Управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема:
Обов'язки локомотивної бригади при прийманні тепловоза
Локомотивна бригада зобов'язана переглянути журнал технічного стану локомотива. При наявності в ньому записів про несправності, що стосуються пожежної безпеки, перевірити їх усунення. Якщо такі несправності не усунуті, машиніст не повинен приймати локомотив в експлуатацію.
Беручи локомотив, бригада повинна на підставі зовнішнього огляду пожежонебезпечних вузлів переконатися в їх технічно-справному стані.
У вогнегасників перевіряється наявність пломби і дати огляду. Неопломбований або не пройшов чергове огляді вогнегасник вважається несправним і підлягає заміні.
Контроль і технічний огляд вогнегасники проходять в терміни, встановлені для даного типу вогнегасника.
Вогнегасники порошкові:
- Перевірка кріплення вогнегасника в кронштейні, щільності закриття отвори для засипання порошку і кріплення насадка - пістолета проводиться не рідше одного разу на місяць;
- Контроль якості порошку, маси заряду в балоні і стану лакофарбових покриттів - один раз на рік.
Вогнегасники вуглекислотні ручні:
- Контроль маси заряду вогнегасників з запірно-пусковим пристроєм вентильного типу здійснюється не рідше одного разу на три місяці;
- То ж - вогнегасників з запірно-пусковим пристроєм пістолетного типу - не рідше одного разу на рік.
Вогнегасники повітряно-пінні:
- Контроль стану заряду проводиться один раз на рік.
Повторний огляд корпусу вогнегасника з гідравлічними випробуваннями на міцність проводиться через п'ять років експлуатації.
На тепловозах, обладнаних електроопалювальними установками пінного пожежогасіння перевіряється:
- Наявність водного розчину піноутворювача в резервуарі;
- Наявність рукавів і генераторів піни;
- Положення кранів і наявність пломб на пускових кранах.
На тепловозах, обладнаних електроопалювальними установками порошкового пожежогасіння перевіряється:
- Наявність рукавів і пожежних стволів;
- Положення кранів;
- Наявність пломб на кранах, блоках тумблерів і заправних горловинах резервуарів (при відсутності будь-якої з пломб перевіряється наявність онетушащего порошку в резервуарі і, при необхідності, проводиться його перезарядка).
На тепловозах, обладнаних газовою установкою пожежогасіння перевіряється
- Тиск в балонах, яке повинно бути не менше встановленого для даної температури навколишнього повітря;
- Відсутність механічних пошкоджень вогнегасників установки і їх головок-затворів;
- Наявність пломб на рукоятках ручного приводу, а на автоматичних установках слід перевірити наявність пломб на тумблерах включення установки, на накидних гайках, що кріплять колектори до штуцерів головок-затворів, на глухий накидною гайці на кінці розподільного трубопроводу.
Перевірити справність автоматичної пожежної сигналізації. Схема вважається справною, якщо при подачі живлення загоряється світлова сигналізація відповідно до умов, передбачених для даного типу тепловоза. Звуковий сигнал включатися не повинен.
На локомотивах, де це передбачено конструкцією, проводиться перевірка схеми автоматичної пожежної сигналізації шляхом імітації спрацьовування пожежного сповіщувача. При цьому звуковий сигнал повинен включитися, а світловий спалахнути або згаснути, в залежності від того, як це передбачено даною системою.
При постановці тепловоза на відстій з працюючим дизелем локомотивна бригада перед відходом зобов'язана:
- Переконатися, що тиск стисненого повітря в живильному магістралі одно робочому;
- Перевести управління установкою порошкового пожежогасіння в автоматичний режим.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити.
Конспекти присилати на вайбер викладачу 0669797045