A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 01.02.2023 15:23
Кількість переглядів: 62

Тема:

Класифікація електровозів

 

Класифікація електровозів

Електровоз - неавтономний локомотив, що приводиться в рух встановленими на ньому тяговими електродвигунами, що живляться електроенергією з зовнішньої електромережі через тягові підстанції через контактну мережу (рідше також від бортових акумуляторів [3]).

При класифікації електровозів можна виділити наступні:

За родом служби - пасажирські (наприклад, ЧС2, ЧС4, ЧС7, ЧС8), вантажні (наприклад, ВЛ10, ВЛ15, ВЛ80, ВЛ85), маневрові (ВЛ41, ВЛ26) і промислові (наприклад, ЕЛ21, ЕК14). З останньої групи часто виділяють шахтні електровози, тобто призначені для перевезення різних вантажів по підземних рейкових шляхах.

За родом струму харчування. У Росії на магістральних залізницях використовуються 2 типу: змінного струму - 25 кВ, 50 Гц (наприклад, ВЛ80, ЧС4, ВЛ85, ЧС8, ВЛ41) і постійного струму - 3 кВ (наприклад, ВЛ10, ЧС2, ЧС7, ВЛ15, ВЛ26) [3]. Крім того, для експлуатації на ділянках як постійного, так і змінного струму випускаються двосистемні електровози (наприклад, ВЛ82, ЕП10, еп20), для експлуатації в кар'єрах і рудниках випускаються електровози постійного струму з напругою живлення 1500 В, 550 В, 250 В, змінного струму 10 кВ, а також з живленням від акумуляторів. В інших країнах світу, в залежності від прийнятих стандартів в системі харчування електрифікованих залізниць, застосовуються електровози з іншими системами харчування, наприклад, змінного струму напругою 15 кВ, 16 2/3 Гц. Якщо електровоз живиться від власної акумуляторної батареї, то він називається акумуляторним.

Існують також безконтактні електровози (найменш поширені). Уздовж шляхів прокладається Струмовідна шина, в яку подається струм високої частоти, а на електровозі встановлюється котушка, в якій він активується.

За типом тягового приводу. У Росії застосовується наступна класифікація електровозів [5] [6]:

- Тяговий привід 1-го класу: опорно-осьовий підвішування тягового електродвигуна. Двигун через моторно-осьові підшипники спирається на вісь колісної пари, за рахунок жорсткого зв'язку дуже простий редуктор. На осі двигуна і колісної пари насаджені зубчасті колеса, централь між якими підтримується моторно-осьовими підшипниками.

Для даної конструктивної схеми характерні великі руйнівні навантаження на двигун, і в даний час вважається застарілою. Однак в Росії до цих пір така конструктивна схема застосовується на вантажних електровозах (головним чином випущених в радянські час).

- Тяговий привід 2-го класу: опорно-рамний двигун і опорно-осьової редуктор.

Типовий для пасажирських електровозів. Двигун в даній конструктивною схемою обрессорен і з'єднаний з редуктором за допомогою муфти. Це забезпечує плавність ходу і довговічність двигуна.

- Тяговий привід 3-го класу: опорно-рамні двигун і редуктор. Редуктор зв'язаний з колісною парою муфтою. З серійних електровозів, побудованих в СРСР і Росії, таке підвішування мають тільки пасажирські локомотиви Коломенського заводу - електровози еп2к і еп200.

За типом передачі крутного моменту з тягових двигунів на колісні пари розрізняють електровози з груповим (наприклад, ВЛ40, ВЛ83) і індивідуальним приводом.

Також найважливішою ознакою є тип тягових електродвигунів:

- Колекторні електродвигуни. Складні у виготовленні і обслуговуванні, так як мають колектор (фактично такий двигун - діючу перемикач зі легкими контактами), але прості в управлінні.

- Асинхронні двигуни. Двигун конструктивно дуже простий, легко переносить механічні перевантаження, але вимагає для свого харчування трифазного змінного струму. Це, в свою чергу, вимагає або підведення до електровозу трифазного струму, як зроблено на деяких залізницях Італії, або вироблення його на локомотиві з допомогою машинних перетворювачів (застаріле і нетехнологічних рішення, практично нівелює переваги асинхронних двигунів перед колекторними) або статичних перетворювачів. Останнє рішення як найбільш технологічне застосовується на багатьох сучасних локомотивах.

За наявністю і типом електричного гальмування - з рекуперативним, реостатним гальмуванням, їх поєднанням або зовсім відсутністю електричного гальма.

За кількістю секцій - одно-, дво-, три- і четирёхсекціонние. Деякі серії електровозів передбачають можливість об'єднання двох, трьох або чотирьох секцій електровозів для роботи по СМЕ.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень