A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт тепловоза

Дата: 08.11.2022 15:26
Кількість переглядів: 59

Тема:

Ремонт акумауляторної батареї

        1. Демонтаж акумуляторної батареї з вагону

          Перед демонтажем акумуляторні батареї приводять в не-робочий стан: вимикають пакетні вимикачі розподільного щита і виймають запобіжники. Ящики очищують від пилу і бруду. Роботу з акумуляторами розпочинають через 5-8 хв після відкриття кришки акумуляторного ящика. Протирають верхню частину елементів і перемички, що їх з’єднують, від’єднують перемички і підвідні проводи, звільняють акумулятори від елементів, які кріплять їх до ящика, та виймають акумулятори з ящика. Ці операції необхідно виконувати дуже обережно, щоб не пошкодити гумові чохли. Демонтовані акумуляторні батареї ставлять на спеціальний візок і транспортують в акумуляторне відділення.

          Технічні вимоги на вхідний контроль
          Для визначення технічного стану акумуляторів демонтована з вагона акумуляторна батарея проходить вхідний контроль. Вхідний контроль включає такі операції:
          — зовнішній огляд;
          — перевірку рівня і густину електроліту:
          — перевірку ЕРС на виводах кожного акумулятора батареї;
          — перевірку ємності акумуляторної батареї;
          — перевірку величини саморозряду акумулятора.

          Вимірювання ЕРС на кожному акумуляторі виконують комбінованим приладом типу Ц 4352 або переносним вольт-метром типу М250 (верхня межа вимірювання 3,0В). Цими ж приладами перевіряється і ступінь саморозряду акумулятора. Рівень електроліту визначають скляною трубкою діаметром 8 мм і довжиною 185-200 мм. Густину електроліту визначають ареометром А2 1050-1400 ГОСТ18481-81.

          Прилад (рис. 378) складається із гумової груші 1, скляної трубки 2 з розміщеним всередині ареометром 3 і гумової трубки-наконечника 4. Для перевірки густини електроліту в акумулятор опускають трубку-наконечник 4, попередньо стискаючи гумову грушу І. При розтискуванні груші в скляну трубку 2 всмоктується електроліт в кількості, достатній для того, щоб у ньому міг вільно плавати ареометр 3. Густину електроліту визначають за ступенем його забруднення (цифри на шкалі аерометра на рівні його занурення).

           

          Вимоги на очищення і сушіння деталей акумуляторів

          Миття внутрішніх поверхонь корпусу акумулятора необхідно виконувати до повного видалення шламу. Термін миття повинен бути в межах 7-10 хв. Температура води — 80-90 °С, тиск в межах 0,2-0,3 МПа. Перед миттям корпусу з нього виймають вініпластові вставки і промивають їх водою, користуючись капроновою щіткою. Температура води не повинна перевищувати 60 °С. У разі виявлення на корпусі або кришці акумулятора корозії деталі протирають серветкою, змоченою в 10%-му водному розчині фосфорної кислоти до повного видалення корозії.

          Після цього корпус або кришку промивають водою. Блоки негативних пластин промивають водою зразу після розбирання акумулятора, температура якої повинна складати 80-90 °С, тиск — 0,2-0,3 МПа. Після миття вони повинні мати матово-сталевий колір. Блок-негативні пластини необхідно негайно занурити в лужний електроліт густиною 1,1-1,15 г/см3, а потім встановити його на стелаж для природного сушіння. Блок позитивних пластин і сепаратори промивають холод¬ною водою. Корпус акумулятора, кришку, гайки, шайби і вініпластові вставки піддають сушінню повітрям при температурі 40-60 °С до повного випарювання води.

           

          Ремонт корпусу і кришки акумулятора

          Тріщини корпусу довжиною не більше 50 мм і свищі, а також тріщини кришки довжиною не більше 30 мм усувають за допомогою газового зварювання. В якості присадочного матеріалу використовують дріт марки Св-08А діаметром 1,4-1,6 мм. Після зварювання шов зачищають до металевого блиску. Потім корпус випробовують на герметичність. наливанням води при температурі не менше 25 °С.

          Термін витримування не менше ЗО хв. Поява крапель на зовнішній поверхні корпусу не дозволяється. Місця корозії протирають серветкою, змоченою в 10% -йому розчині фосфорної кислоти. Банки, які потребують фарбування, покривають лугостійким лаком ХС-76, бітумним лаком № 177 або іншими лакофарбними матеріалами, що забезпечують надійний захист від корозії. Після фарбування акумуляторні банки сушать.

готовий".

https://www.youtube.com/watch?v=gWfQoPc83xk

Завдання на дистанційне навчання:

Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень