A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

ПТЕ та інструкції

Дата: 01.02.2023 14:55
Кількість переглядів: 53

Тема:

Загальні обов'язки працівників залізничного транспорту

Загальні обов’язки працівників залізничного транспорту

Відповідно до п. 1.1 Правил технічної експлуатації залізниць України (далі ПТЕ) основними обов'язками працівників залізничного транспорту є: задоволення потреб щодо перевезень пасажирів та вантажів при безумовному забезпеченні безпеки руху та збереження вантажів, що перевозяться, ефективне використання технічних засобів, дотримання вимог охорони праці і навколишнього природного середовища.

Кожний працівник, пов'язаний з рухом поїздів, несе в межах своїх обов'язків особисту відповідальність за виконання Правил технічної експлуатації, вимог охорони праці й безпеку руху.

Відповідальність за дотримання Правил працівниками залізничного транспорту покладається на керівників відповідних підрозділів.

Порушення Правил працівниками залізничного транспорту тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством( п 1.2 ПТЕ).

Кожний працівник залізничного транспорту зобов'язаний подавати сигнал зупинки поїзду чи маневруючому составу, а також вживати інших заходів для їх зупинки у випадках, які загрожують життю та здоров'ю людей або безпеці руху. При виявленні несправностей споруд, пристроїв чи пошкодження рухомого складу, які створюють загрозу безпеці руху або забруднення навколишнього природного середовища, працівник повинен негайно вжити заходів для огородження небезпечного місця та усунення несправності ( п. 1.3 ПТЕ).

За способом сприйняття сигнали підрозділяються на видимі та звукові (р. 4 Інструкції з сигналізації на залізницях України, далі ІСИ). Працівник залізничного транспорту може подати видимий ручний сигнал червоним розгорнутим прапорцем вдень і червоним вогнем ручного ліхтаря вночі, що означає «Стій! Рух заборонено» (рисунок 1).

 

При відсутності вдень червоного прапорця, а вночі – ручного ліхтаря з червоним вогнем сигнали зупинки подаються: рухом по колу жовтого прапорця, руки чи якого-небудь предмета вдень і рухом по колу ліхтаря з вогнем будь-якого кольору вночі (рисунок 2).

 

Особи, які влаштовуються на залізничний транспорт на роботу, пов'язану з рухом поїздів, повинні пройти професійне навчання, а працівники локомотивних бригад і поїзні диспетчери, крім того, професійний відбір, пройти медичне обстеження, а також витримати перевірку і в майбутньому періодично перевірятися на знання:

7 - Правил технічної експлуатації залізниць України (ПТЕ); Інструкції з сигналізації на залізницях України (ІСИ); Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України (ІРП); посадових інструкцій та інших документів, які встановлюють обов'язки працівників; правил та інструкцій з охорони праці; Положення про дисципліну працівників залізничного транспорту України.

Усі інші працівники повинні знати загальні обов'язки працівників залізничного транспорту, передбачені цими Правилами, Правила та інструкції з охорони праці, посадові інструкції та інші документи, які встановлюють обов'язки працівників(п. 1.7 ПТЕ).

Необхідний обсяг знань, а також порядок вивчення та перевірки знань нормативних актів щодо забезпечення безпеки руху поїздів та маневрової роботи визначено наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 14.06.2007 N 499.

Перевірка якості знань працівників залізничного транспорту проводиться шляхом проведення іспитів:

-при прийманні на роботу або переведенні на іншу роботу, що вимагає більшого обсягу знань, після перерви в роботі за спеціальністю терміном один рік;

-позачергові іспити, на які направляються особи, з вини яких скоєно залізничну транспортну подію чи на підставі зафіксованих фактів порушення вимог або відсутності належного обсягу знань нормативних актів з безпеки руху;

-періодичні іспити.

Працівники, які показали відсутність належного обсягу знань, допускаються до повторної перевірки знань лише після відповідної підготовки в термін, запропонований комісією, але не менше ніж через два тижні і не більше ніж через місяць після факту встановлення відсутності необхідного обсягу знань. У разі потреби (на бажання працівника) з ним повинні бути організовані та проведені додаткові технічні навчання. На вимогу працівника йому повинна бути надана можливість повторної перевірки знань у комісії вищого рівня. Працівникам, які не витримали перевірки знань удруге, може бути запропонована інша робота, не пов'язана з 8 безпекою руху, чи робота відповідно до обсягу їх знань, з урахуванням кваліфікації.

Завдання на дистанційне навчання:

Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень