A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Автогальма

Дата: 20.02.2023 08:37
Кількість переглядів: 62

Тема:

Технічне обслуговування гальмівного обладнання локомотивів

 

III ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГАЛЬМІВНОГО ОБЛАДНАННЯ РУХОМОГО СКЛАДУ (Загальні положення)

 

1 Технічний стан гальмівного обладнання локомотивів перевіряється (Перевіряють локомотивні бригади під час приймання локомотивів і моторвагонних поїздів) перед виїздом з депо, після відстою їх без бригади, при зміні локомотивних бригад і при виконанні технічного обслуговування (ТО-1).

Виконання робіт по перевірці та регулюванню гальмівного обладнання локомотива і моторвагонного рухомого складу при технічному обслуговуванні (крім ТО-1) і планових видах ремонту виконує відповідальний працівник, призначений наказом керівника підприємства, що має право на здійснення даного виду діяльності. Результати перевірки відображаються у відповідних облікових формах технічної документації для кожного виду робіт з підписом відповідального працівника.

 

2 При зміні локомотивних бригад здає локомотивна бригада зобов'язана надати достовірну інформацію приймаючої локомотивної бригаді про технічний стан локомотива (МВРС) з записом в журналі технічного стану локомотива (МВРС) встановленої форми.

3 Після прибуття локомотива (МВРС) з рейсу в депо необхідно випустити конденсат із головних резервуарів і влагосборнік, продути поживну і гальмівну магістралі шляхом послідовного відкриття з двох сторін кінцевих кранів.

При подальшому планованому тривалому відстої локомотива (МВРС) додатково відкрити випускні крани головних резервуарів і влагосборнік, відключити компресори.

4 Для забезпечення справності гальмівного обладнання локомотива (МВРС) в зимових умовах необхідно:

- На локомотивах (МВРС), що знаходяться у відстої, при температурі повітря нижче мінус 30 ° С не допускати пуску компресорів без попереднього розігріву масла в картерах;

- При тривалих стоянках поїзда компресори не відключати;

 

- В процесі експлуатації локомотива (МВРС) необхідно не допускати обмерзання деталей гальма;

- Утворився на деталях гальма і важеля передачі локомотива (МВРС) лід повинен бути вилучений при першій нагоді (при стоянці на станції, в оборотному пункті і т. Д.).

5 Після прибуття локомотива (МВРС) з рейсу в депо необхідно випустити конденсат із головних резервуарів і влагосборнік, продути поживну і гальмівну магістралі шляхом послідовного відкриття з двох сторін кінцевих кранів.

6 Вимоги до виконання технічного обслуговування гальмівного обладнання локомотива наведені в Додатку 1.

 

7 Технічний стан гальмівного обладнання вагонів повинне перевірятися при їх технічному обслуговуванні працівниками пунктів технічного обслуговування і контрольних пунктів технічного обслуговування.

Виконання робіт контролює відповідальний працівник (старший по зміні, старший оглядач вагонів, керівник зміни), який повинен забезпечити технічну готовність гальмівного обладнання і включення всіх гальм в складі, з'єднання рукавів, відкриття кінцевих кранів, встановлену норму гальмівного натиснення в поїзді, а також надійну роботу гальм при випробуванні їх на станції і на шляху прямування:

- З'єднання рукавів;

- Відкриття кінцевих і роз'єднувальних кранів;

- Справну роботу гальмівного обладнання;

- Включення всіх гальм в складі поїзда (за винятком випадків передбачених цими Правилами);

- Перемикання режимів гальмування;

- Встановлену норму гальмівного натиснення в поїзді;

- Надійну роботу гальм при випробуванні їх на станції і на шляху прямування.

На станціях, де немає пунктів технічного обслуговування вагонів, порядок перевірки технічного стану і ремонту гальмівного обладнання вагонів при їх постановці в поїзди і подачі під навантаження встановлюється організаційно-розпорядчими документами підрозділів власника інфраструктури.

8 (Забороняється ставити в склад поїзда вагони, у яких гальмівне обладнання яких має хоча б одну з таких несправностей) Не допускається постановка в поїзди, а також відправлення зі станцій формування та обігу вагонів, у яких гальмівне обладнання яких має хоча б одну з таких несправностей:

 

- Несправне гальмівне обладнання: розподільник повітря, електроповітророзподільника, електричний ланцюг ЕПГ, автоматичний режим, кінцевий або роз'єднувальний кран, випускний клапан, зворотний клапан між гальмівною магістраллю і додатковим живильним резервуаром на вагонах з дисковими гальмами, гальмівний циліндр, резервуари, робоча камера, кліщовий механізм дискового гальма та інші;

- Пошкодження повітропроводів: тріщини, прориви, протертості і розшарування з'єднувальних рукавів; тріщини, злами і вм'ятини на повітропроводах, нещільність їх з'єднань, ослаблення трубопроводу в місцях кріплення;

- Несправність механічної частини: (Траверс) триангелей, (Важелів) тяг підвісок, авторегулятора важеля передачі, черевиків, кліщових механізмів; тріщини або злами в деталях, відколи вушок колодки, неправильне кріплення колодки в черевику (накладки); несправні або відсутні запобіжні пристрої і балки авторежимів; нетипове кріплення механічних частин, нетипові деталі та шплінти у вузлах;

- Несправний гальмо (ручний) гальмо;

- Ослаблення кріплення деталей;

- Невідрегульована важільна передача;

- Товщина колодок (накладок) менше мінімально-допустимої в експлуатації.

9 В пунктах формування вантажних поїздів і в пунктах формування та обороту пасажирських поїздів оглядачі вагонів зобов'язані перевірити справність і дію стоянкових (ручних) гальм, звертаючи увагу на легкість приведення в дію і притискання колодок до коліс (накладок до дисків).

Таку ж перевірку стоянкових (ручних) гальм оглядачі вагонів повинні провести на станціях з пунктами технічного обслуговування, що передують крутим затяжним спусках.

10 Забороняється подавати під навантаження, посадку пасажирів і ставити в поїзд вагони з несправним гальмівним обладнанням, а також без пред'явлення їх до технічного обслуговування і записи в журналі (ВУ-14) про визнання вагонів придатними до безпечного руху в поїздах.

11 Забороняється приступати до технічного обслуговування і ремонту гальмівного обладнання вагонів в пасажирських поїздах, обладнаних електроопаленням, до виключення джерела живлення високовольтної ланцюга опалення.

12 Оборотний запас повітророзподільників, призначений для заміни несправних на вагонах, зберігати на закритих стелажах при температурі зовнішнього повітря.

13 В зимовий час при підготовці гальм вагонів в складі необхідно особливу увагу звертати на щільність фланцевих з'єднань гальмівних приладів і манжет гальмівних циліндрів.

14 Перед з'єднанням рукавів гальмівної магістралі необхідно очистити головки з'єднувальних рукавів від бруду, льоду і снігу, перевірити стан ущільнювальних кілець, при необхідності зачистити поверхні електричних контактів головок рукавів (№ 369А) наждаковим полотном, продути її стисненим повітрям. Непридатні кільця ущільнювачів замінити. Забороняється наносити мастило на кільця.

15 Під час продування гальмівної магістралі (В процесі з'єднання рукавів і зарядці гальм) перед з'єднанням рукавів необхідно переконатися у вільному проході повітря.

16 Замерзлий гальмівний циліндр необхідно розкрити, вийняти поршень, очистити робочу поверхню циліндра, протерти її сухою технічною серветкою і змастити. Непридатну манжету замінити. (Після складання циліндр випробувати на щільність)

Після складання циліндра зарядити ГМ до величини зарядного тиску, потім провести повне службове гальмування і протягом 120 секунд відпустку гальма не повинен статися.

17 При випробуванні автогальм і виявленні розподільників повітря, нечутливих до гальмування і / або відпустки, а також з наявністю уповільненої відпустки (Закріпити фланці оглянути і очистити пиловловлюючого сітку і фільтр, після чого повторити перевірку дії гальма, в разі незадовільного результату перевірки повітророзподільник замінити) провести його заміну, а пиловловлюючого сітку і фільтр оглянути і при необхідності замінити.

Після чого виконати перевірку гальма даного вагона.

18 При поганій рухливості деталей важільної передачі вагона (Змастити їх шарнірні з'єднання осьовим маслом з додаванням гасу) провести відчеплення вагона і провести ремонт важеля передачі.

При наявності снігу і льоду на важеля передачі вагона його видалити.

Не допускається відправляти в поїзді вагони з гальмівними колодками, які не відходять від коліс внаслідок заморожування важеля передачі.

19 Вимоги до виконання технічного обслуговування гальмівного обладнання вантажних вагонів наведені в розділі II Додатка 1, а пасажирських вагонів локомотивної тяги і вагонів пасажирського типу - в розділі III Додатка 1.

20 При отогревании замерзлих місць гальмівного обладнання локомотивів і вагонів:

- На електровозах (МВРС) відігрівати головні резервуари, нагнітальні, поживні, перепускні труби та магістральний повітропровід відкритим вогнем (Факелом) дозволяється за умови дотримання правил пожежної безпеки, що виключають можливість займання конструктивних елементів (Локомотивів та електропоїздів);

- На тепловозах, (Дизель поїздах, автомотрисах і паровозах,) працюючих на рідкому паливі, застосування (Факела) відкритого вогню допускається тільки для відігрівання в гальмівній системі тих замерзлих місць, які знаходяться на відстані не менше 2 метрів від баків палива, паливо-і маслоподающей арматури, масло і паливо проводів, акумуляторних батарей;

- Забороняється користуватися відкритим вогнем для відігрівання гальмівного обладнання на локомотивах (і моторвагонному рухомому складі) в місцях їх стоянки за наявності розлитих на коліях легкозаймистих і горючих рідин в пунктах екіпірування локомотивів рідким паливом, поблизу зливно-наливних пристроїв, парків з резервуарами для нафтопродуктів, складів легкозаймистих матеріалів та інших пожежонебезпечних місць, а також при наявності на сусідніх коліях вагонів з розрядними , вогненебезпечними та наливними товарами;

- В разі замерзання магістрального повітропроводу, перш за все, необхідно обстучать його легкими ударами молотка - глухий звук вказує на наявність льодової пробки. Таке місце повітропроводу треба відігріти, після чого продути магістраль через кінцеві крани до повного видалення льодової пробки;

- Відігрівати вогнем головні резервуари, нагнітальні, живильну і перепускний труби можна тільки після випуску з них стисненого повітря і при закритих випускних кранах. Відкривати крани дозволяється тільки після видалення вогню;

- Замерзлі з'єднувальні рукава повітропроводів зняти, відігріти і знову поставити чи замінити запасними;

- При замерзанні розподільника повітря вимкнути його і випустити повітря з робочих обсягів випускним клапаном до повного відходу штока гальмівного циліндра, (Після прибуття в депо повітророзподільник замінити) після чого розподільник повітря замінити на найближчому пункті технічного обслуговування;

- Забороняється відігрівати відкритим вогнем замерзлі гальмівні прилади і їх вузли;

- При замерзанні одного з гальмівних циліндрів на локомотиві необхідно розподільник повітря залишити включеним і продовжувати працювати з рештою гальмівними циліндрами. Після прибуття в депо несправність гальмівного циліндра усунути.

- У всіх випадках виявлення несправності гальма на локомотиві (Або вагоні моторвагонного поїзда) і при неможливості її усунення машиніст особисто повинен вимкнути гальмо, повністю випустити повітря випускними клапанами і перевірити відхід гальмівних колодок від коліс (накладок від дисків).

Несправність гальмівного обладнання повинна бути усунена на найближчих станціях, де є депо або пункт технічного обслуговування.

21 На підставі положень цих Правил і відповідно до національного законодавства та стандартів розробляються технологічні процеси і конкретний порядок технічного обслуговування і експлуатації гальм залежно від типів локомотивів і МВРС і узгоджуються з власником інфраструктури.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень