A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Всесвітня історія

Дата: 24.10.2022 11:12
Кількість переглядів: 63

24.10..22р.      Всесвітня історія.        Група 31.    Урок № 7  Викладач Руденко Лідія Федорівна

                                                                                                                 

І.Я.Щупак   Всесвітня історія (рівень стандарту) : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти  / І.Я.Щупак. – К. УОВЦ «Оріон», 2018. – 208 с.  : іл.

 

 

Тема: Революція в Угорщині. Поразка Німеччини. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі

 

 

В Угорщині був досить сильним вплив комуністів, які в листопаді 1918 р. утворили Комуністичну партію Угорщини (КПУ). Вона складалася здебільшого з військовополонених угорців на чолі з Бела Куном, які повернулися з Росії й мали досвід боротьби за встановлення більшовицької диктатури

 

21 березня 1919 р. була утворена об’єднана Соціалістична партія Угорщини (СПУ), де комуністам належала провідна роль. Нова партія оголосила, що бере владу в свої руки, і взяла курс на встановлення диктатури пролетаріату

 

Основні перетворення уряду Угорської Радянської Республіки (УРР)
-  Націоналізувалися банки, підприємства, ощадні каси, торговельні контори. Для управління економікою створювалася Вища рада народного господарства, для керівництва галузями — народні комісаріати.
-  Ліквідувався старий державний апарат, влада передавалася до рук створюваних всюди Рад.
-  Скасовувалось поміщицьке землеволодіння. У примусовому порядку створювалися кооперативи.

-  Було встановлено 8-годинний робочий день, підвищувалася зарплата робітникам, знижувалася квартирна плата. Школи, університети, лікарні, бібліотеки були націоналізовані. Вводилися безкоштовна освіта й медичне обслуговування.
-  У зовнішній політиці УРР повністю орієнтувалася на радянську Росію.Була сформована червона армія з робітників.
- Скасовувалися чини та звання. Церква відокремлювалася від держави, а школа від церкви. Проводились репресії проти священнослужителів.
-  Здійснювалась реквізиція майна заможних прошарків населення, виселення їх із квартир і приватних будинків та переселення до них робітничих  сімей.

Комуністичний уряд фактично не контролював ситуацію в країні. 1 серпня, під натиском наступальних дій румунських і чехословацьких військ, він пішов у відставку. У нових умовах уряд Угорщини очолили профспілкові й соціал-демократичні лідери.
4 серпня 1919 р. румунські й чехословацькі війська увійшли в Будапешт. Проіснувавши 133 дні, комуністична влада в країні була повалена.

2. НІМЕЧЧИНА
Перша світова війна катастрофічно позначилась на економічному становищі Німеччини і вкрай загострила суспільно-політичну обстановку в країні. Війна підірвала фінанси й спричинила розруху в промисловості й сільському господарстві. Загальний обсяг промислового виробництва Німеччини знизився в 1918 р. до 57 % від рівня 1913 р. За роки війни більше ніж удвічі скоротилося вирощування зерна, картоплі й інших продовольчих культур.

Завдання: опрацювати  § 4 (стор. 29 – 35)

Підготуватися до тематичного контролю ( Розділ І, § 5  )

 

24.10..22р.  Всесвітня історія.   Група 31.  Урок № 8  

Викладач  Руденко Л. Ф.                                                                                                              

І.Я.Щупак   Всесвітня історія (рівень стандарту) : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти  / І.Я.Щупак. – К. УОВЦ «Оріон», 2018. – 208 с.  : іл.

 

Тема: Узагальнення та тематичний контроль до розділу 1

( 0,5 бала за правильну відповідь)

1.Вкажіть хронологічні рамки І світової війни
А) 1914-1917 рр.             Б) 1914-1918 рр.      В) 1915-1920 рр.      Г) 1939-1945 рр

2.Хто очолив Польщу в 1918 р.

А) Т. Масарик     Б) Ю. Пілсудський           В)  М. Горті          Г) Р. Дмовський

3.Встановіть відповідність:
1) Шовінізм                                         А) Нарощування військової могутності
2) Гонка озброєнь
                               Б) Пропаганда переваги одного народу над іншими
3) Сепаратний мир
                              В)Державна ідеологія, яка виправдовує політику

                                                               прискореного нарощування  військової могутності                             
4) Мілітаризм                                       Г) Мир, укладений із супротивником країною, що входить

                                                               до коаліції без   відома союзників

4. Що сталося на фронті 22 квітня 1915р. під час атаки поблизу міста Іпр ?

5.Приводом до війни стало_____________________

6. Капітуляція – це …

7. Оберіть країни, що входили до військово-політичного блоку, який переміг у Першій світовій

Росія,  Болгарія,  Австро-Угорщина,  Німеччина,  Великобританія,  Франція ,  Туреччина, США, Італія

8.Які територіальні претензії щодо українських земель мала Австро-Угорщина?

А) Бесарабія            Б) Придніпров`я, Донбас, Крим            В) Волинь, Поділля

Г)   Східна Галичина, Закарпаття, Північна Буковина

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9.Факти геноциду під час Першої світової війни зафіксовані проти  (1 бал)

А) вірменського населення в Османській імперії   Б) єврейського населення в Німеччині

В) українського населення в Російській імперії      Г) французького населення в Рейнській зоні

10.Укажіть три положення, що належали до «14 пунктів» В. Вільсона. (1 бал)

А) Економічне ослаблення Німеччини величезними репараціями   Б) Створення Української держави                                                    В) Свобода судноплавства                                Г) Поділ німецьких колоній державами-переможницями                Д) Відновлення Польської держави

Е) Позбавити Німеччину можливостей для реваншу в майбутньому

Є)Надання автономії народам Австро-Угорщини

11. Які імперії розпалися у роки Першої світової війни? Які держави утворилися? ( 2 бали)

12. § 5.   Проаналізувати текст та виділити основні думки істориків, знайти в них спільне та відмінне. (4 бали)

ІГОР ГИРИЧ (доктор історичних наук, професор, м. Київ)

Революції в Росії в політико-державній сфері мали такі риси.

1) Реставраційний характер — повернення до ідеї панування над народами Російської держави російської нації. Монархічні й комуністичні сили намагалися зберегти в Росії її імперський характер, і не дати утворитися новим державам за національною ознакою. Більшовицька перемога не лише дозволила утримати великодержаву від розпаду, а й надати ідеї російського месіанізму нового імпульсу, через ширення ідеї експорту комуністичної революції у світі.

2) 1917 р. надав імпульсу творення на теренах колишньої російської монархії нових національних держав європейського демократичного спрямування. Добилися унезалежнення країни Балтії, Фінляндія та Польща. Збройно програли війну за незалежність країни Закавказзя, Україна й Білорусь. Не змогли добитися навіть правдивої федеративної форми правління Дон, країни Північного Кавказу, Середньої Азії, Татарстан, території Уралу, Сибіру. Проте, 1917 рік став роком початку розвалу євроазійської імперії.

Лідери УНР та інших незалежних країн Східної Європи намагалися будувати соціалізм європейського ґатунку з індивідуальними свободами людини, приватною власністю та ринковою економікою.

Натомість Росія, здійснивши військову агресію проти УНР та її окупацію, почала будівництво тоталітарної, деспотичної держави з владою однієї радикальної лівої партії, диктатурою комуністичної ідеології над правами людини й суспільства, адміністративно-командною моделлю економіки.

ЯРОСЛАВ ГРИЦАК (доктор історичних наук, професор, м. Львів)

Кожна революція починається із завищених очікувань. Революція 1917 р. не виняток.

Перш за все, вона мала початися в Росії — але не мала Росією скінчитися. Вона мала перемогти на індустріально розвиненому «капіталістичному» Заході, щоб стати світовою — але насправді там ніколи не перемогла, обмежившись аграрними і економічно відсталими регіонами.

Вона мала стати альтернативою до капіталізму — а закінчилася повною капітуляцією.

Вона мала модернізувати країни, де вона почалася або була внесена на «кінчику штика» — а насправді, як показують порівняльні історично-економічні дослідження, комунізм виявився економічним гальмом для кожної з них.

Вона мала розв’язати національне питання — а насправді стала новою імперією.

А головне: вона обіцяла побудувати найбільш гуманне суспільство — а закінчила десятками мільйонів людських жертв.

Її короткоривалі успіхи були незаперечні: перемога за дуже несприятливих умов у Громадянській війні, швидка модернізація в 1930-х роках, перемога у Другій світовій війні. Але всі ці успіхи були здобуті такою високою ціною — в т.ч. перемога, коли нацистське військо буквально завалили тілами радянських солдат — що дозволяє говорити про комунізм як систему, що була побудована на безпрецедентній розтратності людського матеріалу.

Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)  

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень