A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

інформатіка

Дата: 14.04.2023 10:01
Кількість переглядів: 73

20.04.2023

ІНФОРМАТИКА

ГРУПА 2 (Урок 39-40)

Тема: Художні ефекти.

Завдання для дистанційного навчання

 

  1. Скласти конспект за текстом нижче.

 

Лінії та інструменти для їх створення

В основу моделі ліній покладено два поняття: вузол і сегмент.

Вузлом (опорною точкою) називають точку на контурі об'єкта, яка фіксує один з кінців сегмента, «прив'язуючи» його до певної позиції на зображенні.

Сегмент це частина лінії, що з'єднує два суміжні вузли. Кожний сегмент обмежується двома вузлами, а кожний вузол може бути розташований на межі не більше ніж двох сегментів (перший — вхідний, другий — вихідний). Унаслідок переміщення вузлів сегменти контура трансформуються, змінюється їхня форма.

https://lh4.googleusercontent.com/_oz3KxBJjTknJtGWFYVxcvDwit7gRe9QvqEPebr7Nlx7DQsn8hIFT-QxXOBeW74GXjXOpiIc2BjMVNXCVw5BTzPTpUTTVcQ8_8OcJUWkUX-83w-O=w1280

Лінія може бути незамкненою або замкненою. Незамкнена лінія має кінцеві точки, замкнена — таких точок не має. У незамкненої лінії вузлів на один більше, ніж сегментів; початковий і кінцевий її вузли позначаються маркерами більшого розміру. Як і для контура примітива, для лінії можна задати колір, товщину та тип, а для незамкненої — ще й форму кінців. Ці характеристики змінюють з допомогою панелі властивостей.

 

 

Інструменти для малювання ліній довільної форми

Якщо потрібно намалювати лінію довільної форми, яка складається з прямолінійних і (або) криволінійних сегментів, користуємося інструментом Свободная форма (Довільна форма) або Ломаная линия (Ламана лінія).

Робота з цими інструментами багато в чому нагадує малювання звичайним олівцем, тобто в процесі переміщення вказівника миші на екрані залишається слід — лінія.

https://lh4.googleusercontent.com/1ClLa6nUq86ry1obQwBqNVfVIx-fgzHEXUYpdB56lc6Na0vWyWso08KrfohLQKh7cX7DEm21djdfOaveSz6S7LqmqPOUQpiokdC1HcNXHWfhoPpO=w1280

Область, обмежену замкненою лінією, можна зафарбувати чи заповнити візерунками, а щойно створену лінію — подовжити, протягнувши вказівником від її кінцевого вузла.

Зверніть увагу на вказівник: якщо поруч із ним з'являється хвиляста лінія, буде створено нову лінію, а якщо — спрямована донизу стрілка, то цей вузол буде спільним для вже намальованої та створюваної ліній.

https://lh3.googleusercontent.com/djcFyykuJmpdD0JiiR8rp13hG-tLGxCCxIQPGxoImDAN2eFMD9uqvHavr1Cj9g0ugjzrRXSXWmPnnxa60jXwFaEigxBksFtFu5TonlD6oNa2QyjX=w1280

На рис. (внизу) показано панель властивостей інструменту Свободная форма (Довільна форма). З деякими елементами керування ви вже знайомі, їх містять панелі властивостей графічних примітивів. З допомогою цієї панелі можна змінити не лише розмір і положення лінії, але й вибрати форму її наконечників, стиль контура, а також задати його товщину і кут обертання лінії.

https://lh3.googleusercontent.com/-OTV0pCuOXOeyWdVcNF-WYDqChGhU1SDPow_dRkNKz5UtDgsELf1MxlEAypDfg1u6ThohT-KqcIXsKmsmU5htQSEpWoPHkCkb1GWvT98HRIKXraB=w1280

Ще від одного параметра, який також визначають на панелі властивостей, — Сглаживание свободной формы (Згладжування довільної форми) — залежить, як точно форма лінії повторюватиме траєкторію руху вашої руки (чим менше значення цього параметра, тим більш схожими вони будуть). Для згладжування можна задавати значення в діапазоні від 0 до 100 (перетягуванням повзунка).

Якщо під час малювання лінії втримувати натиснутою клавішу Shift, то її фрагменти не промальовуватимуться. Малювання відновиться, щойно ви відпустите цю клавішу.

https://lh4.googleusercontent.com/drwevN7Z4Z0qE1pEd_Pu-1Y-FUfOBUTkYeunqrfOsGuIgd74DxUfqldP9nh_JtC_T0-NkA=w1280

Не забувайте поглядати на рядок стану, де відображується інформація про створюваний об'єкт: координати початкової точки лінії, поточні координати курсору, кількість вузлів, товщина контуру тощо. Позиції початкової та кінцевої точок указано відносно початку координат у лівому нижньому куті сторінки. Працюючи з інструментом Свободная форма (Довільна форма), можна переключатися з режиму створення прямих ліній у режим створення кривих і навпаки. Почніть, наприклад, малювати криву, а коли досягнете точки, за якою відрізок має бути прямолінійним, натисніть і відпустіть клавішу Tab. Після цього, орієнтуючись на положення «гумової нитки», задайте довжину і кут нахилу цієї ділянки лінії й знову натисніть і відпустіть клавішу Tab.

Інструмент Ломаная линия (Ламана лінія) дає змогу побудувати ламану, тобто послідовність з'єднаних прямолінійних відрізків.

Вибравши інструмент, послідовно клацайте в місцях змінення напряму ламаної (вузлах), а для завершення побудови клацніть мишею двічі.

https://lh6.googleusercontent.com/D0GafvglITZOIRncWJiLsS1E6FsjYc9IiTjUzGEE7bQgWkCfhrDteBBCXMGas_6DWAkIQEUqBR0QzKvNYpuMPLJslSeKBoYAE5_lOrZoY1S2FPZq=w1280

 

 

Змінення форми кривої

Властивості вузлів, що визначають форму сегментів кривих, можна змінити, скориставшись інструментом (Форма).

У разі його вибору на панелі властивостей з'являються елементи керування, призначені для настроювання властивостей виділених кривих. Залежно від того, яку ділянку кривої виділено, будуть доступними ті чи інші елементи керування.

https://lh5.googleusercontent.com/5HB1E7y6VQnAyWBfto5m4g4kf3avRj3Nr8j3ffVw_3YCP-96RUWWQae6j05aSRL-2zzXmbVbprL9dcGHYrmXO5gZAPoSa49YIrdBOwMs-M0G1Spl=w1280

Щоб отримати у CorelDRAW об'єкт зі зміненою формою, не потрібно будувати новий. Можна застосувати до об'єкта інструменти, які дають змогу переміщувати та редагувати вузли його контура, розділяти об'єкт на частини й видаляти його фрагменти. Редагувати вузли контура об'єкта ви навчилися, використовуючи інструмент (Форма).

Перш ніж здійснити над об'єктом такі операції, його потрібно перетворити на криві. Для цього клацніть об'єкт правою кнопкою миші та виберіть у контекстному меню команду Преобразовать в кривую (Перетворити на криву).

 

 

Панель властивостей у разі вибору інструмента Форма

https://lh5.googleusercontent.com/-sPfcZGiFp28aIG_f2lWLHcMC2reSi8vzsLRyfhYLOgYvkQ6MYw6SvZY3iW31T_t8W-s5vKpfzSjb-PEu8mytM8U-DcFGt_cb_Jzzw0Zdbq7Xtuv=w1280

 

 

Інструменти для створення контурів складної форми

Великі можливості щодо створення контурів складної форми надають інструменти Безье (Безьє) і Перо (Перо), призначені для побудови кривих Безьє.

https://lh4.googleusercontent.com/jAW_sZqTzk8LS0T6j10usnt5b9Wv4BZVzYarwsVuEizNOn4_FXu9-hvMsQeygsKF6esl57dVFeZBdjb-zOijWjsJrH6xEZQBhWjDe1W22yXOPtIc=w1280

Кривину сегментів таких ліній змінюють переміщенням напрямних стрілок, розташованих на кінцях пунктирних ліній, які виходять з вузла в різних напрямках. Кожний вузол кривої має, принаймні, одну напрямну стрілку, яка контролює форму кривої. Початковий і кінцевий вузли кривої мають лише по одній напрямній стрілці, а вузли між сегментами — по дві. Вузли кривої можуть бути трьох типів: точка перегину, згладжений і симетричний. Працювати з вузлами першого типу досить легко. Форма кривої з кожного боку від точки перегину може бути різною, напрямок лінії (прямої чи вигнутої) може різко змінюватись у вузловій точці. Згладжені кути також змінюють напрямок лінії у вузловій точці, але сегменти, що виходять із цього вузла, плавно переходять один в інший. У згладжених кутів їх напрямні стрілки можуть розташовуватися на різній відстані від самого вузла, а у симетричних — на однаковій. Таким чином, вузли цього типу призначені для формування симетричних зображень. Кути нахилу і кривизна сегментів залишаються однаковими по різні боки симетричного кута.

У разі використання інструментів Безье (Безьє) та Перо (Перо) лінії будують, клацаючи мишею і перетягуючи її вказівник. Спочатку інструмент Безье (Безьє) багатьом може здатися надто складним у застосуванні. Справді, щоб працювати з цим інструментом, потрібно набути певних навичок, але він того вартий, позаяк забезпечує максимально можливий ступінь керування формою кривої у процесі малювання. Крім того, на відміну від інструмента Свободная форма (Довільна форма), він не потребує постійного втримування кнопки миші. Ви можете спочатку створити контур об'єкта, а згодом, переміщуючи сегменти й вузли, надати йому потрібної форми. Саме такий підхід до створення об'єктів складної форми використовують професійні дизайнери.

 

 

Інструмент для створення художніх ефектів

Кисть (Пензель) — імітує малювання пензлем.

Вигляд мазка визначається на панелі властивостей. Використовуючи поля Сглаживание свободной формы (Згладжування довільної форми) і Ширина инструмента художественного оформления (Ширина інструмента художнього оформлення), можна змінювати ступінь згладжування і товщину лінії. Для пензля є також набір різних мазків.

Зразки мазків зберігаються у файлах з розширенням .сmх, що містяться в папці CustomMediaStrokes. Ви можете зберегти у цій папці створений об'єкт як зразок мазка, після чого його буде відображено у списку на панелі властивостей. Для цього виберіть зображення, скориставшись інструментом Указатель (Вибір), активізуйте інструмент Художественное оформление (Художнє оформлення) і клацніть на панелі властивостей кнопку у вигляді дискети Сохранить мазок художественного оформления (Зберегти мазок художнього оформлення). Відкриється вікно Сохранить как (Зберегти як), де задайте ім'я файлу заготовки.

https://lh3.googleusercontent.com/x1TwsCVNRHu-GcIspyL02gA3WrDDZB0PivlD3FFRzd8-P62BLdxHLDgPkuO0sEJjFxneYY0VY81iRODYzfwo2FtpIFdrRQ8YVAx0vtFXKmBn74UG=w1280

https://lh4.googleusercontent.com/9hfilJG_kSxLsTwh34Jw0awO3o_gZNpoRuhDG_UZAdOsHUlcL5A_C1A-RXVB14R0mRX95R13gnY0JtsrK5noPDJ9RWSxMHl4MCAr013woP5D9vCI=w1280

Распылитель (Розпилювач) — зображення «розпилюються» вздовж траєкторії руху миші або вздовж контура будь-якого векторного об'єкта. У цьому режимі можна задати розмір чи масштаб об'єкта, кут обертання і зсув, а також указати порядок розпилювання зображень та вигляд мазка.

 

 

Інструмент для створення художніх ефектів

Каллиграфия (Каліграфія) — до фігур, намальованих у цьому режимі, згодом можна застосувати заливку. Вигляд цих фігур залежить від значень параметрів Сглаживание свободной формы (Згладжування довільної форми) і Ширина инструмента художественного оформления (Ширина інструмента художнього оформлення).

На панелі властивостей є ще один параметр — Угол наклона каллиграфического пера (Кут нахилу каліграфічного пера). Значення цих параметрів можна задати до створення нового об'єкта або застосувати їх до вже намальованої лінії

https://lh6.googleusercontent.com/zgrnqjG96iFHkZxvYuczPRQNoJwSAx1tE_Pq6YkUCw1KPJoKrjxcGfv577scnzE-0bSHD4TlITj7j0LVzkZnHvbgda0bqIagA0cVqWcPmgxZELZr=w1280

Нажим (Натиск) — у цьому режимі інструмент художнього оформлення імітує перо, що реагує на натиск. Ефект натиску створюється зміненням ширини інструмента.

https://lh3.googleusercontent.com/9vMOFQzd3jso61R8xmBCtHTyOPfR1SN6zsiGJi-ZikozIP1mcKMi6iES7rqHP8gfmyF4lGkjx4OQiLPD9oArMdtjuW0VcRPmuTNcYLNhX_axU0Ie=w1280

https://lh3.googleusercontent.com/meYHyKdHoKYTVReyrVlogiGlGP_Tvv4Ywa9wdu57QJVstY8_Nvm__ShalAHF59VS-kke1VDkSWWl9VAvP3M8EeRyBLDa0fod1EKK6bpRg3fnwqpR=w1280

 

 

Вікно настройки Художнє оформлення

Вікно настройки Художественное оформление (Художнє оформлення), яке використовують для редагування ліній, створених за використання однойменного інструмента.

Це вікно відкриється в результаті виконання команди Окно, Окна настройки, Художественное оформление (Вікно, Вікна настройки, Художнє оформлення).

https://lh4.googleusercontent.com/iZLuimHDmZiylE4isrXtvXnWD2bL1t20Udyl8pEdDuJTioWAuRS93rcod4QybD31mOQG3IEfpaOz1kIS-oNm13oVEoeykYD6HexNLp0iHDk3d2Ky=w1280

У вікні настройки містяться списки заготовок і мазків. У першому списку, розташованому у верхній частині вікна, наведено останні використані заготовки і мазки, а у другому – ті, які містяться у папці CustomMediaStrokes.

Варто користуватися вікном настройки, в режимах Заготовка (Заготовка), Кисть (Пензель) або Распылитель (Розпилювач).

Можна перетягнути зразок заготовки, пензля чи шаблону на будь-яку криву і таким чином застосувати до неї відповідний ефект. А щоб зберегти зображення як мазок чи шаблон розпилювача, достатньо перетягнути його в область нижнього списку вікна, що пристиковується, і в діалоговому вікні, яке відкрилося, вказати ім'я файлу.

https://lh4.googleusercontent.com/HI8z6cYwicV0tUrmXEXFe-_PqewSZjO9X_4L8TQXqACf0jNKPbWbScpswASyAP4h3MVfhrOMSWUCeko3r1bgDTcFaEn9mWlDY962GTZQahxzGGgQ=w1280

У CorelDRAW є можливість точно прив'язати створювані об'єкти до інших об'єктів (так звана об'єктна прив'язка). Для цього слід задати певну точку (кінцеву, центр, точку перетину тощо) або вказати розташування відносно об'єкта (поруч, паралельно, у заданому квадранті).

Якщо режим об'єктної прив'язки активний, достатньо вибрати потрібний варіант прив'язки і помістити курсор миші поруч із відповідним об'єктом. Програма сама обере положення для нього. Операція прив'язки об'єктів виконується з допомогою команди Вид, Привязка к объектам (Вид, Прив'язка до об'єктів).

 

Підручник: Інформатика (10-11), автор О.Бондаренко

https://avdiivka.ptu.in.ua/news/10-03-05-13-11-2020/   

Викладач: Кукушкіна Олена Іванівна

Завдання виконати і надіслати скрін викладачу вайбером або телеграмом

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень