Екологічне виховання
"Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства.
Дітей, що не вміють ще ходити, треба частіше виносити на свіже повітря,
щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин.
Все це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості,
і покладе основи любові до рідної природи."
Григорій Ващенко
Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу для життя людей. Забруднення атмосферного повітря у багатьох містах України досягло критичного рівня. Катастрофічний стан навколишнього середовища, що нині вже істотно визначає здоров’я людей, тривалість їхнього життя, саму можливість стабільного існування, спонукає щоб всі – дорослі і діти – стали на шлях співробітництва з природою.
В умовах загострення екологічної кризи в Україні і її сьогоднішньої орієнтації на природоохоронну політику та входження в загальноєвропейську світову систему екологічної безпеки надзвичайно важливу роль має відігравати ефективне екологічне виховання здобувачів освіти.
Екологічне виховання - систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів АПТУ екологічної культури.
Головним завданням екологічної освіти можна вважати:
- засвоєння наукових знань про взаємозв’язок природи, суспільства і людської діяльності;
- розуміння багатогранної цінності природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема;
- оволодіння нормами правильної поведінки в природному середовищі;
- розвиток потреби спілкування з природою;
- активізація діяльності щодо охорони й поліпшення навколишнього середовища.
Шляхами підвищення екологічної культури молоді й ефективності екологічного виховання є:
- збільшення ваги екологічних питань як у рамках певних предметів, так і за допомогою налагодження внутрі - та міжпредметних звязків;
- створення в училищі куточків охорони природи, живих куточків та ін.;
- удосконалення форм і методів екологічного виховання, активне залучення вихованців до природоохоронної роботи;
- формування мотивів відповідального ставлення до природи, прагнення глибше пізнати її, примножувати її багатства.
У сфері формування екологічних уявлень здобувачів освіти ПТНЗ особливості екологічного виховання базуються на наступних основних положеннях:
а) складність системи внутрішніх взаємозвязків у природі;
б) енергетичний обмін між техносферою і біосферою;
в) світ природи як духовна цінність;
г) взаємозвязок природних умов та розвитку суспільства.
Зміст екологічного виховання в сфері формування екологічних уявлень спрямовано на стимуляцію психологічного входження особистості у світ природи.