A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська мова

Дата: 01.02.2023 07:55
Кількість переглядів: 60

01.02 .2023р.     Українська мова       Гр.  №23    Урок № 20  Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: 
Вид-во «Ранок», 2018. 
  
Тема:  Тире у складному реченні

11 клас. Українська мова. Тире у складному реченні
YouTube·Всеукраїнська школа онлайн·8 мар. 2022 г.

У безсполучникових складних реченнях уживається тире, якщо: ·

 - у другій частині подано висновок або наслідок дії першої частини: Землі кланяйся низько — до хліба будеш близько (Нар. творчість). 4 [ ] — [наслідок].
 · - перша частина виражає умову або час того, про що говориться в другій частині: Забудеш рідний край — тобі твій корінь всохне (П. Тичина). [умова] — [ ].
-  · перша частина виражає умову або час того, про що говориться в другій частині: Грати словом — долею грати (Г. Світлична). [ ] – зіставлення – [ ]. 

Завдання:
1. Параграф 33 (стор.141 - 142)
2.Вправа 260

Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)   


01.02.2023р.     Українська мова       Гр.  №23         Урок № 21     Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: 
Вид-во «Ранок», 2018. 

  
https://youtu.be/AQyKTCHr97o

Тема: Розділові знаки при прямій мові

На письмі пряма мова оформлюється за такими правилами: 
1.  Слова автора  стоять перед  прямою мовою  — після них ставиться двокрапка, а пряма мова береться в лапки і пишеться з великої літери.  У кінці речення ставиться потрібний за змістом розділовий знак: знак оклику, знак питання, три крапки: 
А:«П (!?)»   Пророчо звучать слова Кобзаря: «І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь...»
2.  Пряма мова   стоїть перед  словами автора — вона береться в лапки, після неї ставиться кома (знак питання, знак оклику, три крапки) і тире. Слова автора   пишуться з малої букви:
«П», — а.   «Хай він б'ється», — хан хитрує і до князя шле посла (О.Олесь)
.
3.  Пряма мова  розірвана  словами автора, то на початку і в кінці  прямої мови ставляться лапки.  Інші розділові знаки ставляться так:
а) «П, — а, — п».    «Еге, — догадалась Катря, — це ж у нас дитина знайшлася» (С. Васильченко).
б) «П!? — а. — П...»   «Прокинулась? — одказала баба. — Буде тобі забавка — будеш мати кого глядіти... » (С. Васильченко).
в) «П! — а: — П!»    «Я чув про це, — сказав він і додав: — А хто не чув!»   

4.  Слова автора  розірвані прямою мовою, то розділові знаки ставляться відповідно до наведених нижче схем.
 
а) А : «П»,  —  а.   Гриць подумав:«Отут відпочину», —  і розстелив рядно під деревом.
б) А : «П!»  — а.   На все поле лунало: «А щоб тобі, Сивий!» — то хлопченя сусідське бичка впустило.
в) А:  «П?» — а.    Його непокоїло, коли діти на питання: «Яким ти хочеш вирости?» — відповідали егоїстично (За І. Цюпою).
в) А : «П…» — а.  Мріялося Денискові : «Зараз би морозива цілу коробку...» — і від задоволення мружились очі.
Завдання:
1. Вивчити наданий  матеріал підручника (   §    34) 
2. Виконати вправу 263

Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)   


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень