A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Історія України

Дата: 02.11.2022 13:54
Кількість переглядів: 114

 

03.11.2022р.   Історія України.    Гр.2.    Урок № 11 -  12   Викладач: Руденко Лідія Федорівна

                                                                                                     
Підручник з Історії України. 10 клас. Бурнейко - Нова ...

https://uahistory.co › pidruchniki › ukraine-history-10-

Тема:  Узагальнення за розділом: Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні

ЗавданняПопрацюйте з характеристиками історичних особистостей на стор. 184-185. Хто з цих діячів культури належить до «розстріляного відродження»? Чому літературно-мистецьке покоління 1920-х-початку 1930-х рр. в Україні, яке знищив тоталітарний сталінський режим, називають «розстріляним відродженням»? Відповідь обґрунтуйте.

Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)  

https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level.files/image150.jpg

Олександр Довженко (1894-1956)

Український письменник і кінорежисер Народився в м. Сосниця на Чернігівщині. Навчався в Глухівському учительському інституті, Київському комерційному інституті, Київській академії мистецтв.

Служив у Червоній армії, працював у Києві завідувачем відділу мистецтв у губернському управлінні народної освіти, в консульствах у Варшаві та Берліні, де вивчав модерне європейське мистецтво; карикатуристом та художником-ілюстратором у редакції харківської газети «Вісті». На тридцять третьому році життя переїхав до Одеси, де почав працювати режисером на кіностудії. У 1920-ті роки зняв такі фільми: «Ягідка кохання», «Сумка дипкур’єра», «Звенигора», «Арсенал», «Земля». Картина «Земля» визнана однією з десяти кращих стрічок усіх часів і народів, але режисер отримав від радянської влади за неї тавро «українського буржуазного націоналіста». В 1934 р., рятуючись від репресій, переїхав до Москви, де вимушено звернувся до Й. Сталіна з проханням «захистити мене й допомогти мені творчо розвиватися».

https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level.files/image151.jpg

Лесь Курбас (1887-1937)

Актор, режисер, теоретик театру Народився у м. Самборі на Львівщині. Навчався у Тернопільській гімназії, Віденському та Львівському університетах. Від 1916 року — актор Київського театру М. Садовського. Очолив студію молодих акторів і став її режисером. Так утворився «Молодий театр», який працював три роки — до 1920-го. Організував Київський драматичний театр («Кийдрамте»), який улітку 1920 р. гастролював містами Київщини. Створив філософсько-новаторський театр «Березіль», який діяв з 1922 р. Співпрацював із драматургом Миколою Кулішем: були поставлені п’єси «Комуна в степах», «Народний Малахій», «Мина Мазайло». Дві останні зазнали критики, проти Л. Курбаса й М. Куліша були висунуті звинувачення у викривленні «оптимістичної радянської дійсності». Не зрозуміли критики й філософську драму М. Куліша «Маклена Ґраса». 5 жовтня 1933 р. у спеціальній постанові уряду театр «Березіль» названо «шкідницькою організацією», Л. Курбаса — «націоналістом, який скотився до фашизму». Його звільнили з посади головного режисера, а театр розформували. Митця спочатку вислали на будівництво Біломорсько-Балтійського каналу, згодом відправили на Соловки, де в 1937 р. розстріляли в урочищі «Сандормо».

https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level/ukraine-history-10-class-2018-byrneiko-standard-level.files/image152.jpg

Микола Хвильовий (1893-1933)

Український письменник, поет Народився у с. Тростянець на Харківщині (нині Сумської області). Навчався в Богодухівській гімназії.

Брав участь у Першій світовій та громадянській війнах, був дописувачем у фронтові українські газети.

Перші поезії та фейлетони публікував під псевдо «Дядько Микола». 1919 р. вступив до КП(б)У.

В 1920-х рр. переїхав до Харкова, де продовжив творити. Став членом-засновником літературних організацій «Гарт», «Урбіно», ВАПЛІТЕ, Пролітфронт.

Розгорнув літературну дискусію про масовість або професіоналізм у культурі. Підтримував і впроваджував у життя політику українізації, виступав проти русифікаторського напрямку розвитку української радянської культури під гаслами: «Геть від Москви!», «Україна або Малоросія?». За це підданий критиці, змушений публічно засудити свої погляди та відмовитися від них. У 1930-х рр. були закриті редаговані Хвильовим журнали «Літературний ярмарок» та «Пролітфронт», а він сам — ізольований від літературного життя. На знак протесту проти голоду 1932-1933 рр. і арешту свого приятеля М. Ялового покінчив життя самогубством.

Михайло Бойчук (1881-1937)

Український художник

Народився в с. Романівка на Тернопільщині. Навчався у Віденській та Краківській художніх академіях. Працював у Парижі, де заснував власну школу-майстерню неовізантійського мистецтва. Прийшов до монументалізму та орієнтації на мистецтво Візантії і Київської Русі. З 1917 р. жив у Києві. Співзасновник і ректор Української Академії Мистецтв. Брав участь у монументальній пропаганді, очолив перші державні майстерні. Працював над реставрацією ікон, пробував себе у графічному мистецтві, виконав театральні декорації для постановок «Молодого театру» у Києві. Він та його учні — «бойчукісти» - зробили розписи санаторію на Хаджибейському лимані в Одесі, художньо оформили приміщення Харківського театру тощо. За його сприяння продовжував роботу Межигірський керамічний технікум, який відродив українське традиційне фарфоро-фаянсове мистецтво. Там йому допомагали Василь Седляр та Іван Падалка. У 1926-1927 рр. здійснив творчу подорож Європою, що стало підставою для арешту й звинувачення його у шпигунстві. В 1936 р. М. Бойчука заарештували й згодом розстріляли, а більшість робіт знищили.

Узагальнення.

Тестові завдання за розділом

 Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні

Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)  

 

1.У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?

А)1919 р.     Б)1920р.            В)1921 р.       Г)1922 р.

2.Що не було складовою сталінського тоталітаризму?

А)  насильницька колективізація   Б)червоний терор   В) масові репресії   

Г)  форсована індустріалізація

3.Що спричинило голод 1921-1923 рр.? (Оберіть дві правильні відповіді)

А)  суцільна колективізація      Б)  неврожай і посуха    В)  куркульський бандитизм

Г)  державна політика хлібозаготівлі                            Д)  запровадження непу

4. Складовими чиєї політики були організація лікнепу, ліквідація університетів, проведення “українізації”?

А)  Української Народної Республіки

Б)  Української Держави П. Скоропадського

В)  Західноукраїнської Народної Республіки

Г) Української Соціалістичної Радянської Республіки                                                                      5.Закінчіть твердження:

Політика залучення представників корінного населення радянських республік та автономій до місцевого керівництва і надання офіційного статусу їхнім національним мовам отримала назву  ________________.

6.Проти кого був сфабрикований судовий процес у Шахтинській справі кінця 20-х років ХХ ст. ?

             А)  гуманітарної інтелігенції                               Б)  технічної інтелігенції

              В)  воєнних спеціалістів                                      Г)  куркулів і підкуркульників

7.Які з перерахованих ознак сталінського тоталітарного режиму відносяться до економічних? (Оберіть дві правильні відповіді)

А)  масові репресії                                          Б)  установлення жорсткої цензури

В)  одержавлення всіх форм власності     Г)  використання праці політвязнів

Д)  формування культу особи Сталіна

8.Які поняття та терміни відображають суть нової економічної політики?

(Оберіть три правильні відповіді)

А)    господарський розрахунок                    Б)  стаханівський рух

В)  коренізація                                                 Г)  продрозкладка

Д)  кооперація                                                 Е)  продподаток

9.Як називали історики покоління репресованих українських діячів культури 30-х років?

А)  “розстріляне відродження”                     Б)  герої 30-х

В)  знищені таланти                                    Г)  незламні і нескорені

10.Про кого йдеться в наведеній характеристиці?

“У ніч на 31 серпня 1935 р. вибійник шахти “Центральна-Ірмино” в Кадіївці (Луганщина), застосувавши метод роботи, що ґрунтувався на поділі виробничих операцій між вибійником і кріпильником, установив рекорд у видобутку вугілля за зміну” .

А)  Микита Ізотов                                        Б)  Олексій Стаханов

В)  Павло Постишев                                  Г)  Володимир Затонський

11.З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.

1 М. Волобуєв                            2 Л. Курбас

3 О. Шумський                          4  М.Хвильовий

А) радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

Б) церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

В) актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

Г) український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

Д) український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

12.Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника:

«Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?

А)Брестського, 1918 р.   Б) Варшавського, 1920 р.    В) Ризького, 1921 р   Г) Рапалльського, 1922 р.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень