1 .хв .55 .с .до .кінця .запису .(мал . .4 .5) .(синхронізація .доріжок .повинна .
бути .вимкнена) .
3 . .Натиснути .клавішу .Delete .
Регулятор звуку звукової доріжки Виділений фрагмент запису
Мал. 4.5. Виділення фрагмента запису на звуковій доріжці
112
Роздiл 4
5 . .Узгодити .рівні .звучання .звукових .фрагментів . .Для .цього:
1 . .Збільшити .рівень .гучності .звучання .декламації .вірша, .перемістивши .повзу-
нок .відповідного .регулятора . вправо .на .3–4 .позначки .
2 . .Зменшити .рівень .гучності .звучання .мелодії .фону, .перемістивши .повзунок .
відповідного .регулятора .вліво .на .3–4 .позначки .
3 . .Прослухати .результат .накладання .звукових .фрагментів, .вибравши .кнопку .
Відтворити .на .панелі .інструментів .
4 . .За .потреби .змінити .рівні .гучності .звучання .фрагментів .
6 . .Зберегти .аудіозапис .у .файлі .потрібного .формату .
Якщо .треба .поєднати .кілька .аудіофрагментів, .які .повинні .йти .один .за .одним, .слід .
по .черзі .імпортувати .звукові .дані .з .потрібних .файлів .і .змістити .початок .їх .звучання .
з .описаного .вище .інструмента .Зсув у часі . .За .потреби .можна .вставити .паузи .між .
фрагментами . .Після .завершення .мікшування .слід .зберегти .результат .у .файлі .потріб-
ного .типу .
ЗМЕНШЕННЯ ШУМУ В АУДІОЗАПИСАХ
Шум .є .невід’ємною .складовою .будь-яких .аудіо- .та .відеозаписів . .Як .правило, .це .
результат .електромагнітних .коливань, .які .діють .на .системи, .що .використовуються .
для .запису .та .відтворення .звуку .та .відео . .Також .це .може .бути .шум .навколишнього .
середовища .— .шум .транспорту, .вітру, .сторонніх .розмов, .від .тварин .тощо . .Для .змен-
шення .шуму .запис .звуку .здійснюють .у .студіях .зі .спеціальною .звукоізоляцією, .роз-
міщених .у .будівлях .з .товстими .стінами .і .подалі .від .джерел .шуму .
Найбільше .шуму, .як .правило, .містять .аудіозаписи, .
записані .з .використанням .дешевих .мікрофонів, .мікро-
фонів, .вмонтованих .у .ноутбуки, .або .інших .мобільних .
пристроїв . .Для .зменшення .шуму .в .таких .аудіозаписах .
можна .скористатися .відповідною .функцією .програми .
Audacity . .Для .цього .слід:
1 . .Запустити .програму .Audacity .
2 . .Провести . запис . потрібного . аудіоповідомлення .
з . використанням . підключеного . мікрофона . або .
імпортувати . створений . раніше . аудіозапис . . Ба-
жано, . щоб . запис . містив . фрагмент . у . кілька . се-
кунд, .коли .корисний .сигнал .(голос .диктора, .му-
зика, .розмова .людей .чи .голоси .тварин .або .птахів .
тощо) .відсутній . .Така .ділянка .запису .буде .місти-
ти .тільки .шум .
3 . .Виділити .ділянку, .що .містить .тільки .шум, .трива-
лістю .у .кілька .секунд .
4 . .Виконати .Åôекти ⇒ Çìенøення øóìності
(мал . .4 .6) .
5 . .Вибрати . кнопку . Створити модель шуму
(мал . .4 .7) .
6 . .Виділити .ділянку, .шум .в .якій .потрібно .зменшити .
7 . .Виконати .Åôекти ⇒ Çìенøення øóìності .
8 . .Установити . значення . властивостей . фільтрації .
шуму .(мал . .4 .7) .
9 . .Вибрати .кнопку .Гаразд .
10 . .Прослухати . результат . зменшення . шуму, . за . по-
треби .повторити .операцію .з .іншими .значеннями .
властивостей .фільтрації .шуму .
Мал. 4.6. Команди меню
Ефекти
МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТА ГІПЕРТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ 113
Мал. 4.7. Вікно Зменшення шумності
Працюємо з комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся вимог безпеки жит-
тєдіяльності та санітарно-гігієнічних норм.
Для .музичного .вечора, .присвяченого .класичному .року, .потрібно .записати .в .один .
файл .кілька .музичних .творів . .Для .цього:
1 . .Запустіть .програму .Audacity .
2 . .Імпортуйте .перший .файл .з .музичним .твором, .наприклад .Розділ 4/Пункт 4.1/
The_Beatles_Come_Together, .виконавши .Ôаéл ⇒ Іìïоðт ⇒ Çвóкові дані .
3 . .Імпортуйте . наступні . файли, . наприклад . з . тієї . самої . папки . файли . Jimi_
Hendrix_Little_Wing, . The_Animals_House_Of_The_Rising_Sun, . Bon_
Jovi_It_s_my_life .
4 . .Змістіть .у .відповідних .доріжках .початок .чергової .пісні .через .5 .с .після .закінчен-
ня .наступної . .Для .цього:
1 . .Відмініть, .якщо .вона .не .відмінена, .синхронізацію .всіх .доріжок, .виконавши .
Äоðіæки ⇒ Ñинõðонізація-ïðив’язка доðіæок (виìкн./óвіìкн.) .
2 . .Виберіть .на .панелі .інструментів .кнопку .Зсув у часі .
3 . .Виберіть .початок .потрібної .доріжки .та .перетягніть .у .положення, .що .відповідає .
позиції .на .5 .с .далі .позиції .завершення .попереднього .музичного .твору .на .шкалі .
часу . .Для .відображення .доріжок .у .згорнутому .вигляді .виберіть .кнопку .Згор-
нути , .що .дасть .змогу .переглядати .всі .доріжки .у .вікні .програми .
4 . .Повторіть .попередню .дію .для .наступних .доріжок .
5 . .Здійсніть .зведення .(мікшування) .всіх .доріжок . .Для .цього:
1 . .Увімкніть . синхронізацію . всіх . доріжок, . виконав-
ши .Äоðіæки ⇒ Ñинõðонізація-ïðив’язка до-
ðіæок (виìкн./óвіìкн.) .
2 . .Виберіть .усі .доріжки, .виконавши .Âиáіð ⇒ Âсе .
3 . .Виконайте .Äоðіæки ⇒ Ìікøóвання ⇒ Çìік-
øóвати та оáðоáити .
4 . .Дочекайтеся .завершення .мікшування .за .індикато-
ром .у .вікні .Мікшувати і перетворити .(мал . .4 .8) .
6 . .Упевніться . в . тому, . що . зведення . здійснено . успішно .
і .всі .доріжки .зведено .до .двох .стереодоріжок .
7 . .Збережіть . аудіозапис . у . файлі . Легенди року.wav
у .вашій .папці .
Працюємо з комп’ютером
Мал. 4.8. Вікно Мікшу-
вати і перетворити
114
Роздiл 4
Дайте відповіді на запитання
1° . . Для .чого .призначені .аудіо- .та .відеоредактори? .Чим .вони .відрізняються .від .
програм-граберів?
2° . . Які .дані .належать .до .мультимедійних?
3° . . Які .технології .опрацювання .мультимедійних .даних .ви .знаєте?
4•
. . Які .приклади .використання .електронних .мультимедійних .засобів .ви .знаєте?