A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Автогальма

Дата: 03.02.2023 14:18
Кількість переглядів: 79

Тема:

Перевірка гальм під час зміни локомотивних бригад

 

19. Контрольна перевірка гальм

19.1. Загальні положення

19.1.1. Контрольну перевірку гальм у поїзді (крім МВРС) проводити за заявкою машиніста чи працівника вагонного і пасажирського господарств на проміжній станції (при неефективних гальмах, неодноразовому спрацюванні гальм) чи на станціях із ПТО вагонів (розривання автозчепних пристроїв, заклинення колісних пар, невідпускання гальм тощо), у пунктах зміни локомотивних бригад у випадках незадовільної дії гальм на шляху прямування, якщо не виявлено причину без такої перевірки.

Проведення контрольної перевірки гальм заявляють через поїзного диспетчера:

    • машиніст безпосередньо диспетчеру або через чергового по станції;

    • працівники вагонного господарства – через чергового по станції;

    • працівники поїзної бригади пасажирського поїзда – через машиніста чи чергового по станції.

Вимогу щодо проведення контрольної перевірки гальм поїзний диспетчер записує в журнал руху поїздів, де вказує час та від кого одержана заявка, номер поїзда та прізвище машиніста. Враховуючи профіль колії і забезпечення безпеки руху, машиніст і поїзний диспетчер разом визначають станцію, на якій буде проведена контрольна перевірка гальм та порядок прямування поїзда на дільниці до цієї станції. Якщо до пункту проведення контрольної перевірки поїзду потрібно проїхати більше одного перегона і заявка містить повідомлення про низьку ефективність дії гальм, то поїзний диспетчер зобов'язаний передати всім попутнім черговим по станції зареєстрований наказ про особливий режим прямування цього поїзда. Для організації проведення контрольної перевірки гальм поїзний диспетчер (старший диспетчер залізниці) викликає причетних працівників станції, локомотивного, вагонного чи пасажирського господарств, ревізорського апарату (перелік осіб і порядок такої перевірки встановлюються за наказом начальника залізниці).

19.1.2. Контрольну перевірку гальм проводять спільно працівники вагонного (пасажирського) і локомотивного госпо дарств. За необхідності в перевірці беруть участь керівники станції, дирекції з перевезення пасажирів, ревізорський апарат, начальник пасажирського поїзда. Черговість та обсяг контрольної перевірки гальм визначають працівники, які її проводять, виходячи з причин, що викликали необхідність перевірки. При цьому перевіряється технічний стан гальмівного обладнання поїзда чи окремого вагона. Перевірка проводиться без відчеплення локомотива від поїзда, в якому незадовільно діяли гальма. За необхідності контрольна перевірка гальм може бути додатково проведена і на шляху прямування (ефективність дії гальм, плавність гальмування, правильність управління гальмами згідно з даними швидкостемірної стрічки). 19.1.3. За результатами контрольної перевірки складається акт згідно з додатком 4 цієї Інструкції.

19.2. Контрольна перевірка гальм на станції

19.2.1. При низькій ефективності дії гальм необхідно перевірити:

  • зарядний тиск (фактичний і записаний на стрічці);

  • щільність гальмівної мережі поїзда та тиск повітря в магістралі хвостового вагона;

  • правильність увімкнення на вантажних вагонах режимів гальмування відповідно до завантаження вагона та профілю колії;

  • правильність установлення композиційних і чавунних гальмівних колодок відповідно до розташування валиків у отворах горизонтальних важелів;

  • на вагонах, у відповідність з діючими інструкціями – справність автоматичних регуляторів вантажних режимів та авторегуляторів важельних передач, стан ручних гальм, відповідність плеч горизонтальних важелів тарі пасажирських вагонів на яких виникло заклинювання колісних пар;

  • спрацювання гальма кожного вагона при повному випробуванні гальм. При цьому слід визначити кількість і номери вагонів, гальма яких не спрацювали або були вимкнені, а також самовільно відпустилися раніше 5 хв (на гірському режимі — раніше 10 хв). Треба звернути увагу на площу дотикання гальмівних колодок до коліс;

  • у вантажних поїздах за підозри на самовільне відпускання повітророзподільників, встановлених на рівнинний режим, потрібно виконати перший ступінь гальмування і через 2 хв провести другий ступінь зниженням тиску в ГМ на 0,3 кгс/см2; через 2 хв після цього перевірити, чи не відбулося відпускання гальм через дуття окремих повітророзподільників;

  • стабільність тиску в ГМ при встановленні ручки крана машиніста в положення IV. Після переведення ручки крана з поїзного положення в положення IV підвищення тиску в ГМ не допускається; після зменшення тиску в ЗрР на 1,5 кгс/см2 положенням V РКМ і переведенням її в положення IV допускається підвищення тиску в ГМ не більше ніж на 0,3 кгс/см2 протягом 40 с (гальма в поїзді при цьому не повинні відпускатися). У пасажирському поїзді слід перевірити, чи не спрацювали прискорювачі екстреного гальмування після першого ступеня зменшення тиску в ГМ;

  • величину виходу штоків гальмівних циліндрів вагонів при повному службовому гальмуванні;

  • у випадку припущення несправності авторежимів, якщо не визначено явних причин зниження ефективності автогальм, перевіряється також тиск у гальмівних циліндрах згідно з п. 19.2.3 цієї Інструкції.

Після цих перевірок треба підрахувати фактичне гальмівне натиснення на 100 тс ваги поїзда. Вантажні вагони з виходом штока гальмівного циліндра понад 230 мм у розрахунок не беруться, при виході штока 180—230 мм розрахункове натиснення приймається 70 % нормативного. Для чавунних колодок, встановлених замість композиційних у вантажних вагонах, розрахункове натиснення також приймається 70 % нормативного.

За наявності авторежиму розрахункове натиснення береться з урахуванням розташування його вилки відносно корпуса авторежиму і фактичного завантаження вагона, що визначається розташуванням клина ресорної підвіски відносно фрикційної планки. При виході колодок за зовнішню грань колеса розрахункове натиснення на вісь вагона пропорційно зменшується.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень