A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова рухомого складу

Дата: 19.10.2022 10:18
Кількість переглядів: 43

Тема:

Тепловози з гідравлічною передачей

Принципи роботи. Основна відмінність гідравлічних передач тепловозів (ГДП) від гидропередач інших транспортних машин (автомобілів, будівельно-дорожніх машин і інш.) полягає в тому, що на локомотивах застосовують лише многоциркуляционние передачі, що складаються з двох або трьох гидротрансформаторов (ГДТ) і гидромуфт (ГМ). Як вже відмічалося в попередньому розділі, один гидротрансформатор, маючи параболічну характетику зміни кпд, забезпечує порівняно невеликий діапазон економічної роботи локомотива. Іншими словами, передача з одним ГДТ забезпечить задану економічність (80%) роботи передачі в діапазоні швидкостей руху локомотива біля 25 - 30 км/ч.

На першому (пускової) рівні швидкості гідравлічної передачі застосовують лише ГДТ, на другому і третьому рівнях - як ГДТ, так і ГМ.

Гидроаппарати (ГДТ і ГМ) працюють в передачі тепловоза послідовно. Включення і вимкнення кожного окремо ГДТ або ГМ здійснюється шляхом наповнення або випорожнення його кола циркуляції, відповідно, окремим живлячим насосом передачі. Враховуючи, що насосні колеса всіх ГДТ і ГМ передачі кінематично пов'язані з валом дизеля, а турбінні колеса - з колісними парами тепловоза, робота кожного гидроаппарата впливає на всі вузли передачі тепловоза загалом. Необхідно відмітити, що хоч передача тепловоза називається гідравлічної, в неї обов'язково включають також ряд механічних вузлів і пристроїв: редуктори, карданні вали, механічні муфти і інш., які звичайно об'єднують назвою «механічна трансмісія» тепловоза.

У загальному разі будь-яка ГДП локомотива складається з трьох основних частин: підвищуючого редуктора, головного вала (гідравлічна частина передачі) і механічної трансмісії, зв'язуючої гідравлічну частину передачі і колісні пари локомотива.

Підвищуючий редукторустанавливают між колінчастим валом дизеля і насосним валом ГДП тепловоза. Застосування цього редуктора дозволяє, з одного боку, в рази підвищити частоту обертання насосного вала передачі в порівнянні з частотою обертання вала дизеля і, як наслідок, істотно зменшити масу і габарити ГДП, з іншою - змінюючи передавальне число редуктора (замінивши його шестерні), здійснювати раціональне узгодження характетик дизеля і ГДТ при їх спільній роботі в передачі локомотива. Іншими словами, однією і тією ж ГДП можна застосовувати на тепловозах різної потужності, з різними типами дизелів, помінявши лише підвищуючий редуктор. Звичайно такі ГДП називають уніфікованими гідравлічними передачами (УГП) локомотивів.

Гідравлічна частина (головний вал) передачі складається з двох-трьох ГДТ і ГМ, насосні частини яких механічно пов'язані між собою. Звичайно насосні колеса всіх ГДТ і ГМ закріплені на загальному насосному валу передачі, на ньому ж знаходиться ведене зубчате колесо підвищуючого редуктора. Турбінні колеса всіх гидроаппаратов також мають механічний зв'язок один з одним, оскільки працюють (передають енергію) на єдиний вихідний вал передачі. Загалом, головний вал ГДП виконує ті ж функції, що і багатоступінчастий редуктор механічної передачі тепловоза, при цьому ГДТ, що знаходяться на головному валу передачі, забезпечують плавну (по гіперболі) зміну сили тяги на колісних парах локомотива і, що дуже важливо, в гидропередаче відсутня муфта зчеплення, оскільки запуск дизеля проводиться при спорожнених гидроаппаратах.

Механічна трансмісія (частина) забезпечує передачу механічної енергії обертання від єдиного вихідного (турбінного) вала ГДП на колісні пари локомотива, число яких не може бути меншим двох, а також його реверсування (зміна напряму руху).

Гідравлічні і механічні частини ГДП реальних локомотивів помітно відрізняються. Вибір тієї або інакшої кінематичної схеми ГДП для локомотива залежить від великого числа чинників - призначення локомотива, колісної формули, конструкційної швидкості, пристрою турбінної частини передачі і інших.

На автономних локомотивах (тепловозах, рейкових автобусах, дизелі-поїздах і інш.) країн світу застосовують самі різноманітні конструкції гідравлічної частини ГДП, які умовно можна розділити на три основні групи: ГДП з проміжним валом, ГДП із загальним турбінним валом і гидрореверсивние передачі.

Завдання на дистанційне навчання:

Знайти матеріал по темі в інтернеті, вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень