Українська література
19.04.22Р. Українська література Група №23 Урок № 27
Українська література (рівень стандарту):підручн. Для 11 кл. закл. Загальн. середн. Освіти/ Олександр Аврвменко, - К.: Грамота, 2019. – 256с.:іл..
Тема : Павло Тичина «Одчиняйте двері», «Пам’яті тридцяти». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну.
Самостійно ознайомитися з матеріалом підручника (стор.25-27)
Дати відповіді на питання № 8, 9, 10(стор.28)
ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм.
Вітаїзм, вітаїстичність – захоплення життям, культ краси, молодості, любові, оптимістичне світовідчуття.
Експресіонізм – стильовий напрям у європейському мистецтві першої третини ХХст. Йому притаманні підвищена емоційність вираження почуттів, переживань, психологічного напруження, увага до кризових ситуацій символізм, гіперболізація, метафоричність зображення, виразні художні образи, їхня гіперболізація та гротесковість.
Кларнетизм – синтетичний стиль, у якому переплелися символістська й імпресіоністична манери в єдності з фольклорною і бароковою. Цей термін виник на позначення стилю ранньої лірики Павла Тичини.
Завдання:
1.Вивчити один вірш Павла Тичини напам’ять (на вибір).
2. Підготувати коротке повідомлення про бій під Крутами в 1918р.
19.04.22р. Українська література Група №23 Урок № 28
Українська література (рівень стандарту):підручн. Для 11 кл. закл. Загальн. середн. Освіти/ Олександр Аврвменко, - К.: Грамота, 2019. – 256с.:іл..
Тема : Євген Плужник – один із провідних поетів «розстріляного відродження»
Мета уроку: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом Є.Плужника, його стійкістю й мужністю в нерівній боротьбі з тоталітарним режимом; розширити кругозір учнів. Розвивати пам'ять, логічне мислення.
Поет “розстріляного відродження”, був репресований, номер в ув’язненні на Соловках. На тлі гучної фальші тогочасної епохи його голос линув із глибини власної, Сповідальна надзвичайно лірична його поезія живилася духовними джерелами української нації. Глибоко закорінена в тогочасну дійсність, вона водночас була причаєним стоїчним опором тій облуді. Особливо це відчутно в поемах “Галілей” і “Канів”. За життя Євген Плужник видав збірки “Дні” (1926), “Рання осінь” (1927), у 1928-1933 pp. готував “Рівновагу”, але з’явилася вона тільки 1946 р. за кордоном. Уже в наш час вийшли “Поезії” (1988), “Змова у Києві. Роман, п’єси” (1992). Написав 4 п’єси, роман “Недуга” (1928, 1929), уклав разом із В. Підмогильним словник “Фразеологія ділової мови”.
Опрацювати матеріал підручника ( стор.29 – 33)
Дати відповіді на питання:
• Який образ обожнюється ліричним героєм, стає особливо дорогим і рід ним7
• Які перетинаються два часові пласти буття героя й протилежні душевн. стани? (
• Проаналізуйте почуття й настрій ліричного героя•
• Доведіть, що конкретно-предметний образ «слідок ноги» милої набуває символу. 11. Творче завдання
ПОЯСНЕННЯ:
Лірика Є. Плужника наповнена внутрішнім горінням і відзначається філігранною витонченістю думки й почуття, образів і жанрових форм. Його поетичний словник і тропи, на перший погляд, «прості», уживаються звичайні поняття, але за цією звичайністю постає конденсована сила образів, експресія почуттів. Мистецька довершеність досягається своїм баченням світу й людини у ньому, внутрішньою цілісністю переживань та напруженістю думок, що, немов вулкан, виштовхують хвилями спресовану енергію, вольовий порив, які концентричними колами розгортаються в художньому світі митця. Не випадково Микола Бажан поетичну творчість цього поета відніс до найбільших і найдорожчих духовних цінностей української літератури XX століття.
Самостійна робота
1. Знайдіть відповідність між назвами збірок Є Плужника та роками їх написання.
1926 р. «Рання осінь»
1933 р. «Рівновага»
1927 р. «Дні»
2. Поясніть символіку назв поетичних збірок Є. Плужника.
3. Назвіть, у яких жанрах працював письменник.
. Домашнє завдання
1. Вивчити напам'ять одну з поезій Є. Плужника (на вибір).
2. Написати есе на тему: «Євген Плужник — найвидатніший митець національного відродження».