A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська мова

Дата: 04.02.2023 11:18
Кількість переглядів: 166

06.02.2023р.     Українська мова       Гр.  №23  ІІІ-й курс   Урок № 22  Викладач: Руденко Л.Ф.

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: 
Вид-во «Ранок», 2018.                    

Тема:  Контрольна робота. Пунктуаційна норма
Тести

1. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними. (1б)
А З Оксаною от що: їй 17 літ, батько її, Рубан, сюсюкає, а мати теж сюсюкає. Б І далі (щоб не забути): у перший, у другий, як і в дальші томики я вкладаю речі, ще ніде не друковані. В Дивишся на гетьманський ліс, згадується: гетьманщина, Гоголь, татари, Карло XII і т. ін. (З творів М. Хвильового). Г Все зберегла моя уява: ті ночі зоряні, ті дні (Б. Сосюра).

2. Укажіть речення, в якому неправомірно пропущено кому між однорідними членами. (1б)
А Холодні зірки мерехтіли в темному небі, і нескінченний Чумацький Шлях простягався у вічність двома велетенськими кривими коліями (О. Довженко). Б Леся полюбила Сомка іще тоді, як він було носить її на руках і дарує їй то золоті сережки, то добре намисто. В Іще тоді звав він її своєю судженою і зложив з Черевани-хою руки. Г Защеміло горде дівоче серденько, та мовчала небога не сказала й матері (З творів П. Куліша).

3. З’ясуйте, в якому реченні пропущено тире між підметом і присудком: (1б)
А Гомоніти з високим начальством було для Хоми втіхою (О. Гончар). Б Жити значить безперервно рухатися вперед (С. Джонсон). В Твоя любов як сміх дитячий (Д. Іванов). Д Ми сірі гуси в хмарі (А. Малишко
4. Визначте, що виражає вжите у реченні вставне слово. Ось, нарешті, видко віддалік і її будинок (Ю. Яновський).   (1 бал)
А впевненість або невпевненість у повідомленні; Б почуття (емоційна оцінка повідомлюваного); В ввічливість для активізації бесіди; Г вказівку на джерело повідомлення.

5. Складнопідрядним реченням з підрядним означальним є речення: (1б)
А І вже тиха-тиха пісня снується з висоти, де обнялися голубе небо і зелені голови співучих осокорів (І. Цюпа). Б Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або зносити, коли вони несерйозні (Г. Сковорода). В І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі (В. Симоненко). Г Повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом… (Г. Тютюнник).

6. Двокрапку потрібно поставити в БСР  реченні (розділові знаки не розставлено): (1б)
А Перемелеться лихо добро буде. Б Вовка боятися в ліс не ходити. В Раніше встанеш більше діла зробиш. Г Сказано горобець велика птиця. Д Любиш їздити люби й сани возити.

7. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки не розставлено): (1б)
А Переконатися пора зробивши зло не жди добра. Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду. В У товаристві лад усяк тому радіє. Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

8. Визначте  2 речення, в яких відокремлена обставина не виділена розділовими знаками. (2б)
А Гуркіт канонади ревів не перестаючи (Б. Сосюра). Б Вбігла Гафійка сквапно ховаючи щось за пазуху (М. Коцюбинський). В А він мандруючи співа, як Наливайко з ляхом бився (Т. Шевченко). Г А як насупляться брови сердито та під ними хмурий погляд блисне, то аж холодно у душі (Б. Мова). Д Ад’ютант мав феноменальну пам’ять і виключну хоробрість (Г. Тютюнник).


9. У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.(1б)
А Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя. Б Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя. В Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя. Г Рая у свою чергу спитала про щастя.

10. Укажіть 2 речення з відокремленим означенням, при яких пропущено розділові знаки.(1)
А Незмірною ласкавістю і тихою журбою віє від сих вільних, кучерявих хмаринок, що пливуть собі кудись поза дім неволі (В. Винниченко). Б Літня спека й страшна зимова завірюха пригасили життя гір (М. Чабанівський). В Земля, як і завжди, пахтіла своїм тяжким п’янливим запахом (У. Самчук). Г Кожен крок нашого піхотинця здається подією вартою літописів (О. Гончар). Д Сизуватий колос затиснутий з двох боків списами остюків перегойдує на тонких білих ниточках жовто-зеленаві палички квіту (М. Стельмах).

11. У якому варіанті НЕПРАВИЛЬНО  замінено речення з прямою мовою? «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа. (1б)
А На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе. Б Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе. В Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе. Г Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.


Відповіді надіслати  на електронну адресу:      вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер     уроку (не на полях!)  


06.02.2023р.     Українська мова       Гр.  №23  ІІІ-й курс   Урок № 23   Викладач: Руденко Л.Ф.

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: 
Вид-во «Ранок», 2018.                    
Тема: Стилістична помилка. Стилістичне використання багатозначних слів .

1.Переглянути матерыал за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=mP06-uIBzzU&ab_channel=DrTs
2.Опрацювати  параграф 35 (стор.154 - 157)
3.Вправа 287 ( письмово)
Надіслати  на електронну адресу:      вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і   номер     уроку (не на полях!)  


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень