будова і ремонт електровоза
Тема:
Технічне обслуговування електровоза ТО 3
11. Системи обслуговування електровозів
Встановлено такі види обслуговування та ремонтів електровозів:
Технічне обслуговування ТО-1 - виконують локомотивні бригади.
Технічне обслуговування ТО-2 - виконують слюсарі ПTOЛ.
Технічне обслуговування ТО-3 - виконують слюсарі депо.
Технічне обслуговування ТО-4 (обточування бандажів) - виконують в депо
Поточний ремонт TP-1 - виконують в депо.
Поточний ремонт ТР-2 - виконують в депо.
Поточний ремонт ТР-3 - виконують в депо.
Капітальний ремонт КР-1 - виконують на заводах, іноді в депо.
Капітальний ремонт КР-2 - виконують на заводах.
Пробіги між технічними обслуговуваннями, поточними та капітальними ремонтами визначаються серією електровоза, умовами їх експлуатації; їх можуть уточнювати. Довжина ділянок звернення електровозів встановлюється власником інфраструктури.
Чітка організація технічних обслуговувань і ремонтів з одночасним поліпшенням технологи ремонту, конструкції вузлів і деталей призвела до значного скорочення числа заходів електровозів на непланові ремонти, зниження випадків їх відчеплення від поїздів.
12. Обов'язки локомотивних бригад по догляду за електровозом
Електровізна бригада складається з двох чоловік: машиніста і помічника. Вони несуть повну відповідальність за довірений їм локомотив.
Основні обов'язки локомотивних бригад - водіння поїздів і виконання технічного обслуговування електровозів ТО-1.
Технічне обслуговування проводиться для підтримки працездатності, чистоти і належного санітарно-гігієнічного стану локомотивів, змащування тертьових частин міжремонтний період, особливого контролю за ходовими частинами, гальмівним обладнанням, пристроями автоматичної локомотивної сигналізації, швидкостемірами, приладами пильності і радіо-зв'язку, що забезпечують безпеку руху поїздів.
Покладене на локомотивні бригади технічне обслуговування ТО-1 виконується ними під час приймання-здачі електровозів, стоянках на проміжних станціях, чекаючи роботи, залишення електровоза в резерв і його екіпіровці. Контроль за виконанням бригадами ТО-1 покладено на машиністів-інструкторів, керівників депо, а при зміні бригад - на приймаючу бригаду.
Перелік робіт є обов'язковим для локомотивних бригад на всій ділянці звернення. При обслуговуванні електровозів ненатягнутих (змінними) бригадами такий перелік робіт розбивається на цикли. Виконання відповідного циклу відзначається здає бригадою в Журналі технічного стану електровоза форми ТУ-152. Крім робіт, зазначених в цьому переліку, локомотивні бригади зобов'язані виконувати вимоги діючих інструкцій.
Закріплення бригад за локомотивами іноді виробляється за коротких ділянках звернення електровозів, роботі їх з вивізним поїздами; в цьому випадку перелік робіт технічного обслуговування розподіляється між локомотивними бригадами і цей перелік вивішується в кабіні управління.
Приймаюча бригада зобов'язана контролювати виконання зазначених у ньому робіт.
У тих випадках, коли при виконанні ТО-1 виявлено той чи інший дефект, який неможливо усунути силами локомотивних бригад, але він не загрожує безпеці руху і допускає подальше рух електровоза, в Журналі ТУ-152 робиться відповідний запис,
яка служить підставою для виконання необхідних робіт на ПТОЛ.
З метою поліпшення якості змісту локомотивів працівники локомотивного господарства, в тому числі і електровозного бригади, зобов'язані:
підвищувати якість технічного обслуговування ТО-1, забезпечувати збереження локомотивів, своєчасну інформацію диспетчерського апарату і чергових по депо про необхідність підведення локомотивів до депо на відповідні види технічних обслуговувань і поточних ремонтів;
не допускати порушення встановлених режимів експлуатації локомотивів і в першу чергу перевищення критичної маси поїздів, тривалого розносна боксування, роботи електровозів на незакріплених ділянках звернення;
запобігати порушенням встановленого порядку екіпірування локомотивів;
при змінному способі обслуговування електровозів розкріпити весь парк основних депо за машиністами-інструкторами з метою здійснення контролю за змістом і відходом з боку локомотивних бригад в експлуатації;
приймання локомотивів від майстра ПТОЛ після виконання ТО-2 слід робити, як правило, від'їжджаючої локомотивної бригаді, а при відставленого локомотива в очікуванні роботи - змінним бригадам чергового по депо;
позначку про виконання ТО-2 в повному обсязі і додаткових робіт по записах машиністів в Журналі ТУ-152 здійснювати із зазначенням прізвища і підписом;
виконання першого рейсу на електровозі, що вийшов з ремонту або ТО-3, виробляти із заповненням локомотивною бригадою гарантійного талона, підписаного майстром і видається машиністу черговим по депо; в гарантійному талоні машиністи зобов'язані зазначати виявлені недоліки в роботі електровоза; гарантійний талон здавати в депо разом з маршрутом машиніста;
в пунктах зміни локомотивних бригад контроль якості виконання ТО-1 здає бригадою здійснює приймаюча бригада.
Завдання на дистанційне навчання:
Законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.