A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова та ремонт тепловоза

Дата: 01.05.2024 08:30
Кількість переглядів: 30

Тема: 

Впускні та випускні клапани дизеля.

Відмінність впускного та випускного клапана двигуна

16.02.2022

Щоб чотиритактний ДВЗ функціонував якомога ефективніше, використовуються спеціальні клапани – впускні та випускні. У даній статті ми пропонуємо розібратися в особливостях цих деталей та визначити їх ключові відмінності.

 

Особливості впускного клапана


Впускний клапан є елементом механізму газорозподілу ДВЗ. Завдяки йому в робочу камеру згоряння надходить паливно-повітряна суміш або повітря. Спочатку ця деталь відкриває доступ до циліндра, а перед тактом стиснення перекриває його.


Фото без опису

 

Інші особливості, що має впускний клапан двигуна:

  • основа конструкції – тарілка та стержень;
  • наявність у конструкції внутрішньої та зовнішньої пружини, які кріпляться до стержня;
  • приводиться в дію за допомогою важеля від кулачка розподільного валу або безпосередньо тиском від цього кулачка;
  • якісні матеріали виготовлення, що забезпечують високу теплопровідність, здатність запчастини протистояти динамічним навантаженням і негативному впливу продуктів згоряння;
  • найпопулярніший матеріал виготовлення – хромиста сталь.

Особливості випускного клапана


Випускний клапан – це такий самий елемент ГРМ, але виконує абсолютно іншу функцію. При його відкритті запускається процес видалення (випуску) відпрацьованих газів із камери згоряння. Гази починають виходити, коли поршень у циліндрі двигуна рухається від нижньої мертвої точки до верхньої.


Випускний клапан двигуна має такі особливості:

  • основу конструкції складає тарілка і стержень;
  • приводиться в дію за рахунок зусилля від кулачка розподільного валу;
  • найпопулярніший матеріал виготовлення – жаростійка сталь;
  • при роботі ДВЗ температура головки клапана може підніматися до 900 градусів;
  • здатність протистояти негативному впливу зовнішніх факторів (включаючи різкі перепади температури і динамічні навантаження).

Фото без опису
 

Чим відрізняються впускний та випускний клапан двигуна?


З першого погляду може здатися, що ці деталі практично однакові і відрізняються одна від одної хіба що своєю функцією. Але насправді є декілька основних характеристик, які дозволяють зрозуміти, який клапан впускний, а який випускний.
 

Головна відмінність полягає у діаметрі тарілки. У впускного клапана вона помітно більша. Пояснюється це тим, що всмоктування повітря з атмосфери в циліндр здійснюється з меншою швидкістю, ніж виштовхування з циліндра. Невелике уточнення: обсяг паливно-повітряної суміші в обох випадках однаковий, а ось швидкість різна. В тому випадку, коли швидкість нижча, отвір має бути ширшим, а тарілка, що його закриває, – більша в діаметрі.
 

Це актуально тільки для тих клапанних механізмів, де впускні та випускні клапани знаходяться в однаковій кількості. Якщо ж у моторі їх непарна кількість (наприклад, два впускні та один випускний), то все буде навпаки. Розмір тарілок випускних клапанів виявиться більшим, оскільки компенсується низька швидкість всмоктування додаванням одного отвору, а не збільшенням діаметра.
 

Ще одна відмінність – робоча температура. Клапан впускний функціонує при 350-500 градусах, а випускний – при 700-900 за рахунок розпечених відпрацьованих газів.


Фото без опису

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити.

Питання та індивідувальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень