A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська мова

Дата: 01.04.2023 06:51
Кількість переглядів: 147

04. 04. 2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 41 Викладач: Руденко Л. Ф.

 Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:

Вид-во «Ранок», 2018.

Тема. Інформаційні жанри. Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу, написання, удосконалення, виголошування тексту інформаційного жанру (на вибір учня). Аналіз і самоаналіз

Мета будь-якого інформаційного виступу — дати відомості про той чи інший предмет так, щоб слухачам це було цікаво. Найпоширенішими жанрами інформаційних виступів є інформація, пояснення, інструкція, повідомлення, лекція, доповідь, оголошення та ін.

Основні жанри інформаційних виступів такі:

повідомлення — коротке усне інформування про події, що відбулися;

пояснення — тлумачення наданого повідомлення;

представлення — надання інформації про особу, її діяльність, досягнення;

інструкція — стислі настанови (як використовувати нову технологію, як дістатися певної вулиці, як користуватися електроприладом тощо).

Інформація — усне повідомлення про які-небудь події, що відбулися. Вона має бути короткою, містити факти, бути новою й цікавою для слухачів. Пояснення й інструкція мають бути короткими та зрозумілими. Пояснюючи, не нервуйте, не сердьтеся на тих, хто чогось не розуміє. Треба пам’ятати: якщо вас не розуміють, значить, ви погано пояснюєте. Потрібно пояснювати крок за кроком, до наступного кроку переходьте тільки тоді, коли переконалися, що попередню інформацію ваш співрозмовник зрозумів.

Доповідь — один з основних видів усного монологу. У доповіді порушують яку-небудь наукову або суспільно-політичну проблему, яку потім обговорюють, доповідачеві ставлять запитання. Доповідь може тривати від 15 хв до однієї години.

Повідомлення — невелика доповідь з якогось окремого питання. Повідомлення можуть доповнювати основну доповідь.

Інформаційні виступи всіх жанрів мають загальні вимоги:

новизна;

актуальність;

повнота;

конкретні факти;

лаконічність;

чіткість.

Завдання:

1.Складіть текст виступу на тему : Як я готую себе до майбутньої професії.

2. Як ви розумієте зміст афоризму: “ Хто володіє інформацією — той володіє світом”

( Н. Ротшильд)? Якою мірою цкй вираз актуальний сьогодні?

Надіслати на електронну пошту: lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)

04. 04. 2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 42 Викладач: Руденко Л. Ф.

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:

Вид-во «Ранок», 2018.

Тема: Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова, листування)

https://youtu.be/Z5xX5RgmtTY - прослуховування

Діалог - це форма ситуаційно зумовленого спілкування двох осіб, комунікативні ролі яких упорядковано змінюються (мовець стає адресатом, а адресат перетворюється на мовця).

Висловлювання у діалозі називаються репліками (комунікативними кроками).

Діалогічне професійне спілкування завжди прогнозує мету і завдання, формується під впливом мотивів фахової діяльності.

Серед індивідуальних форм усного професійного спілкування найбільш поширеною є ділова бесіда.

Бесіда - це розмова двох чи більше осіб з метою отримання певної інформації, вирішення важливих проблем.

Бесіда - чи не найскладніший з усіх жанрів усного фахового спілкування, оскільки значною мірою це експромт, а для експромту треба мати значний життєвий досвід, величезний запас теоретичних знань, а також досконало володіти мовним етикетом.

Щоб досягти успіху під час бесіди, треба:

- ретельно готуватися до бесіди;

- бути уважним і тактовним до співрозмовника;

- постійно стимулювати у співрозмовника зацікавленість розмовою;

- вміти слухати співбесідника, враховувати його погляди, думки і докази;

- стежити за реакцією партнера й відповідно корегувати свої дії;

- висловлювати свої думки точно, логічно, переконливо;

- створювати атмосферу довіри, щоби привернути до себе співрозмовника.

Для того, щоб бесіда була ефективною, не можна:

- перебивати співрозмовника;

- різко прискорювати темп бесіди;

- негативно оцінювати особистість співрозмовника;

- підкреслювати відмінність між особою та співрозмовником;

- зменшувати дистанцію.

Завдання:

1.Опрацювати матеріал підручника ( стор.148 — 153, 172)

2. Вправа 275

Надіслати на електронну пошту: lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень