будова та ремонт тепловоза
Тема:
Впускні та випускні клапани дизеля.
Відмінність впускного та випускного клапана двигуна
16.02.2022
Щоб чотиритактний ДВЗ функціонував якомога ефективніше, використовуються спеціальні клапани – впускні та випускні. У даній статті ми пропонуємо розібратися в особливостях цих деталей та визначити їх ключові відмінності.
Особливості впускного клапана
Впускний клапан є елементом механізму газорозподілу ДВЗ. Завдяки йому в робочу камеру згоряння надходить паливно-повітряна суміш або повітря. Спочатку ця деталь відкриває доступ до циліндра, а перед тактом стиснення перекриває його.
Інші особливості, що має впускний клапан двигуна:
- основа конструкції – тарілка та стержень;
- наявність у конструкції внутрішньої та зовнішньої пружини, які кріпляться до стержня;
- приводиться в дію за допомогою важеля від кулачка розподільного валу або безпосередньо тиском від цього кулачка;
- якісні матеріали виготовлення, що забезпечують високу теплопровідність, здатність запчастини протистояти динамічним навантаженням і негативному впливу продуктів згоряння;
- найпопулярніший матеріал виготовлення – хромиста сталь.
Особливості випускного клапана
Випускний клапан – це такий самий елемент ГРМ, але виконує абсолютно іншу функцію. При його відкритті запускається процес видалення (випуску) відпрацьованих газів із камери згоряння. Гази починають виходити, коли поршень у циліндрі двигуна рухається від нижньої мертвої точки до верхньої.
Випускний клапан двигуна має такі особливості:
- основу конструкції складає тарілка і стержень;
- приводиться в дію за рахунок зусилля від кулачка розподільного валу;
- найпопулярніший матеріал виготовлення – жаростійка сталь;
- при роботі ДВЗ температура головки клапана може підніматися до 900 градусів;
- здатність протистояти негативному впливу зовнішніх факторів (включаючи різкі перепади температури і динамічні навантаження).
Чим відрізняються впускний та випускний клапан двигуна?
З першого погляду може здатися, що ці деталі практично однакові і відрізняються одна від одної хіба що своєю функцією. Але насправді є декілька основних характеристик, які дозволяють зрозуміти, який клапан впускний, а який випускний.
Головна відмінність полягає у діаметрі тарілки. У впускного клапана вона помітно більша. Пояснюється це тим, що всмоктування повітря з атмосфери в циліндр здійснюється з меншою швидкістю, ніж виштовхування з циліндра. Невелике уточнення: обсяг паливно-повітряної суміші в обох випадках однаковий, а ось швидкість різна. В тому випадку, коли швидкість нижча, отвір має бути ширшим, а тарілка, що його закриває, – більша в діаметрі.
Це актуально тільки для тих клапанних механізмів, де впускні та випускні клапани знаходяться в однаковій кількості. Якщо ж у моторі їх непарна кількість (наприклад, два впускні та один випускний), то все буде навпаки. Розмір тарілок випускних клапанів виявиться більшим, оскільки компенсується низька швидкість всмоктування додаванням одного отвору, а не збільшенням діаметра.
Ще одна відмінність – робоча температура. Клапан впускний функціонує при 350-500 градусах, а випускний – при 700-900 за рахунок розпечених відпрацьованих газів.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити.
Питання та індивідувальні консультації по вайберу 0669797045