A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 26.02.2023 16:01
Кількість переглядів: 42

Тема:

Ремонт буксового вузла електровоза

Ремонт буксових вузлів

Ремонт букс з роликовими підшипниками
Спостереження та догляд за буксами з роликовими підшипниками в експлуатації

Зовнішній огляд букс здійснюється в пунктах підготовки вагонів до перевезень, формування, технічного обслуговування та обороту вагонів, а також у депо. Обстукуванням визначають надійність кріплення болтів кришок. Ослаблені болти підтягують, а пружинні шайби, що тратити пружність, замінюють справними. Основною ознакою можливої несправності буксового вузла вагонів є, як правило, підвищений нагрів корпусу букси. Проте зустрічаються такі несправності роликових підшипників, які на початковій стадії не викликають нагрівання букс, але створюють серйозну небезпеку для руху поїздів.

Тому при зустрічі поїздів з ходу та у пунктах технічного обслуговування необхідно виявляти можливості несправності буксових вузлів за температурними режимами й зовнішніми ознаками. У пунктах технічного обслуговування у поїздів, що прибули, окрім зовнішнього огляду букс та перевірки кріплення кришок, дотиком руки, відразу ж після прибуття поїзда, визначають температуру верхньої частини корпусу букс, яка в усіх буксах поїзда повинна бути приблизно однаковою. Для визначення ступеня нагрівання необхідно використовувати спеціальні прилади, узгоджені з ЦВ, ЦЛ Укрзалізниці.

Причинами підвищеного нагрівання букс є:
— надмірна кількість мастила (що є порушенням технології монтажу букси), при цьому верхня частина корпуса букси нагрівається рівномірно, а із лабіринтної частини букси витікає мастило. Для виявлення причини нагрівання треба відкрити оглядову кришку. Це нагрівання може виникнути безпосередньо після монтажу (ревізії), що визначається по її даті на бирці або оглядовій кришці.

Якщо монтаж здійснювався менше місця до виявлення нагрівання, то колісну пару можна експлуатувати далі;
— заїдання в лабіринті внаслідок відсутності зазору між лабіринтною частиною корпусу букси та лабіринтним кільцем, при цьому задня частина корпусу букси нагрівається більше передньої. У цьому випадку колісну пару міняють;
— ненормальна робота роликових підшипників, що викликає різке підвищення нагріву букси.

Це може статися через несправність підшипників унаслідок: розриву внутрішнього кільця, малого осьового та радіального та радіального зазорів підшипника, зламу або зносу сепаратора, відсутності або втрати мастилом своїх властивостей, неправильного складання підшипників й інших деталей, потрапляння сторонніх тіл (пісок, металеві включення та інше), неправильного складання візка (переріз рами, неточне встановлення шпінтонів та інше). У цьому випадку необхідно, насамперед, оглянути зовнішній стан буксового вузла, далі розкрити оглядову кришку для визначення стану підшипників та торцевого кріплення.

Перед цим передню частину букси старанно протирають. При виявлених наведених або інших несправностей колісну пару слід замінити, а на внутрішній поверхні диска колеса написати білою фарбою «За зовнішніми ознаками». Обидві букси цієї колісної пари слід піддати повній ревізії. Також піддають повній ревізії букси колісних пар, що викочуються через нагрів букс, виявлений приладами ПАНАБ-3, ДИСК-Б, АСДК-Б та ДИСК-БКВ-Ц. При викочуванні таких колісних пар білою фарбою написати на колесах «Аварійна ДИСК (ПАНАБ)». У журнали ВУ-51 та ВУ-53 внести записи, нанесені на колесах. Використовувати сніг та воду для охолодження букси забороняється.

Кришку має право знімати старший оглядач вагонів пункту технічного обслуговування. або як виняток, оглядачі вагонів, які склали іспит на пряно проведення проміжної ревізії у встановленому порядку. Кришку необхідно зняти з дотриманням умов, які унеможливлюють потрапляння в буксу та кришку різних забруднень, твердих частинок та вологи. Характерні несправності букс, що виявляють за зовнішніми ознаками, наведені в табл. 1.

Таблиця 1 — характерні несправності букс,що виявляють за зовнішніми ознаками ( в конспекті ! )

Види, терміни та правила ревізії букс з роликовими підшипниками
Повна ревізія

Повну ревізію букс з роликовими підшипниками здійснюють при повному обстеженні колісних пар:

а) при деповському ремонті та технічному обслуговуванні вагонів з відчепленням, при викочуванні та підкочуванні колісних пар, які відпрацювали в експлуатації після останнього повного обстеження чотири та більше років — для пасажирських і рефрижераторних вагонів, п’ять та більше років для вантажних вагонів, а також колісних пар, термін служби яких — 15 років і більше, крім колісних пар, які востаннє повно обстежувались не більше трьох місяців тому, та якщо строк до повного обстеження колісної пари чи повної ревізії букс менше, ніж строк до чергового планового виду ремонту вагону (дозволяється проводити звичайне обстеження колісних пар з осями, термін служби яких — 15 років і більше, за умови ультразвукового дефектоскопіювання осей);

б) через дві обточки по граничному прокату або інших несправностей поверхні кочення коліс вантажних вагонів і через одну обточку для коліс пасажирських вагонів;
в) при кожній обточці колісних пар, що працюють з редукторно-карданним приводом від торця шийки осі;
г) після сходу вагона з рейок у колісних пар візка, який зійшов;
д) при капітальному ремонті вагона;
е) при формуванні та ремонті колісної пари із заміною елементів;

ж) при нечіткості клейм та знаків останнього повного обстеження на торці шийки осі;
и) після видалення волосин, плен, неметалевих включень тощо;
к) у пошкоджених вагонах після катастрофи, аварії, маневрової роботи, від динамічних ударів при падінні вантажу;
л) при наявності на поверхні кочення коліс колісних пар;
— вантажних вагонів — нерівномірного прокату 2 мм і більше, повзуна та «навару» 1 мм і більше, різниці діаметрів коліс на одній осі 3 мм і більше;
— пасажирських вагонів — повзуна 1 мм і більше, «навару» 0,5 мм та нерівномірного прокату 2 мм і більше, а в колісних пар з приводом генераторів усіх типів (окрім плоскопасових) — неймовірного прокату 1 мм і більше;

м) за відсутності брики або нечіткого клейма на ній, виявлених при ремонті або під час підкочування колісної пари;
н) при зварювальних роботах на вагонах або візку без дотримання вимог;
п) при нагріванні букси або пошкодженні буксового вузла, що потребує демонтажу букс, а також відмові редуктора-карданного привода від торця шийки осі, що потребує демонтажу редуктора;
р) при виявленні в буксі пасажирського вагона редукторного масла;
с) при виявленні поштовхів та ненормативного шуму при провератанні букси під час проміжної ревізії.

При несправності однієї букси обов’язково проводять повну ревізію другої букси колісної пари.
Повну ревізію букс здійснюють у пунктах, які мають спеціально обладнані виробничі дільниці роликових підшипників та посвідчення на право виконання цих робіт, видане відповідним Головним управлінням.

При повній ревізії букс виконують:
а) демонтаж букс з роликовими підшипниками без знімання внутрішніх та лабіринтних кілець за умови перевірки осі відповідно до діючої нормативної документації спеціальними щупами ультразвукового дефектоскопу. Внутрішні та лабіринтні кільця в буксах з двома циліндричними підшипниками знімають у разі їх несправності, розформуванні колісних пар, а також відсутності спеціального щупа та дефектоскопів для перевірки осі та внутрішніх кілець на шийці осі. Крім цього, перевіряється щільність посадки внутрішніх кілець на шийці спеціальним пристроєм;

б) промивку, огляд, перевірку та дефектоскопію роликових підшипників, інших деталей буксового вузла та колісних пар;
в) ремонт деталей буксового вузла та колісних пар;
г) вимірювання радіальних та осьових зазорів, посадочних
отворів внутрішніх кілець під час їхньої установки, посадочних поверхонь корпусів букс;
д) монтаж букс.

Після повної ревізії та монтажу букс на бірці (рис. 1) вибивають:
— індивідуальний номер колісної пари, що включає в себе умовний номер підприємства-виготовлювача чорнової осі, порядковий номер чорнової осі та рік виготовлення чорнової осі;
— дату повного обстеження (місяць та дві останні цифри року);

Рис. 1. Бирки:
а), б) для повного обстеження; в) для проміжної ревізії з обточуванням
1 — місяць, рік, умовний номер пункту, що проводив повне обстеження колісної пари; 2 — індивідуальний номер колісної пари; 3 — знак О, місяць, рік та умовний номер пункту, що проводив обточування колісної пари без демонтажу букс; 4 — код держави-власника колісної пари

— умовний номер, присвоєний пункту, що проводив обстеження колісної пари та монтаж букс;
— код держави-власника колісної пари (визначається по клейму, нанесеному на боковій поверхні ободів із зовнішньої сторони коліс). Висота цифр повинна бути 5 мм.

Ліві верхні болти кріпильних кришок і розташовані поруч болти оглядачів кришок згідно з ТУ 24.05.816-82 зв’язуються між собою ув’язувальним дротом (згідно з ГОСТ 3282-74 або з ГОСТ 792-67), що проходить через отвори в головках болтів. Між болтами дріт ув’язується за формою цифри «8», а його кінці перекручуються двічі чи тричі й пломбуються. Пломбуються також буксові вузли з обох кінців колісної пари на заводах-виготовлювачах, ВРЗ, ВКМ.

Пломби повинні бути 3-АДІМ або 2-16 згідно з ГОСТ 18677-73. На пломбах з одного боку ставиться умовний номер заводу-виготовлювача, ВРЗ, ВКМ, з іншого — рік випуску чи ремонту (дві останні цифри) шрифтом ПО-5 згідно з ГОСТ 2930-62. Допускається використання пломб іншої конструкції з урахуванням вимог маркування та їхнього збереження упродовж гарантійного строку. Дані повної ревізії букс записуються у журнал форми ВУ-90.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати матеріал і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індивідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень