Українська література
31.03.23р. Українська література Група №31 Урок № 33 Викладач Руденко Л.Ф.
Українська література (рівень стандарту):підручн. Для 11 кл. закл. Загальн. середн. Освіти/ Олександр Аврвменко, - К.: Грамота, 2019. – 256с.:іл..
Тема: Павло Тичина «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти» ». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти»).
ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм (повторення), кларнетизм
Прослухати матеріал за посиланням: https://youtu.be/1Yg9afc0TjY ( обов’язково)
“Одчиняйте двері”- аналіз вірша
Автор – Павло Тичина
Рік написання – 1918
Жанр – ліричний вірш
Вид лірики – громадянська лірика.
Тема – зображення за допомогою художніх образів української революції.
Ідея – піднесеня ідеалізованого образу революції.
Провідний мотив вірша «Одчиняйте двері» — ставлення героя до кривавого монстра революції як до нареченої.
“Одчиняйте двері” художні засоби
епітети: «голуба блакить», «неридані сльози»;
метафори: «очі, серце і хорали стали, ждуть», «одчинились двері»;
гіпербола «всі шляхи в крові»;
рефрен: «одчиняйте двері», «одчинились двері»;
риторичні оклики: «Одчиняйте двері — наречена йде!», «Одчинились двері — голуба блакить!», «Одчинились двері — горобина ніч!», «Одчинились двері — всі шляхи в крові!»
Композиція твору.
Вірш містить дві строфи — 14 рядків, що починаються рефреном «Одчиняйте двері — одчинились двері».
Закінчуються строфи двома рядками, що складаються з одного слова.
Образи твору:
двері; голуба блакить; очі, серце і хорали; горобина ніч; криваві шляхи; неридані сльози.
Символи:
горобина ніч — символ грізного наростання чогось страшного;
сльози — символ плачу й жалоби;
голуба блакить — надія на краще майбугнє;
Віршовий розмір: тристопний хорей з усіченими стопами та пірихієм.
Вірш Тичини “Одчиняйте двері” пронизаний очікуванням соціальних змін.
В основі твору — різке, раптове й несподіване протиставлення. Усе тут — для вираження трагічного переживання катастрофізму буття.
У творі є риси експресіонізму: суб’єктивізм, мотив розчарування (у його трагедійному розкритті), фрагментарність, символіка і гротеск — неприродне поєднання-протиставлення в одній картині «світла» й «темряви».
Цей вірш поєднує мрію й гірке розчарування. Це відгук на випробування й утрати часів визвольних змагань: замість очікуваної близької й ідеальної «голубої блакиті» — страхітлива «горобина ніч» та неминучі в часи революційної боротьби жертви — «шляхи в крові».
Джерело: https://dovidka.biz.ua/odchinyayte-dveri-analiz
ЗАВДАННЯ:
1.Матеріал підручника ( стор.25 — 28) — опрацювати !!!
2. Зробити аналіз вірша “Пам’яті тридцяти”
3. Наданий матеріал законспектувати.
Завдання надіслати на електронну адресу: lidiyarudenko789@gmail.com , вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку , але не на полях!
31.03.23р. Українська література Група №31 Урок № 33 Викладач Руденко Л.Ф.
Українська література (рівень стандарту):підручн. Для 11 кл. закл. Загальн. середн. Освіти/ Олександр Аврвменко, - К.: Грамота, 2019. – 256с.:іл..
Тема: Євген Плужник «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Один із провідних поетів «розстріляного відродження».
1. Прослухати матеріад : https://youtu.be/WdLAX-rk53U
2. Опрацювати матеріал підручника ( 29 — 34 )
Завдання надіслати на електронну адресу: lidiyarudenko789@gmail.com , вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку , але не на полях!