A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 08.11.2022 15:04
Кількість переглядів: 49

Тема:

Ремонт тягових двигунів

Ремонт подшипникових щитів виконують в наступному порядку. Знімають кришки і кільця. Випрессовивают підшипники. При необхідності випрессовивают кришку з подшипникового щита з боку, протилежної колектору. Випрессовка підшипника з подшипникового щита може вироблятися різними способами, і на різних пристосуваннях, прийнятних для депо, але в будь-якому випадку распрессовочное зусилля повинне бути зосереджене на торцовую поверхню зовнішнього кільця, а не на сепаратора або ролики. При випрессовке підшипника вниз падати випрессованний підшипник повинен на прокладку або настил з м'якого неметалічного матеріалу для виключення можливості забоин на зовнішній обоймі підшипника. Промивають підшипники в бензині і ретельно оглядають їх. Увагу обертають на якість клепки і знос сепаратора. Якщо радіальний зазор в підшипнику знаходиться в межах 0,14 - 0,28 мм, а стан бегових доріжок, роликів і якість клепки сепаратора хороше, збирають і мастять подшипниковие вузли після повного просушування підшипників. Подшипниковие кільця знімають лише при пошкодженнях підшипників або вала. Номери внутрішніх і зовнішніх кілець підшипників при зборці повинні співпадати. Якщо виявлені тріщини деталей, на бегових доріжках або роликах з'явилися раковини, задираки або злущення, радіальні зазори підшипника перевищують встановлені норми, підшипник замінюють. Нові підшипники аж до моменту їх установки не рекомендується виймати з ящика. Антикорозійне покриття, нанесене на поверхню нових підшипників, перед зборкою видаляють; підшипник ретельно промивають бензином, протирають чистою серветкою і просушують. Ролики і сепаратор перед зборкою покривають змазкою. Подшипниковие щити і особливо маслопроводящие трубки і дренажні отвори ретельно промивають і продувають стислим повітрям. Посадочну поверхню подшипникових щитів оглядають на відсутність тріщин. Перевіряють всі різьбові отвори подшипникових щитів. При необхідності різьблення відновлюють. Перед зборкою маслопроводящие трубки заповнюють змазкою. У процесі зборки стежать, щоб ні в змазці, ні в подшипникових камерах не виявилося металевою пилу. Зборку подшипникових щитів виконують в наступному порядку. У підшипниковий щит з боку, протилежної колектору, запрессовивают кришку, якщо вона була випрессована. Встановлюють кільця і кришки. Заповнюють подшипниковие камери змазкою на 2/3 вільних об'єми. Ущільнюючі поверхні на деталях промазують змазкою. При цьому канавки на кришці і щиті не повинні заповнюватися і промазуватися змазкою.

Зняту траверсу продувають стислим повітрям, протирають серветкою і встановлюють на спеціальне пристосування. Знімають щеткодержатели, кронштейни, шинний монтаж, корпус траверси промийте гасом, просушують і відновлюють антикорозійне покриття червоно-коричневою емаллю ГФ- 92-ХС. Оглядають кронштейни щеткодержателей, щеткодержатели, ізоляційні пальці, шинний монтаж, разжимное пристрій. Пошкоджені і зношені деталі замінюються. Щеткодержатели розбирають, очищають їх від пилу і кіптяви. Перевіряють стан нажимних пальців, гумових амортизаторів, пружин, корпусу, вікон щеткодержателя, різьбових отворів і отворів під осі. Усувають виявлені дефекти. Зібравши щеткодержатели, мастять поверхні, що все труться змазкою ВНІЇ НП-232. Перевіряють зусилля натиснення на кожний елемент щітки і обертання пальців на осі при нормально натягнутих пружинах. Пружини, що втратили жорсткість або просевшие замінюють. Збирають траверсу. Для забезпечення рівномірного розташування щеткодержателей по колу колектора зборку траверси з кронштейнами і щеткодержателями необхідно вести на спеціальному пристосуванні. Монтують щітки у вікна щеткодержателей. Щітки повинні бути без тріщин і сколовши, входити у вікна щеткодержателей вільно, без заеданий. Зазори між щітками і стінками вікон повинні бути в межах норм, не більше за 0,1 мм. Проводять притирку щіток. Відремонтовану траверсу випробовують на електричну міцність ізоляції відносно корпусу.

При ремонті якора, його встановлюють кінцями вала на спеціальні підставки, потім, обертаючи його, очищають вентиляційні канали дротяним ершиком, а потім ретельно продувають канали стислим повітрям. Повільно обертаючи якір, зчищають з нього від пил, бруд і змазку. Оглядають бандажі, випробовують їх на межвитковие замикання, здійснюють вимір опору ізоляції обмоток якора відносно корпусу. Перевіряють густину посадки пазових клиньев.

Якщо клинья в пазу слабшали на довжині, більше 1/3 довжини паза, вони замінюються. Закріплюють болти, що слабшали спеціальним ключом-трещоткой, заздалегідь нагрів якір до температури 160 - 170 °С. Для подтяжки коллекторних болтів якір ставлять на спеціальну підставку колектором вгору. Болти підтягають поступово, з почерговим підкрученням не більш ніж на пол-оборота діаметрально протилежних болтів. Візуальним оглядом переконуються як пайки обмотки якора до півників колектора. Виявлені дефекти усувають. Просушують якір. Проводять обточка колектора у власних підшипниках, знімають фаски з подовжніх ребер коллекторних пластин. Видаляють залишки миканита у боків коллекторних пластин, вручну прочищають межламельное простір. Прошлифовав колектор, продувають його стислим повітрям, випробовують якір на междувитковое замикання, а також заміряють опір ізоляції обмоток відносно корпусу. Відновлюють покриття якора. Якщо зборка електродвигуна затримується, то обгорніть робочу поверхню колектора щільним папером або закрийте брезентовим чохлом. Після цього якір покладете на дерев'яну підставку.

При зборці двигуна запрессовивают в кістяк щит з боку, протилежної колектору. Встановлюють в кістяк якір і траверсу. Запрессовивают щит з боку колектора. Встановлюють двигун в горизонтальне положення. Знімають кришки і кільця, заміряють торцовое биття підшипників, радіальний зазор між роликами і кільцем підшипника в холодному стані після посадки. Встановивши кільця, їх насаджують на вал з нагрівом кільця, підшипники закривають кришками. Перевіряють осьовий розгін якора, зазори між півниками і корпусом щеткодержателя, відстань між нижньою кромкою щеткодержателя і робочою поверхнею колектора, перекіс щеткодержателя по відношенню до колектора, які повинні бути в межах норм. Встановивши траверсу в робоче положення - її закріплюють. Переконуються в правильному розташуванні щіток на колекторі. Виконують роботу тягового електродвигуна в режимі неодруженого ходу, правильність розташування щіток на колекторі і при необхідності встановлюють їх на геометричну нейтраль. По закінченню зборки тяговий електродвигун зазнає випробувань. Програма приймально-здавальних випробувань машини постійного струму включає в себе зовнішній огляд машини, вимірювання опору обмоток, випробування на нагрівання протягом 1 ч, перевірку частоти обертання і реверсування при номінальних значеннях напруження, струмів навантаження і збудження для електродвигунів. При огляді машини звертають увагу на стан колектора, установку щеткодержателей, розгін якора, справність щіткового апарату і легкість обертання якора. Колектор не повинен мати пластин з гострими кромками, заусенцами і забоинами. Биття колектора, контактних кілець на нагрітій машині допускається для електродвигунів і допоміжних машин не більше за 0,04 мм.

Висновок: в даному розділі описані методи ремонту тягового електродвигуна, а також послідовність ремонтних операцій для його складових частин.

3. Оптимізація технологічного процесу ремонту тягового електродвигателяТЛ-2К1

3.1 Ефективність адекватної оптимізації ремонтних операцій

Для оптимізації ремонтного процесу чисельними методами необхідно оперувати найбільш важливими і нормативними показниками, зміна яких в найбільшій мірі впливає на зміну цільової функції. Цільова функція визначається критерієм оптимізації, яка залежить від специфіки роботи ЕПС в дільниці, що розглядається. Як критерії можуть вибиратися такі показники як максимальна надійність ЕПС, мінімальний простій в ремонті, максимальний визискуваний парк, мінімальні витрати в технічному змісті ЕПС і інш. Оптимізувати технологічний процес ремонту можна шляхом зменшення числа ремонтних операцій, а саме з'єднанням схожих процесів.

http://www.tantal.com.ua/archives/184

https://www.youtube.com/watch?v=jodzj4Xmwfc

Завдання на дистанційне навчання:

Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень