A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 02.12.2022 13:27
Кількість переглядів: 37

Тема:

Система вентиляції електровоза

Система вентиляції електровоза необхідна для повного використання потужностей і забезпечення нормальних умов роботи тягових електродвигунів, електродвигунів компресорів, пускових резисторів, резисторів ослаблення збудження та індуктивних шунтів. 

Схеми вентиляції (рис. 7.6) в обох секціях електровоза ідентичні. Подача повітря для системи вентиляції централізована від одного загального відцентрового вентилятора Ц13-50 № 8 із двома вихідними патрубками, установленого в машинному приміщенні.

Охолоджувальне повітря забирається із зони форкамери через лабіринтові жалюзі (7), установлені на даху. Повітря в кожусі вентилятора (4) розділяється на два потоки. Один використовується для охолодження тягових електродвигунів, електродвигуна компресора та вентиляції кузова, інший — направляється по двом повітропроводам для охолодження резисторів ослаблення збудження, пускових резисторів та індуктивних шунтів. Повітря в атмосферу виходить через лабіринтові щілини в даху під ВВК. На лабіринтові щілини встановлюють поворотні заслінки (6). У

зимовий час заслінки повинні бути повернені в положення «Закрыто», у літнє — «Открыто». Повітря до тягових електродвигунів подається по повітропроводам (12-15). Із них відбирається повітря в кузов через вікна, регульовані заслінкою, для створення надлишкового тиску в кузові. Подача повітря в тяговий електродвигун ТЛ-2К1 повинна бути не менш 95 м3/хв. Розподіл повітря по тягових електродвигунах здійснюється заслінками, встановленими на вихідному патрубку вентилятора. При цьому збільшення витрати повітря для тягового електродвигуна М1 може бути досягнуте завдяки зменшенню витрати повітря тяговим електродвигуном М4 або М2.

У першому випадку заслінку № 1 варто переміщати від себе, а в другому —заслінку № 3 на себе. Аналогічно регулюють розподіл повітря на інших тягових електродвигунах. При експлуатації необхідно перевіряти повітропроводи системи охолодження та виключати влучення в них сторонніх предметів, тому що це веде до неприпустимого зменшення кількості охолодженого повітря, а також до механічного ушкодження охолоджуваного обладнання. Під час роботи електровоза двері форкамер повинні бути закриті, тому що в противному випадку в кузові створюється розрідження, що сприяє підсмоктуванню повітря через нещільності кузова й запиленню в кузові електровоза.

Рис. 7.6 Схема вентиляції електровоза ВЛ11м:
1 — блок індуктивних шунтів; 2 — дефлектор; 3 — блок пускових резисторів; 4 — відцентровий вентилятор Ц13-50 № 8; 5 -електродвигун компресора; 6 — поворотні заслінки вихідних лабіринтів у камерах БПР; 7 — жалюзі вертикальні лабіринтові; 8 -форкамера; 9 — регулювальний пристрій; 10 — заслінки; 11 — вікно виходу повітря в кузов; 12, 13, 14, 15 — повітропроводи.

Електровоз до експлуатації взимку підготовляють відповідно до «Технічних вказівок по підготовці до роботи та технічного обслуговування електровозів у зимових умовах» у строки, встановлені наказами начальника залізниці та начальника депо, і пристосовують до найближчого планового ремонту. При цьому необхідно виконати наступне: перевірити стан брезентових вентиляційних патрубків на щільність прилягання рамок до повітропроводів і люків тягових електродвигунів (при необхідності встановити ущільнювальні прокладки з гуми та повсті); щільно закрити поворотні заслінки, які встановлені на даху електровоза, бічні зазори (особливо в місці установки індуктивних шунтів);

не допускати щілини з бічних і торцевих сторін у місці установки індуктивних шунтів; щілини між знімним дахом і дахом електровоза заповнити мастикою, що складається з бітумного лаку і азбестового порошку, або ж установити (приклеїти) ущільнювальні прокладки з гуми або повсті; на всі жалюзі забору повітря поставити протиснігові фільтри (штори). Крім того, протиснігові фільтри необхідно систематично, не рідше двох разів у тиждень, очищати від пилу та снігу стисненим повітрям та щітками із синтетичного матеріалу. З метою попередження влучення снігу та пилу в кузов, забороняється експлуатація електровозів з відкритими дверима.

При снігопадах і заметілях, як при русі електровоза, так і на стоянках, не можна вимикати мотор-вентилятори, щоб уникнути влучення снігу через верхні вентиляційні отвори. Щоб у важких погодних умовах запобігти влучення снігу та вологи в електроустаткування, перед усмоктувальним патрубком вентилятора у форкамері встановлюють три штори, які в неробочому положенні прикріплені до бічної стінки кузова. Як вказано вище, на електровозі для подачі повітря в системи охолодження електроустаткування встановлюють відцентровий вентилятор Ц13-50 № 8.

Технічні дані вентилятора наступні: частота обертання — 990 об/хв; діаметр робочого колеса — 800 мм; потужність — 54,0 кВт. Відцентровий вентилятор (рис. 7.7) має зварне робоче колесо (3), яке складається з несучих і допоміжного дисків, 32 загнутих лопаток і втулки. Колесо поміщене в спіральний равликоподібний кожух (1). Повітря надходить у вентилятор через усмоктувальний патрубок (6), протікає уздовж його осі, потім по каналах між лопатками колеса, під дією відцентрової сили переміщається в спіральному кожусі, звідки під тиском нагнітається у повітропроводи до охолоджуваного обладнання.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати матеріал по темі  і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень