будова і ремонт тепловоза
Тема:
Ремонт акумауляторної батареї
-
-
-
-
Демонтаж акумуляторної батареї з вагону
Перед демонтажем акумуляторні батареї приводять в не-робочий стан: вимикають пакетні вимикачі розподільного щита і виймають запобіжники. Ящики очищують від пилу і бруду. Роботу з акумуляторами розпочинають через 5-8 хв після відкриття кришки акумуляторного ящика. Протирають верхню частину елементів і перемички, що їх з’єднують, від’єднують перемички і підвідні проводи, звільняють акумулятори від елементів, які кріплять їх до ящика, та виймають акумулятори з ящика. Ці операції необхідно виконувати дуже обережно, щоб не пошкодити гумові чохли. Демонтовані акумуляторні батареї ставлять на спеціальний візок і транспортують в акумуляторне відділення.
Технічні вимоги на вхідний контроль
Для визначення технічного стану акумуляторів демонтована з вагона акумуляторна батарея проходить вхідний контроль. Вхідний контроль включає такі операції:
— зовнішній огляд;
— перевірку рівня і густину електроліту:
— перевірку ЕРС на виводах кожного акумулятора батареї;
— перевірку ємності акумуляторної батареї;
— перевірку величини саморозряду акумулятора.Вимірювання ЕРС на кожному акумуляторі виконують комбінованим приладом типу Ц 4352 або переносним вольт-метром типу М250 (верхня межа вимірювання 3,0В). Цими ж приладами перевіряється і ступінь саморозряду акумулятора. Рівень електроліту визначають скляною трубкою діаметром 8 мм і довжиною 185-200 мм. Густину електроліту визначають ареометром А2 1050-1400 ГОСТ18481-81.
Прилад (рис. 378) складається із гумової груші 1, скляної трубки 2 з розміщеним всередині ареометром 3 і гумової трубки-наконечника 4. Для перевірки густини електроліту в акумулятор опускають трубку-наконечник 4, попередньо стискаючи гумову грушу І. При розтискуванні груші в скляну трубку 2 всмоктується електроліт в кількості, достатній для того, щоб у ньому міг вільно плавати ареометр 3. Густину електроліту визначають за ступенем його забруднення (цифри на шкалі аерометра на рівні його занурення).
Вимоги на очищення і сушіння деталей акумуляторів
Миття внутрішніх поверхонь корпусу акумулятора необхідно виконувати до повного видалення шламу. Термін миття повинен бути в межах 7-10 хв. Температура води — 80-90 °С, тиск в межах 0,2-0,3 МПа. Перед миттям корпусу з нього виймають вініпластові вставки і промивають їх водою, користуючись капроновою щіткою. Температура води не повинна перевищувати 60 °С. У разі виявлення на корпусі або кришці акумулятора корозії деталі протирають серветкою, змоченою в 10%-му водному розчині фосфорної кислоти до повного видалення корозії.
Після цього корпус або кришку промивають водою. Блоки негативних пластин промивають водою зразу після розбирання акумулятора, температура якої повинна складати 80-90 °С, тиск — 0,2-0,3 МПа. Після миття вони повинні мати матово-сталевий колір. Блок-негативні пластини необхідно негайно занурити в лужний електроліт густиною 1,1-1,15 г/см3, а потім встановити його на стелаж для природного сушіння. Блок позитивних пластин і сепаратори промивають холод¬ною водою. Корпус акумулятора, кришку, гайки, шайби і вініпластові вставки піддають сушінню повітрям при температурі 40-60 °С до повного випарювання води.
Ремонт корпусу і кришки акумулятора
Тріщини корпусу довжиною не більше 50 мм і свищі, а також тріщини кришки довжиною не більше 30 мм усувають за допомогою газового зварювання. В якості присадочного матеріалу використовують дріт марки Св-08А діаметром 1,4-1,6 мм. Після зварювання шов зачищають до металевого блиску. Потім корпус випробовують на герметичність. наливанням води при температурі не менше 25 °С.
Термін витримування не менше ЗО хв. Поява крапель на зовнішній поверхні корпусу не дозволяється. Місця корозії протирають серветкою, змоченою в 10% -йому розчині фосфорної кислоти. Банки, які потребують фарбування, покривають лугостійким лаком ХС-76, бітумним лаком № 177 або іншими лакофарбними матеріалами, що забезпечують надійний захист від корозії. Після фарбування акумуляторні банки сушать.
-
-
-
готовий".
https://www.youtube.com/watch?v=gWfQoPc83xk
Завдання на дистанційне навчання:
Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.