A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

інформатіка

Дата: 14.09.2022 14:34
Кількість переглядів: 43

16.09.2022

ІНФОРМАТИКА

ГРУПА 21 (Урок 5-6)

Тема: Об’єкти захисту. Види заходів. Протидії загрози безпеки. Правові основи забезпечення безпеки інформаційних технологій.

Завдання для дистанційного навчання

  1. Уважно прочитати матеріал уроку.
  2. Скласти конспект за планом:
    1) Класифікація загроз, пов’язаних з використанням Інтернету – 4 бала

2) Що таке репутація? Дати пояснення. – 3 бала

         3) Самостійно знайти «Правові основи забезпечення безпеки інформаційних технологій» - 5 балів

Комунікаційні засоби стали невід’ємною складовою життя людей у всіх сферах діяльності. Мобільні телефони, комп’ютери та Інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку й творчої самореалізції особистості. Але разом із тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для учнів, так і для дорослих.

Тому формування навичок безпечного перебування в мережі Інтернет, як одного з компонентів інформаційно-цифрової компетенції, є пріоритетним напрямком в освіті.

Компетенції безпечної поведінки в Інтернеті втілені в практичну діяльність сукупності знань, умінь і цінностей, що під час користування Інтернетом сприяють задоволенню потреб особистості й водночас запобігають можливості завдання збитків, заподіяних фізичному, психічному, соціальному благополуччю і майну самої людини та інших людей.

Класифікацію загроз, пов’язаних з використанням Інтернету, можна представити наступним чином:

1. Загрози фізичному благополуччю: астенопатія, біль у спині, шиї, епілепсія, зап’ястний синдром, тендиніти, стенокардія, висипи на шкірі обличчя, хронічний головний біль, запаморочення (виникають від тривалого користуванням комп’ютером); зниження концентрації уваги; порушення сну; зустріч з незнайомцями в мережі; педофілія; пропаганда психоактивних речовин, заклики до масового вживання наркотиків; зневага харчуванням; заподіяння собі чи іншим шкоди, суїцид тощо.

2. Загрози психічному благополуччю: розповсюдження особистих даних в Інтернеті, порушення конфіденційності та онлайн-недоторканості приватного життя; експлуатація довіри; кіберагресія, кібербулінг, залякування, розпалювання ненависті та нетерпимість, мова ворожнечі, тролінг; зміст порнографічного або сексуального характеру, секстинг, інтернет-повідомлення інтимного змісту; жорстокі та азартні ігри; приниження почуття гідності, порушення прав людини; низька якість інформації та інформаційне перевантаження тощо.

3. Загрози соціальному благополуччю: підвищена збудженість і депресивні стани; перешкода для виконання домашніх справ; зменшення часу спілкування в реальному світі; кіберзалякування; залежність тощо.

4. Загрози матеріальному благополуччю: реклама, спам, віруси; незаконні завантаження; азартні онлайнові ігри; кібератаки, кібертероризм; придбання товару низької якості; втрата коштів; пошкодження програмного забезпечення комп’ютера; піратство; інтернетзлочинність, інтернет-шахрайство; різні форми інтернет-маркетингу, матеріальні збитки.

Можна виділити ще один вид загроз, якому не приділяють достатньої уваги, - це загроза репутації.

Репутація - це стійка думка про людину, групу людей або компанію, що закріпилася в суспільстві. Образ у мережі сьогодні безпосередньо пов'язаний з реальним життям і впливає на репутацію в офлайні, особливо на ділову.

Репутацію можна довго створювати, але іноді навіть випадковий вчинок може її зіпсувати. Тому на репутацію людини, яка користується Інтернетом, впливають події, що відбуваються й у віртуальному просторі.

Самопрезентація в Інтернеті потребує контролю над тим, яку особисту інформацію про себе варто викладати, а також за тим, як захищати її і запобігати небажаному поширенню.

Інтернет - це публічний простір, тому будь-яка закрита інформація може стати широко відомою.

Більша частина інформації, що опублікована в Інтернеті:

• може бути знайдена через пошукові системи;

• може бути побачена величезною кількістю людей;

• може бути скопійована та надіслана іншим;

• її практично неможливо видалити, вона починає поширюватися в той момент, коли її опублікують;

Люди відразу втрачають контроль над інформацією, яку опублікували в Інтернеті, тому потрібно думати про це заздалегідь. Сьогодні репутація в Інтернеті так само важлива, як і репутація в дійсності, більше того, репутація в Мережі може напряму впливати на реальне життя. Відомо, що роботодавці перевіряють профілі в соціальних мережах практично в 40% потенційних співробітників при прийомі на роботу.

Репутація людини в Мережі пов'язана не тільки з тим, що він сам публікує про себе, але і з тим, що інші користувачі можуть опублікувати про нього.

 

Підручник: Інформатика (10-11), автор О.Бондаренко

https://avdiivka.ptu.in.ua/news/10-03-05-13-11-2020/

Викладач: Кукушкіна Олена Іванівна

Завдання виконати і надіслати скрін викладачу вайбером або телеграмом за телефоном: +380951732156


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень