Автогальма
Тема:
Будова крана машиніста 394
кран 394 призначений для управління гальмами поїзда шляхом зміни тиску в гальмівній магістралі або полярності струму в електричній лінії при електропневматичним гальмуванні.
Конструкція
Кран машиніста № 394 (малюнок 1) зібраний з 5 основних частин: верхньої 1 (золотникової), середньої 3 (проміжної), нижньої 6 (зрівняльної), редуктора 5 (живильний клапан) і стабілізатора 4 (дросселирующий випускний клапан). Пробка 2 призначена для змащування золотника без розбирання крана. На фланці верхньої частини 1 вибиті порядковий номер крана з початку року 8, а також останні дві цифри року і місяць випуску 7 крана. Штуцер крана з'єднується з зрівняльними резервуарами, а до відростках ПМ і ТМ приєднуються труби від живильної і гальмівної магістралей.
Малюнок 1. Загальний вигляд крана машиніста усл. № 394
Малюнок 2. Пристрій крана машиніста усл. № 394
Верхня частина крана складається з золотника 16 (рис. 2), кришки 18, стрижня 19 і ручки 20, закріпленої на квадраті гвинтом і гайкою 21. Стрижень 19 в кришці ущільнений манжетою 17 і нижнім кінцем входить у виступ золотника 16, забезпечуючи правильне з'єднання деталей в певному положенні. Золотник до дзеркала притиснутий пружиною 22. Стрижень 19 і манжета 17 змащуються через осьовий отвір у стрижні.
Середня частина 13 крана є дзеркалом для золотника 16. Втулка 33 (рис. 3, а) служить сідлом для зворотного клапана 34.
Нижня частина крана машиніста включає в себе корпус 8, зрівняльний поршень 11 "ущільнений гумової манжетою 9 і латунним кільцем 10, і клапан 6, який пружиною 5 притиснутий до сідла втулки 7. Хвостовик клапана 6 ущільнений манжетою 4, вставленої в цоколь 2, ущільнений у свою чергу гумовим кільцем 3. Фільтр 24 оберігає від забруднення збудливий клапан редуктора. Клапан 6, який називають двухседельчатим або порожнистою, притерта до втулки 7 і хвостовика поршня 11 і працює як впускний (поживний) або випускний.
Верхня, середня і нижня частини з'єднані між собою через гумові прокладки 14 та 12 за допомогою чотирьох шпильок і гайок. Положення кришки 15 на середньої частини 13 фіксується контрольним штифтом 23.
З трубами від живильної і гальмівної магістралей кран машиніста з'єднується за допомогою накидних гайок.
Редуктор крана (рис. 2) складається з корпусу 26, верхній частині з запресованої втулкою 25 і корпусу 29 нижньої частини. У верхній частині знаходиться збудливий клапан 24, що притискається до сідла пружиною 23, яка іншим кінцем упирається в кришку. На металеву діафрагму (мембрану) 27 діаметром 78 мм знизу через опорну шайбу 28 діє пружина 30, що впирається через центруючий шайбу 32 в гвинт 31. Редуктор служить для підтримки певного тиску в зрівнювальному резервуарі при поїзному положенні.
Стабілізатор крана (рис. 3, б) складається з корпусу 7 з запресованої втулкою 4, гайки 9, кришки 1 і клапана 3, притискається до сідла пружиною 2.
У корпус 7 запресований ніпель 5 із дросельним отвором діаметром 0,45 мм. Знизу на мембрану 6 діаметром 55 мм через наполегливу шайбу 8 діє пружина 10, регульована гвинтом 11с контргайкою 12 Стабілізатор служить для ліквідації сверхзарядкі магістралі при поїзному положенні.
Малюнок 3. Втулка і стабілізатор крана
Принцип роботи
КМ має сім режимів роботи з відповідними положеннями ручки:
-
- Зарядка і відпустку;
-
- Поїзне;
-
- Перекриша без харчування;
-
- Перекриша з харчуванням;
-
- Службове гальмування повільним темпом;
-
- Службове гальмування;
-
- Екстрене гальмування
При відпуску у другій позиції ручки за рахунок каліброваного отвору в коротких поїздах в порожнині над УП і в ТМ створюється підвищений тиск, який існує до тих пір, поки в УР не буде досягнуто поїзне тиск.
КМ відноситься до універсальних, з неавтоматичними перекришамі, золотниковим кранів. Вивчили конструкцію, порядок складання і розбирання крана машиніста КМ ум. № 394.
https://www.youtube.com/watch?v=rmtaH_KD41Y
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати і подивитись матеріал, законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.