A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Українська мова

Дата: 03.05.2022 07:48
Кількість переглядів: 78

02.05.2022р.   Урок № 35      для   гр. №23

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

Тема: Вживання похідних сполучників

Мета: (формування компетентностей): предметні (знання про сполучники, синтаксичні норми, пов'язані зі сполучниками; уміння і навички правильного вживання сполучників; орфографічні навички); ключові (уміння вчитися: логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати, робити висновки; комунікативні: уміння працювати в колективі, навички самостійної роботи; інформаційні: навички аналізу наукового тексту, уміння працювати з тестами; загальнокультурні: свідоме
ставлення до культури мовлення).
1.Самостійно опрацювати матеріал підручника ( стор.88 – 89)

2.Запишіть речення, розкриваючи дужки. Сполучники підкресліть. Поясніть написання сполучників та однозвучних із ними слів.
1. Наука в ліс не веде, про (те) з лісу виводить. 2. Не говори багато про (те), що знаєщ, але знай, про що говориш. 3. Що (б) добре жити, треба працю любити. 4. Що(б) на серці не робилося, то на лиці не втаїться. 5. Як (би) такий до роботи, як до розмови. 6. Як (би) йому сказати, що (б) пішов із хати. 7. Як (би) ти, сину, йшов в отаку годину. 8. Це ж не близько (А. Головко). 9. Коли (б) кожним радісним літом виростала травинкою я, то на луці палаючим цвітом написала б Вітчизни ім’я (В.
Ткаченко). 10. Як (би) відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці (М.Нагнибіда). 11. То (ж) при тобі, мій друже давній, вірний, пройшло життя дитяче моє (Леся Українка).

 

3. Виконайте тестове завдання.
 

1. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
А Оголошено, (що)б усі прийшли вчасно.
Б (Що)б ви не думали, а я буду працювати.
В (Як)би краще виконати завдання?
Г (За)те її люблю, мою Україну убогу...
Д Не думай (про)те, що сталося.
2. Виділене слово не є сполучником і його слід писати окремо в реченні
А Людині треба, (що)б її робота залишалася після неї жити.
Б Не хочу я, (що)б знов пекла мене війна в журбі.
В (Як)би мені крила, у небо б злетіла.
Г Не знаю, (як)би склалась моя доля, коли б біля неї не стояла, мов благання, моя
зажурена мати.
Д (Як)би хліб та одежа, їв би козак лежа.
3. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
А Що/б жить — ні в кого права не питаюсь.
Б Я люблю тебе, друже, за/те, що не можна тебе не любити.
В Як/би не крутила хуртовина, блисне 
промінь — крига розтає.

Г Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.
Д Не грайся хлібом — то/ж/бо гріх

4. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
А Ну що/б, здавалося, слова...
Б Як/же я тепер вернуся до батька, до матері?
В В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай.
Г Що/б не робив, роби тільки найкраще!
Д Взимку холодно, за/те комарі не кусаються

 

Надіслати за електронною адресою:  lidiyarudenko789@gmail.com ,   вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер урока , але не на полях!       

 

 

 

02.05.2022р.     Урок № 36       для   гр. №23

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

 

Тема:  Варіанти грамотного зв’язку підмета й присудка

 

Зв'язок підмета й присудка має свої особливості. Форми роду й числа  присудка залежать від форм підмета.

Приклад:

Ноги плутались у мокрій траві (підмет і присудок мають форму множини).  На їх очах маленький струмок безупинно збільшувався від дощової води (підмет і присудок мають форму чоловічого роду однини) (М. Трублаїні).

Підмет виражено сполученням числівника з іменником

Якщо підмет виражений сполученням кількісного чи збірного  числівника з іменником, то присудок

  

 

Якщо складений підмет означає часовий відрізок (вік людини, кількість років, годин), то присудок ставиться в однині.

Приклад:

Сім літ  промайнуло, як день. До Нового року залишилося  десять хвилин.

Якщо до складеного підмета входить неозначено -кількісний числівник (багато, мало, чимало, трохи тощо) або іменник із значенням кількості (десяток, сотня, третина, половина, частина, більшість тощо), то присудок переважно має форму однини й узгоджується з підметом за родами (у минулому часі).

Приклад:  Після теплого літнього дощу з'явилося багато  грибів. Більшість акціонерів  погодилася з думкою голови наглядової ради.

Якщо при складеному підметі стоїть означення у формі множини, то присудок теж має форму множини.

Приклад:  Оті  три сосни  нагадували про батька.

Підмет виражено іменниками

Якщо підмет виражений словосполученням — іменник у Н.в. + із + іменник в Ор.в. («хтось із кимось»), то присудок має форму множини.

Приклад:

Гуска з кабаном їдять щось з одного корита в повній згоді (О. Довженко).

Зверни увагу!

Якщо конструкція «хтось із кимось» поєднана з присудком в однині, то в такому реченні підмет простий. 
 

Гора  з горою не сходиться, а людина з людиною зійдеться (Нар. творчість).

Якщо однорідні підмети вжито без сполучників або з єднальними сполучниками, то форма присудка залежить від його позиції стосовно підметів.

 

При однорідних підметах, з'єднаних розділовими чи протиставними сполучниками, присудок завжди має форму однини.

Приклад:  Іноді глибоку тишу порушує стукіт дятла чи шерех збитої білкою кедрової шишки (О. Донченко).

Якщо підмет ужито з прикладкою, то рід присудка треба узгоджувати з родом підмета, а не прикладки.

Приклад:   Музей-садиба був реконструйований за кошти меценатів.

Узгодження складеного іменного присудка

 

 

 

 

Якщо іменна частина вказує на постійну ознаку, то вона набуває форми називного відмінка, якщо на тимчасову — орудного.

 

https://miyklas.com.ua › ... › Синтаксична норма

 

 

Опрацювати матеріал підручника (стор.90-92)

Вправи № 156, 158 (письмово)

 

 

Надіслати за електронною адресою:  lidiyarudenko789@gmail.com ,   вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер урока , але не на полях!       

 

Рекомендую прослухати
 

11 клас. Українська мова. Варіанти граматичного зв'язку ...

https://www.youtube.com › watch


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень