Виробниче навчання
Тема: Виробниче навчання гр. 11 Время: 18 окт. 2022 02:00 PM Киев Подключиться к конференции Zoom https://us04web.zoom.us/j/74676347175?pwd=mljfjFUtLJPm2eaaZw5ny1hrXkeTke.1 Идентификатор конференции: 746 7634 7175 Код доступа: 11_gr
http://ukrefs.com.ua/page,2,66170-Neispravnosti-i-remont-kolesnoiy-pary.html |
|
передбачає заміну осей, колісних центрів, бандажів, зубчатихколіс, перепрессовку ослабших колісних центрів, зубчатих коліс іогляд колісних пар з випрессовкі осі. Такий вид ремонтудозволяється проводити в колісних цехах ремонтних заводів таспеціалізованих майстернях. Для ремонту колісні пари викочують з-підтепло-воза. Одиночну викочування колісних пар з тяговими електродвигунами удепо виробляють на спеціальних канавах, обладнаних скатоопускнимпідйомником. Прокат бандажівколісних пар усувають обточуванням на спеціальних верстатах з викатки і без викочуванняпід тепловоза. Бандажі колісних пар на поточний ремонт ТР-3 обточують наколісно-токарних верстатах, постачених гідрокопіровальним пристроєм. У міруобточування товщина бандажа зменшується і найменша його товщина при випуску з поточного ремонту допускається 43 мм і не менше 50 мм для тепловозів, що працюютьзі швидкостями понад 120 км/ч. Зовнішній профіль бандажа при обточуванні контролюютьшаблоном, а відстані між внутрішніми гранями бандажів - штангенциркулем.Шаблон щільно притискають до внутрішньої грані бандажа, при цьому зазор поповерхні катання допускається до 0,5 мм, а по висоті і товщині гребеня - до 1мм. В умовах депо прокат бандажів без викочування колісних пар усувають притехнічному обслуговуванні ТО-4 на спеціальних колісно-фрезерних верстатах КЖ-20М.Верстат розташовують у спеціальній канаві зі знімними рейковими вставками. Дляобробки бандажів тепловоз встановлюють на канаву, домкратом тяговийелектродвигун піднімають трохи вгору, а рейкові вставки відводять всторону, і колісна пара виявляється підвішеною на моторно-осьовихпідшипниках. Обертається колісна пара від тягового електродвигуна, якийживиться струмом напругою 220-380 В. До бандажів підводять супорти з фрезами іобточування бандажа ведуть до необхідних розмірів. Час обробки однієї колісноїпари складає 30-40 хв. Зношену поверхнюгребеня відновлюють електронаплавкой спеціальними двухдуговимі апаратамиА-482 під флюсом або вручну з викатки колісних пар з-під тепловоза знаступною обробкою на верстаті. Дозволяється також наплавляти гребені бандажівбез викочування колісних пар з-під тепловоза двухдуговим апаратом Р-643 знаступною обробкою на верстаті. Наплавлення зношених гребенів дозволяєприблизно в півтора рази скоротити зняття металу з бандажа при його обточуванні дляотримання нормального профілю і продовжити термін служби бандажа. Після обробки наплавленого гребеня бандаж ретельно оглядають і перевіряють дефектоскопом.Вибоїни (повзуни) на поверхні катання бандажа усувають обточуванням або електронаплавкойз наступною обробкою (для пасажирських тепловозів наплавку виробляти недозволяється). При зміні та перетяжки бандажів в умовах депо придатні бандажізнімають нагріванням їх до температури не понад 320 В° С. Непридатні бандажі зрізаютьгазовим пальником так, щоб не пошкодити колісного центру. Перед нагріваннямбандажа вибивають або вирізують на верстаті бандажне (укріплювальні) кільце.Знятий бандаж дефектоскопіруют і обміряють для визначення натягу, овальності іконусності. Натяг при перетягуванні бандажів (1 -1,5 мм на 1000 мм діаметру обода)забезпечується прокладками товщиною до 2 мм, в кількості до 4 шт.,укладаються в один шар з відстанню між ними до 10 мм. Для посадки бандажнагрівають в електричних, нафтових або газових горнах, що забезпечуютьрівномірний нагрів до 250-320 В° С. Після насадки в виточку бандажа, охололого дотемператури не нижче 200 В° С, заводять укріплювальні кільце і обжимають бортбандажа. Щільність насадки бандажа перевіряють після його остигання по звуку відударів слюсарним молотком по поверхні катання. Для контролю за зрушеннямбандажа після посадки на зовнішню грань бандажа і на обід наносять контрольнімітки, які розташовують по радіусу на одній прямій лінії. Для цього набандаж наносять 4-5 кернів глибиною 1 -1,5 мм на довжині 25 мм, а на ободізатупленим зубилом - ризику глибиною до 1 мм. Контрольні смуги при забарвленніколісної пари роблять на бандажі в місці постановки контрольних відміток -фарбою червоного кольору на всю товщину бандажа, а на ободі - як продовженняконтрольної смуги на бандажі - білилами на всю товщину обода. Посадкові поверхніобода і маточини колісного центру при зносі відновлюють наплавленням зподальшою обточуванням до розміру, що забезпечує необхідний натяг. Поперечні і поздовжніризики і задираки, забоїни і сліди корозії на шийках осі, що не перевищуютьдопускаються величин, зачищають. Після зачистки поперечних тріщин і забоїн шийкиосі піддають дефектоскопії. Забиті або розроблені центрові отворивідновлюють електронаплавкой з наступною механічною обробкою покресленню. Наявність поперечнихтріщин на шийках не допускається. Якщо виявляють подовжню тріщину або полонідовжиною більше 25 мм на середній частині осі, а також поздовжні тріщини або полонина інших частинах осі, то колісну пару відправляють в ремонтний пункт для повногоогляду. На шийках під моторно-осьові підшипники місцевий знос, атакож овальність і конусні більше 0,5 мм усувають шліфуванням і поліруванням наверстаті. Зменшення діаметра шийки осі під моторно-осьові підшипники у коліснихпар тепловозів допускають до 12 мм. На поточний ремонт ТР-3оглядають зубчасте колесо і перевіряють, чи немає тріщин зубів, зносу,ослаблення маточини зубчастого колеса на осі. При наявності зламу зубів аботріщини у їх підстави зубчасте колесо підлягає заміні. Зменшення товщини зубавнаслідок зносу, виміряний по ділильної окружності штангензубомером,допускається до 3 мм. На колісних парах з пружними зубчастими колесами припоточний ремонт ТР-3 оглядають і перевіряють стан гумових та металевихвтулок. При випуску тепловозівз поточного ТР-3 і капітальних ремонтів колісні пари підбирають з числавідремонтованих або нового формування з різницею діаметрів по колукатання: не більше 12 мм при випуску з поточного ремонту ТР-3 і не більше 9 ммпри випуску з капітальних ремонтів, що задовольняють вимогам правилтехнічної експлуатації, з нульовим прокатом. Під формуваннямколісної пари розуміють виготовлення колісної пари з нових елементів. Замінаокремих частин колісної пари (осей, центрів, зубчатих коліс) новими абопридатними, але колишніми в експлуатації відноситься до ремонту колісної пари зі зміноюелементів. Колісні центри на вісь напресовують на спеціальному гідравлічномупресі в холодному стані. Перед запресовуванням осі і колісні центри підбираютьза розмірами для забезпечення необхідних натягів, посадочні поверхніочищають, протирають і змащують натуральною оліфою. Зусилля при запресовуванняцентру з бандажем на 100 мм діаметру подступічной частини складає (45-4-65) 10 4 Н, а при напресування центру без бандажа - відповідно (40 4-60) 10 4 Н. В процесі напресування спеціальним індикатором знімається діаграмазапресовування. Формування колісної пари завершується повним оглядом,тавруванням і заповненням технічного паспорта колісної пари. |