A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова та ремонт тепловоза

Дата: 06.11.2023 08:23
Кількість переглядів: 147

Тема: 

Капітальний ремонт тепловоза

Технічно справний стан ТПС, його надійна робота в умовах сучасних економічних відносин є важливим фактором. Конкурентоспроможність залізничних перевезень безпосередньо залежить від технічних можливостей і стану ТПС.

У локомотивному господарстві діє єдина планово-попереджувальна система технічного обслуговування і поточних ремонтів локомотивів. При цій системі постановка ТПС в ремонт проводиться відповідно до нормативного міжремонтним пробігом. Види обов'язкових робіт встановлюються правилами ремонту локомотивів для кожного типу і серії локомотива на кожен вид ремонту і обслуговування.

Роботи по обслуговуванню і ремонту ТПС з метою запобігання наростаючого зносу, попередження аварійних ситуацій є сутністю системи планово-попереджувального ремонту. В її основі закладено роботи з технічного обслуговування тягового рухомого складу та з виконання планових ремонтів - поточних, середніх і капітальних. [22, c.219].

Технічне обслуговування включає роботи з огляду обладнання, перевірці на точність, промивання, змащування і т.д. Ці види робіт виконуються за заздалегідь складеним планом і носять періодичний характер з чітко вираженою повторюваністю.

Планові ремонти за змістом виконуваних робіт, трудомісткості і періодичності підрозділяються на поточний, середній і капітальний.

Поточний ремонт здійснюється в процесі експлуатації обладнання шляхом заміни окремих деталей, частин з подальшою перевіркою на точність, центрування і т.п.

Середній ремонт носить більш розширений і поглиблений характер, оскільки пов'язаний із заміною основних деталей, вузлів, що труться.

Капітальний ремонт являє собою самий трудомісткий, тривалий і дорогий процес, пов'язаний з повною заміною основних деталей, вузлів, розбиранням двигунів, трансформаторів. Капітальний ремонт, як правило, супроводжується зняттям обладнання з фундаменту, з наступною збіркою і випробуванням. [32, c.232].

Система планово-попереджувального ремонту має профілактичну сутність. Однак в практиці експлуатації ТПС виникають аварійні ситуації, пов'язані з відмовою технічних засобів. Витрати, пов'язані з усуненням наслідків аварій, відносяться до витрат на позаплановий ремонт і позначаються на результативності роботи підприємства негативним чином.

Планово-попереджувальний система має цілий ряд позитивних моментів:

висока безпека руху поїздів;

зменшення числа випадкових відмов і несправностей;

фіксований обсяг ремонтних робіт;

плановість постановки в ремонт і прогнозування їх кількості на будь-який експлуатаційний період;

можливість фінансового планування і т.д.

Програма ремонту тягового рухомого складу передбачає проведення наступних видів технічного обслуговування і поточних ремонтів: технічне обслуговування ТО-2, ТО-3; поточний ремонт ТР-1, ТР-2, ТР-3; середній ремонт НГ.

Технічне обслуговування відрізняється від ремонтів обсягом і змістом робіт. Більшість робіт на ТО виконують на ТПС без зняття устаткування і застосування верстатної обробки. Основні відновлювальні роботи при ТО: регулювання, слюсарна обробка на місці, заміна негідних або швидко зношуються деталей при досягненні ними граничних допусків на нові, підтяжка, кріплення, додавання або зміна мастильних матеріалів у вузлах тертя. [12, c.254].

Проведення ТО повинно забезпечувати високу технічну готовність локомотивів, їх безперебійну і безаварійну роботу відповідно до графіка руху поїздів. Особливому контролю піддаються ходові частини, гальмівне обладнання, пристрої локомотивної сигналізації, швидкостеміри і радіозв'язку, т. Е. Все вузли і агрегати, справний стан яких забезпечує безпеку руху поїздів. [18, c.153].

Технічне обслуговування ТО-2 виконується комплексної бригадою в пункті технічного обслуговування локомотивів (ПТОЛ), який є спеціалізованим відділенням ремонтного локомотивного депо. ПТОЛ оснащений відповідним обладнанням і необхідним запасом деталей і матеріалів. В процесі ТО-2 перевіряють: послідовність спрацьовування електричних апаратів, стан акумуляторних батарей, роботу дизель-агрегатів і регуляторів частоти обертання, стан букс колісних пар, ресорного підвішування і важеля гальм, а також продувають стисненим повітрям електричні машини.

Технічне обслуговування ТО-3 виконується комплексної бригадою цеху ТО-3 і працівниками - спеціалістами з інших цехів депо. Цей вид технічного обслуговування займає особливе місце серед інших видів технічного обслуговування. За обсягом ремонтних робіт і часу простою локомотивів цей вид технічного обслуговування більше відноситься до ремонтів. При ТО-3 виконують роботи, передбачені ТО-2, і додатково: оглядають і перевіряють частоту обертання колінчастого вала дизеля і спрацьовування граничного регулятора; перевіряють герметичність і продувають повітрям секції холодильників; знімають і відчувають на стенді форсунки; оглядають поршні і очищають від нагару вікна циліндрових втулок дизеля; фільтри промивають або замінюють новими; оглядають і продувають повітрям електричні машини; заміряють опору силових і допоміжних ланцюгів; перевіряють кріплення моторно-осьових підшипників і підвісок двигунів; перевіряють стан і характеристики струмоприймачів; оглядають запобіжники і контактори апаратів високовольтних ланцюгів і ланцюгів управління; оглядають колісні пари, букси, рессорное підвішування; виробляють кріплення частин екіпажу; перевіряють рівень і щільність електроліту акумуляторних батарей, форсунки пісочниць і подачу піску і ін. [32, c.67].

Обсяги обов'язкових робіт, які виконуються при всіх видах технічного обслуговування і ремонту ТПС кожного виду і типу (серії), регламентуються Правилами поточного і капітального ремонту електрорухомого складу, тепловозів, дизель-поїздів, Інструкцією з технічного обслуговування електропоїздів в експлуатації.

Поточний ремонт локомотива - ремонт, що виконується для забезпечення або відновлення працездатності локомотива і полягає в заміні і відновленні окремих вузлів і систем. [41].

Поточний ремонт ТР-1 включає роботи, передбачені технічним обслуговуванням ТО-3, і додатково: огляд зубчастих передач тягового електроприводу; перевірку зазорів моторно-осьових підшипників; ревізію автогальмового обладнання; перевірку зазорів підшипників колінчастого вала дизеля; ревізію і очищення турбокомпресорів зі зйомкою з тепловоза; огляд поршневих кілець і циліндрових втулок дизеля; перевірку паливної апаратури; регулятори напруги; перевірку дії електричних ланцюгів; перевірку продуктивності компресорів, роботи реле зворотного струму, пісочниць; ретельний огляд ходових частин екіпажу, особливо колісних пар; ревізію струмоприймачів; зйомку, очищення та ремонт дугогасильних камер, контакторів і швидкодіючого вимикача.

Під час виробництва поточного ремонту ТР-2 виконуються роботи, передбачені ТР-1, і додатково: обточування бандажів колісних пар (при необхідності) без викочування з-під локомотива; ревізію зчленування електровозних візків з роз'єднувачем; ревізію п'ятникових опор з підйомом кузова і фрикційних апаратів автозчеплення; ревізію моторно-осьових підшипників зубчастих передач, автогальмового обладнання; розбирання і ремонт поршневої групи дизеля, паливних насосів, регулятора частоти обертання колінчастого вала; ревізію букс; ремонт вентиляторів охолодження тягових електродвигунів. Після закінчення ремонту тепловози піддаються повним реостатним випробуванням. [21, c.84].

Під час поточного ремонту ТР-3 виробляють всі роботи в обсязі ТР-2 і додатково: ревізію підшипників тягових двигунів і допоміжних машин, просочення їх обмоток, проточку і продорожки колекторів; викочування візків з розбиранням та ремонтом двигунів і вузлів; обточування бандажів і обстеження колісних пар; з'їм і ремонт акумуляторних батарей; ремонт з розбиранням електричної апаратури. Крім того, у тепловозів проводиться розбирання дизеля з виїмкою колінчастого вала; розбирання, огляд і ремонт вкладишів підшипників колінчастого вала дизеля, водяних і масляних насосів, воздухонагнетателя, секцій холодильника, регуляторів частоти обертання, двомашинні агрегатів. Після ремонту проводять повні реостатні випробування тепловозів для регулювання і настройки дизель-генераторів на задані параметри. Ремонт закінчують обкаткою локомотива на лінії і усуненням дефектів, виявлених під час обкатки.

Поточні ремонти ТР-1, ТР-2 і ТР-3 виконуються в цехах ремонтного локомотивного депо. Ремонтні роботи виконуються спеціалізованими і комплексними ремонтними бригадами. Обсяг роботи на кожному виді ремонту наведено на схемах 1.1, 1.2 і 1.3:

Затверджений обсяг робіт кожного обслуговування і ремонту називають його характеристикою. Проміжок часу або пробіг між двома суміжними ТО або ТР, що мають одну і ту ж характеристику, називають міжремонтним періодом.

Середній ремонт локомотива (СР) - ремонт, який виконується для відновлення справності та часткового відновлення ресурсу локомотива. В процесі середнього ремонту виробляються: зняття з локомотива тягових двигунів, допоміжних машин, апаратури; ремонт зношених частин; часткова заміна їх новими; просочення обмоток електричних машин; ремонт рам візків і кузова; повне обстеження колісних пар зі зміною при необхідності бандажів; розробка та ремонт ресорного підвішування; зміна акумуляторних батарей; зовнішня і внутрішня забарвлення. [40].

Мал. 1.1 - Перелік операцій, що проводяться в обсязі поточного ремонту ТР-1

Мал. 1.1 - Перелік операцій, що проводяться в обсязі поточного ремонту ТР-2

Мал. 1.3 - Перелік операцій, що проводяться в обсязі поточного ремонту ПР-3

Питання та індивідуальні консультацій по вайберу 0669797045

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень