A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 20.12.2022 16:15
Кількість переглядів: 52

Тема:

Нагляд за колісними парами

https://m.facebook.com/Ukrzaliznytsia/videos/%D1%8F%D0%BA-%D1%86%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8E%D1%94-%D0%BE%D0%B1%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%BF%D0%B0%D1%80/1510104315847214/?locale2=nl_NL

1.3.3.1 Огляд колісних пар проводять з метою виявлення їх несправностей в наступних випадках:

- Під ТПС при всіх видах його технічного обслуговування (ТО) і поточних ремонтах ТР-1, ТР-2 (крім колісних пар моторних вагонів МВРС, виключаючи перший поточний ремонт ТР-2 після виготовлення);

- Перед подкаткой колісної пари під ТПС, якщо після її формування або проведення повного огляду пройшло не більше 2 років, дату формування та огляду встановлюють за даними формуляра (технічного паспорта) на колісну пару;

- Під ТПС після сходу його з рейок.

1.3.3.2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів, при яких забороняється експлуатація колісної пари, наведені в таблиці 2.

Таблиця 2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів,
 при яких забороняється експлуатація колісної пари

 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 1 Прокат по колу катання1)  
 1.1 З встановленими швидкостями руху до 120 км / год:  
 Для локомотивів і МВРС в поїздах далекого сполучення  Більше 7 мм
 Для МВПС в поїздах місцевого і приміського сполучення  Більше 8 мм
 1.2 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 120 до 160 км / год  Більше 5 мм
 1.3 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год:  Більше 2 мм
 1.4 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 120 до 140 км / год

 Більше 5 мм

 

 

Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 1.5 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год:  Більш 3 мм
 2 Різниця прокатів по колу катання у лівого і правого колеса1):  
 для ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год  Більше 2 мм
 для ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год  Більше 1,5 мм
 3 Товщина гребеня, яка вимірюється у локомотивів з висотою гребеня 30 мм на відстані 20 мм від вершини гребеня, а у ТПС з висотою гребеня 28 мм - на відстані 18 мм від вершини гребеня 2):  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 120 км / год  Понад 33 і менше 25 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху від 120 до 200 км / год  Понад 33 і менше 28 мм
 4 Товщина гребеня 2-й і 5-й колісних пар електровозів ЧС2, чс2т, ЧС4, чс4т (до №263) при його висоті 26,25 мм, яка вимірюється шаблонами УТ-1, УТ-1М  Понад 24 і менше 19,5 мм
 5 Параметр крутизни (небезпечна форма гребеня) профілю для локомотивів і МВРС  Менше 6,0 мм
 6 Повзун (вибоїна) на поверхні катання глибиною:  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год 3)  Більше 1,0 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год  Більше 0,5 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год  Не допускається
 7 вищербини, вм'ятини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса:  
 Локомотива і моторного вагона МВРС  
 глибиною  Більш 3 мм
 довжиною  Більше 10 мм
Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 Причіпного вагона МВРС  
 глибиною  Більш 3 мм
 довжиною  Понад 25 мм
 8 Раковини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса  Не допускаються
 9 вищербини або вм'ятини на вершині гребеня довжиною  більше 4,0 мм
 10 Вм'ятини, раковини, викришування на поверхні зуба зубчастого колеса (вінця)  Глибиною більше 3,0 мм при загальній площі на зубі прямозубой і на голівці зуба косозубой передачі 10% його робочої поверхні
 11 Відколи в місцях сполучення торцевої з іншими поверхнями зуба і бічній поверхні з поверхнею вершини зуба  Довжиною понад 15 мм або глибиною більше 3,0 мм.
 12 Ослаблення бандажа на колісному центрі  Не допускається
 13 Зрушення контрольної позначки бандажа щодо контрольної позначки колісного центру  
 13.1 Для пасажирського ТПС і ТПС, з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год, а також при підкатці під ТПС колісних пар по 1.3.3.9  Не допускається
 13.2 Для вантажного і маневрового ТПС (крім подкатки по 1.3.3.9)  Допускається, якщо при зсуві контрольної позначки глухий звук при ударі слюсарним молотком по бандажу не підтверджує його ослаблення. У цьому випадку допускається нанесення нових контрольних рисок на колісному центрі. Повторний зрушення контрольної позначки не допускається
 14 Ослаблення і зсув суцільнокатані колеса або колісного центру на осі 4)  Не допускається
 15 Ослаблення зубчастого колеса на осі або маточині колісного центру  не допускається

 

Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 16 Загострений накат на гребені в зоні поверхні на відстані 2 мм від вершини гребеня і до 13 мм від поверхні кочення  Не допускається
 17 Протерті місця на середній частині осі:  
 локомотива  Глибиною понад 4,0 мм
 МВПС  Глибиною понад 2,5 мм
 18 Місцеве або загальне збільшення ширини бандажаілі обода суцільнокатані колеса  більше 6,0 мм
 19 Ослаблення бандажної кільця  Не допускається більше, ніж в 3-х місцях по його окружності сумарною довжиною ослабленого місця більше 30% (для локомотивів) і більше 20% (для МВПС) окружності кільця, а також ближче 100 мм до замку кільця
 20 Товщина бандажів колісних пар ТПС:  
 20.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год:  
 електровозів, крім ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і  менше 45 мм
 ВЛ10 в / і, ВЛ11 в / і, ВЛ15, ВЛ80 в / і, ВЛ85, ВЛ65 в безсніжну пору з дозволу начальника дороги  менше 40 мм
 електровозів ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і і тепловозів з навантаженням на вісь 23 т і вище  менше 40 мм
 тепловозів з навантаженням на вісь менше 23 т  менше 36 мм
 моторних вагонів МВРС  Менш 35 мм
 20.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год:  
 електровозів  Менше 50 мм
 тепловозів  менше 45 мм
 21 Товщина обода суцільнокатані колеса:  
 21.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год:  
 причіпні вагони МВПС  Менше 25 мм
 21.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год:  Менше 40 мм

 

Закінчення таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 21.3 З встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год:  
 локомотивів  Менш 45 мм
 МВПС  Менше 40 мм
 22 Тріщини в будь-якій частині осі, обід, спиці, ступиці, колісному центрі і бандажі колеса  Не допускаються
 23 Кільцеві вироблення на поверхні катання:  
 23.1 На відстані до 40 мм (для локомотивів) і до 30 мм (для МВПС) від зовнішнього торця бандажа  
 глибиною  Більше 2 мм
 і шириною  Більше 15 мм
 23.2 На інших ділянках поверхні катання бандажа: глибиною  Більше 1 мм
 і шириною  Більше 2 мм
 24 Несправність буксових, моторно-осьових підшипників і опорних підшипників тягових редукторів, що характеризується нагріванням їх вузлів до температури5)  Більше 80 ° С
 25 Електроопіки і полон на середній частині осі  Не допускаються
 26 Навар (зміщення металу) на поверхні кочення  Більше 0,5 мм
1) Прокат визначати як різницю між початковою висотою гребеня, і дійсної його висотою, отриманої при вимірюванні шаблоном УТ-1 (УТ-1М). За вихідну висоту гребеня для локомотивів (крім мають бандажі, обточені за профілем ДМетІ) приймається 30 мм, для МВПС, а також локомотивів з бандажами, обточеним за профілем ДМетІ - 28 мм. При використанні шаблонів УТ-1, УТ-1М необхідно виключати вплив дефектів на поверхні вершини гребеня на результат вимірювання.2) При вимірюванні шаблонами УТ-1, УТ-1М товщину гребеня перевіряти з урахуванням поправок відповідно до таблиці 3.3) При випуску з ТО-3, ТР-1, ТР-2 повзун більше 0,5 мм не допускається.4) За колісною парою, що знаходиться в експлуатації, з виступаючою мастилом, іржею або тріщинами фарби в місцях з'єднання колісного центру з віссю, без явних ознак ослаблення (зсуву центру або колеса уздовж твірної осі або по колу), встановити особливий нагляд. При зсуві колісного центру або колеса проходження з поїздом забороняється. Локомотив повинен слідувати в депо в одиночному проходженні, гальмівні циліндри і тяговий електродвигун пошкодженої колісної пари повинні бути відключені. 5) Перевірку нагріву здійснюють протягом 5 хв після прибуття ТПС

 

Таблиця 3 Поправки до значень товщини гребеня при вимірюванні
 шаблоном УТ-1, УТ-1М

   У міліметрах
 Параметр крутизни гребеня  Прокат по колу катання, розрахований згідно з приміткою 1 до таблиці 2
               
 5,5  + 1,0  + 0,8  + 0,4    - 0,5  - 1,1  - 1,8  - 2,7
 6,0  + 1,0  + 0,9  + 0,5    - 0,5  - 1,2  - 2,0  - 3,0
 6,5  + 1,0  + 1,0  + 0,5    - 0,6  - 1,3  - 2,2  - 3,2
 7,0 -  + 1,0  + 0,5    - 0,6  - 1,4  - 2,3  - 3,5
 7,5 -  + 1,0  + 0,6    - 0,7  - 1,5  - 2,5  - 3,7
 8,0 -  + 1,0  + 0,6    - 0,7  - 1,6  - 2,6  - 4,0
 8,5 -  + 1,0  + 0,7    - 0,8  - 1,7  - 2,8  - 4,2
 9,0 -  + 1,0  + 0,7    - 0,8  - 1,8  - 3,0  - 4,5
 9,5 -  + 1,0  + 0,7    - 0,9  - 1,9  - 3,2  - 4,7
 10,0 -  + 1,0  + 0,8    - 0,9  - 2,0  - 3,3  - 5,0
 Примітка - Товщину гребеня в перерізі, зазначеному в пункті 3 таблиці 2, розраховують шляхом додавання товщини гребеня, виміряної шаблоном УТ-1 (УТ-1М), і поправки, зазначеної в таблиці з урахуванням параметра крутизни гребеня, виміряного шаблоном УТ-1 (УТ -1М), і прокату, розрахованого згідно з приміткою до таблиці 2.

1.3.3.3 При технічному обслуговуванні ТО-1 ТПС виконують огляд колісних пар в доступних місцях і перевіряють відсутність таких дефектів, зазначених у таблиці 2:

- Візуальним контролем (при необхідності виміром): тріщини (пункт 22 таблиці 2), повзуни і вибоїни (пункт 6), полон, роздавлений (місцеве або загальне збільшення ширини бандажа, пункт 18), вищербини, раковини і вм'ятини (пункти 7, 8), навари (пункт 26), кільцеві вироблення на поверхні бандажа (пункт 23), зрушення бандажа (за контрольними відмітками на бандажі та обід центру, пункти 13.1, 13.2), гострий накат на гребені (пункт 16).

- Ослаблення бандажів на ободі колісного центру (пункт 12) - остуківаніем слюсарним молотком по поверхні кочення;

- Нагрів буксового вузла (пункт 24) - з використанням вимірювального приладу або дотиком тильною стороною долоні до поверхні букси над підшипником.

1.3.3.4 Глибину повзуна вимірюють за допомогою шаблона для вимірювання товщини бандажа. При відсутності шаблону (крім випадків знаходження одиниці ТПС на ПТОЛ і в депо) допускається визначати глибину повзуна за результатами вимірювання його довжини відповідно до таблиці 4.

Таблиця 4 Залежність довжини повзуна від його глибини і діаметру колеса

У міліметрах

 Діаметр коліс по колу катання  глибина повзуна
 0,5                        
                           
                           
                           
                           

1.3.3.5 При виявленні повзуна під час перевезення висновок ТПС з перегону здійснюється без відчеплення від поїзда відповідно до вимог таблиці 5. При виявленні на шляху прямування неприпустимих значень дефектів по пунктам 7 - 9 таблиці 2 висновок ТПС з перегону здійснюється без відчеплення від поїзда зі швидкістю проходження не більше 15 км / год і відповідно до приміткою до таблиці 5.

 

Таблиця 5 Допустимі швидкості руху при виявленні повзуна
 під час перевезення

 колісна пара  Глибина повзуна, мм  Допустима швидкість прямування, км / год, не більше
 локомотива і моторного вагона МВРС  Від 1 до 2  
 Понад 2 до 4  
 понад 4  10*
 причіпного вагона МВРС  Від 1 до 2  
 Понад 2 до 6  
 Понад 6 до 12  
 понад 12  10*
* При цьому кочення колісних пар по рейках не допускається. Транспортуватися до місця заміни колісної пари ТПС повинен в одиночному проходженні, гальмівні циліндри і тяговий електродвигун (група двигунів) пошкоджених колісних пар повинні бути відключені

1.3.3.6 При технічних обслуговуваннях ТО-2 локомотивів і ТО-3 МВПС виконують огляд колісних пар (в тому числі з оглядової канави) в обсязі огляду за пунктом 1.3.3.3 і додатково проводять контроль відсутності таких дефектів, зазначених у таблиці 2:

- візуальний контроль:

1) ознак ослаблення або зсуву маточин на осі (пункти 14, 15);

2) протертих місць (пункт 17), полон, слідів електроопіку (пункт 25) на відкритих частинах осей;

- Контроль ослаблення бандажної кільця (пункт 19) остуківаніем молотком по поверхні бандажної кільця;

- Контроль нагріву поверхні корпусів моторно-осьових підшипників і опорних підшипників тягових редукторів (пункт 24) з використанням вимірювального приладу або дотиком тильною стороною долоні при постановці ТПС на оглядову канаву;

- Вимір гребенів (пункти 1, 2, 3, 4, 5 таблиці 2) і товщини бандажів і ободів суцільнокатаних коліс (пункти 20, 21) *.

1.3.3.7 При технічних обслуговуваннях ТО-3 (крім МВРС), ТО-4, ТО-5 ТПС виконують огляд колісних пар в обсязі пункту 1.3.3.6 і додатково проводять:

- Очищення колісної пари в місцях контрольних рисок і місцях виконання вимірювань;

- Вимір гребенів (пункти 1, 2, 3, 4, 5 таблиці 2) і товщини бандажів (пункти 20, 21).

1.3.3.8 При поточних ремонтах ТР-1, ТР-2 ТПС огляд колісних пар виконують в обсязі, зазначеному в пункті 1.3.3.7 і додатково проводять:

- Огляд буксового вузла відповідно до Інструкції, затвердженій у встановленому порядку 11.06.1995 № ЦТ-330;

- Огляд зубчастої передачі, якщо це передбачено документацією на поточний ремонт конкретного ТПС.

1.3.3.9 При підкатці під ТПС колісних пар, у яких після їх формування або проведення повного огляду пройшло не більше 2 років, обсяг перевірок при огляді включає:

- візуальний контроль:

1) тріщин (пункт 22 таблиці 2), вищербин, відколів, раковин, вм'ятин (пункти 7, 8, 9 таблиці 2) на бандажах і ободах суцільнокатаних коліс;

2) тріщин в спицях, маточинах, обіддя колісних центрів, суцільнокатаних коліс (пункт 22 таблиці 2);

3) вм'ятин, раковин, викришених місць, відколів на поверхні зубів зубчастих коліс (пункти 10, 11 таблиці 2);

4) протертих місць на середній частині осі (пункт 17 таблиці 2);

 

5) зрушення бандажа (за контрольними відмітками на бандажі та обід центру, пункти 13.1, 13.2 таблиці 2)

- Контроль ослаблення бандажів на ободі колісного центру (пункт 12 таблиці 2) остуківаніем молотком по поверхні кочення;

- Контроль ослаблення бандажної кільця (пункт 19 таблиці 2) остуківаніем молотком по поверхні бандажної кільця;

- Вимір гребенів (пункти 1, 2, 3, 4, 5 таблиці 2) і товщини бандажів (пункти 20, 21 таблиці 2).

1.3.3.10 Після сходу ТПС з рейок виконують огляд колісних пар з канави, а при її відсутності шляхом пересування ТПС забезпечують можливість огляду колісної пари по всьому колу катання.

У журналі технічного стану локомотива і МВРС форми ТУ-152 повинна бути зроблена відмітка про огляд колісної пари.

1.3.3.11 Вимірювання гребенів і товщини бандажів проводять на технічному обслуговуванні ТО-3, ТО-4, ТО-5 і поточних ремонтах ТПС, але не рідше, ніж один раз в 30 діб.

Результати вимірювань слід заносити в кишенькову книжку обміру бандажів форми ТУ-18 і книгу обліку стану бандажів форми ТУ-17.

Примітка - При експлуатації ТПС на подовжених плечах результати обміру бандажів записують в журнал технічного стану локомотива і МВРС форми ТУ-152 з передачею результатів вимірювань в депо приписки.

1.3.3.12 Опис дефектів колісної пари і її складових частин, виявлених при огляді колісних пар під ТПС після сходу з рейок, при технічних обслуговуваннях ТО-1 і ТО-2 фіксують в журналі технічного стану локомотива і МВРС форми ТУ-152, а при ТО -2 - також в журналі реєстрації локомотивів, що пройшли ТО-2.

Опис дефектів колісної пари і її складових частин, виявлених при огляді колісних пар при технічних обслуговуваннях ТО-3, ТО-5, поточних ремонтах ТР-1, ТР-2 (пункт 1.3.3.8) і після сходу з рейок (пункт 1.3.3.10) фіксують в книзі запису ремонту локомотивів і МВРС форми ТУ-28.

1.3.3.13 Засоби контролю для проведення огляду колісних пар наведені в додатку В.

Рекомендується при проведенні огляду колісних пар використовувати автоматизовані системи контролю, допущені до застосування в установленому порядку.

1.3.4 Облицювання бандажів колісних пар без викочування з-під ТПС

1.3.4.1 У разі виявлення відхилень розмірів і параметрів колеса від допустимих значень за таблицею 2 (пункти з 1 по 10, 26) проводиться обточування бандажів колісних пар без викочування з-під ТПС. Обточування бандажів без викочування здійснюють на технічному обслуговуванні ТО-4 або суміщають з технічним обслуговуванням ТО-3, поточними ремонтами ТР-1, ТР-2 (для колісних пар з підшипниками фірми «Тімкен» - також з поточним ремонтом ТР-3).

1.3.4.2 Бандажі, як правило, обточують за тим же профілем, за яким обточувалися бандажі даної одиниці ТПС раніше.

Допускається обточувати бандаж по одному з профілів, наведених в додатку Г.

У журналі технічного стану локомотива і МВРС форми ТУ-152 повинна бути зроблена відмітка про вид профілю, за яким проводилася обточування.

1.3.4.3 Вимоги до розмірів і значенням параметрів після обточування бандажів колісних пар без викочування наведені в таблиці 6.

Таблиця 6 Вимоги до розмірів і значенням параметрів
 бандажів колісних пар після обточування без викочування

 Найменування параметру  Допустимі розміри і значення параметрів
 1 Відхилення профілю бандажа або обода колеса.  Зазор між профільним шаблоном, притиснутим до внутрішньої грані, і бандажем по всьому профілю бандажа, за винятком бічній поверхні гребеня - не більше 1 мм (перевіряється щупом). Зазор між шаблоном і бічною поверхнею гребеня не перевіряють.

 

Закінчення таблиці 6
 Найменування параметру  Допустимі розміри і значення параметрів
 2 Товщина гребеня, яка вимірюється шаблонами УТ-1, УТ-1М:  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год:  
 пасажирських локомотивів і моторних вагонів МВРС  Щонайменше 26 мм
 вантажних локомотивів і причіпних вагонів МВРС  Щонайменше 26 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год  Не менш 29 мм
 3 Різниця товщини гребенів лівого і правого коліс на одній колісній парі  Не більше 2 мм
 4 Різниця діаметрів бандажів по колу катання на одній колісній парі:  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год  не більше 1,0 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год:  
 локомотивів  Не більше 0,5 мм
 МВПС  Не більше 1,0 мм
 5 Параметр шорсткості поверхні кочення  R а ? 20 мкм

 

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати і законспектувати матеріал по темі.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень