Виробниче навчання
27.10.2022
Тема:Технічне обслуговування та догляд за ходовою частиною.
https://refdb.ru/look/1566799-p8.html
Технічне обслуговування
14.4. Технічний стан локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу має систематично перевірятися під час технічного обслуговування локомотивними бригадами або бригадами спеціального самохідного рухомого складу, комплексними та спеціалізованими бригадами в пунктах технічного обслуговування і в депо, майстерень, оснащених сучасними діагностичними засобами, у тому числі і для спеціального самохідного рухомого складу.
Контроль технічного стану покладається на відповідних працівників служб залізничного цеху.
Під час технічного обслуговування перевіряється:
- стан та зношеність обладнання, вузлів та деталей і їх відповідність встановленим розмірам;
- справність дії пристроїв безпеки, гальмового обладнання та автозчепного пристрою, контрольних, вимірювальних і сигнальних приладів, електричних кіл.
14.5. Забороняється випускати в експлуатацію локомотиви і спеціальний самохідний рухомий склад, у яких є хоча б одна з таких несправностей:
- несправність приладу для подачі звукових сигналів;
- несправність засобів пожежогасіння;
- несправність пневматичного, електричного, ручного гальма чи компресора;
- несправність пристроїв поїзного, маневрового радіозв'язку, а також радіозв'язку, встановленого на локомотивах, які обслуговуються бригадою скороченої чисельності;
- несправність пристроїв перевірки пильності при обслуговуванні локомотива одним машиністом, згідно п. 11.8. дійсних Правил;
- несправність автозчепних пристроїв;
- несправність системи подачі піску;
- несправність прожектора, буферного ліхтаря, освітлення, контрольних і вимірювальних приладів;
- несправність захисного блокування високовольтної камери або інших захисних блокувань, огорож;
- несправність пристроїв захисту від струмів короткого замикання, перевантаження і перенапруги, аварійної зупинки дизеля;
- несправність або відсутність передбаченого конструкцією пристрою запобігання від падіння деталей на колію;
- відсутність захисних кожухів електрообладнання;
- поява стуку, стороннього шуму в дизелі;
- несправність або відключення хоча б одного тягового електродвигуна;
- несправність вентилятора холодильника дизеля, тягового електродвигуна або випрямляючої установки;
- несправність швидкостеміра та реєструючого пристрою для локомотивів, на яких передбачена їх установка;
- тріщина в хомуті, ресорній підвісці або корінному листі ресори, злам ресорного листа;
- тріщина в корпусі букси;
- несправність буксового або моторно-осьового підшипника;
- тріщина або злам хоча б одного зуба тягової зубчастої передачі;
- несправність кожуха зубчастої передачі, що спричиняє витікання мастила;
- несправність струмоприймача.
14.6. Встановлені на локомотивах, а також на спеціальному самохідному рухомому складі манометри та запобіжні клапани, регулятори числа оборотів дизеля, швидкостеміри, реле тиску мастила повинні бути запломбовані.
Манометри повинні мати тавро з відміткою про проведення перевірки, або мають бути запломбовані.
На електровозах, тягових агрегатах і тепловозах мають бути запломбовані також апарати і прилади, що реєструють витрату електроенергії та пального.
Пристрої електричного захисту, засоби пожежогасіння, пожежна сигналізація та автоматика на електровозах, тягових агрегатах і тепловозах, манометри, запобіжні клапани, повітряні резервуари на локомотивах підлягають випробуванню та огляду у визначені терміни.
14.7. Локомотиви і спеціальний самохідний рухомий склад промислових підприємств два рази на рік (навесні і восени) повинні комісійно оглядатися в порядку, встановленому керівником підприємства.
14.8. Локомотивні, а також установлені на спеціальному самохідному рухомому складі пристрої безпеки і радіозв'язку повинні періодично оглядатися з перевіркою дії і регулюванням цих пристроїв.
Порядок технічного обслуговування та його періодичність встановлюється керівником підприємства.
14.9. Забороняється залишати в робочому стані на деповських коліях локомотиви і спеціальний самохідний рухомий склад без нагляду працівника, який знає правила їх обслуговування і вміє їх зупинити, а на інших станційних коліях – без машиніста чи його помічника.
При необхідності залишити локомотив на станційних коліях машиніст повинен погодити з черговим по станції місце зупинки, загальмувати прямодіюче і ручне гальма, виключити двигун, а електровоз або тяговий агрегат знеструмити, узяти із собою реверсну рукоятку, закрити вікна і двері кабіни на ключ, підкласти гальмовий башмак з боку ухилу.
КОЛІСНІ ПАРИ
12.1. Кожна колісна пара має відповідати вимогам Інструкції з обстеження, ремонту і формуванню колісних пар рухомого складу і мати на осі виразно поставлені знаки про час і місце формування і повного обстеження колісної пари, а також тавро про приймання її при формуванні. Знаки і тавро ставляться в місцях, передбачених правилами маркування.
Колісні пари у визначеному порядку мають підлягати огляду і вимірам під рухомим складом з реєстрацією результатів виміру в спеціальному журналі.
Звичайний і повний огляд і ремонт колісних пар зі зміною елементів повинні проводитися в пунктах, призначених для цієї мети особами, які мають свідоцтво на виконання зазначених робіт.
12.2. Відстань між внутрішніми гранями коліс у не навантаженої колісної пари має бути 1440 мм. Відхилення у бік збільшення і зменшення допускається не більше 3 мм.
Забороняється експлуатувати рухомий склад, включаючи спеціальний рухомий склад:
- з тріщиною в будь-якій частині осі колісної пари;
- з тріщиною в ободі, диску і маточині колеса;
- за наявності гострокінцевого накату на гребені колісної пари;
при таких зношеннях і пошкодженнях колісних пар, які порушують нормальну взаємодію колії і рухомого складу:
- з прокатом по колу катання колеса у локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу— більше 7 мм, вантажних вагонів і спеціального несамохідного рухомого складу — більше 9 мм;
- з товщиною гребеня більше 33 мм або менше 23 мм в локомотивів при вимірюванні на відстані 20 мм, у вагонів — 18 мм від вершини гребеня;
- з вертикальним підрізом гребеня висотою понад 18 мм;
- з повзуном (вибоїною) на поверхні катання у локомотивів, спеціального рухомого складу і вагонів з роликовими буксовими підшипниками — понад 1 мм, вагонів з підшипниками ковзання — понад 2 мм.
При величині повзуна у вагонів від 2 до 6 мм, у локомотива і спеціального самохідного рухомого складу від 1 до 2 мм допускається рух поїзда із швидкістю 15 км/год, а при величині повзуна відповідно більше 6 до 12 мм і більше 2 до 4 мм – із швидкістю 10 км/год до найближчого пункту технічного обслуговування, де є засоби для заміни колісних пар.