A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 11.05.2023 10:22
Кількість переглядів: 21

тема:

Сили гальмування електровозом

Силою тяги на ободі колеса називають зовнішню силу, прикладену до рушійному колесу локомотива в напрямку його руху, яка викликає переміщення локомотива і складу.

Ця сила прямо пропорційна обертального моменту тягового двигуна, передавальному відношенню зубчастої передачі і обернено пропорційна радіусу колеса.

При достатньому зчепленні колеса з рейкою сили врівноважуються і рух колісної пари відбувається під дією залишилася неврівноваженою сили, прикладеної до осі колісної пари і буксе.

Зменшення діаметра колеса при звичайному опорно-осьовому підвішування двигуна неможливо, оскільки неприпустимо змінити габарити тягового двигуна по висоті, що призвело б до зниження його потужності; збільшення передавального числа може відбуватися за рахунок збільшення або радіусу великого зубчастого колеса (рис. 2), або радіусу малого зубчастого колеса (шестерні). Однак до теперішнього часу ці можливості практично вичерпані: велике зубчасте колесо вантажних електровозів, маючи число зубів 88, нижньою частиною (з урахуванням кожуха передачі) виходить за габарит рухомого складу по відношенню до деталей автоматизованих сортувальних гірок станцій, а радіус шестерні не може бути знижений за умовами її міцності.

Рис.1. Схема, освіти сил тяги. Рис.2. Схема передачі крутного моменту ТЕД до КП.

Під силою тяги електровоза мають на увазі суму сил тяги розвиваються всіма колісними парами електровоза.

Таким чином, основними шляхами збільшення сили тяги електровоза слід вважати підвищення числа колісних пар (числа секцій у електровоза) або крутного моменту тягових двигунів; однак і збільшення моменту має свої обмеження, про які буде вказано нижче. Слід зауважити, що при однаковому струмі тягових двигунів електровози з колесами, зношеними по діаметру, мають дещо більшу силу тяги (але і меншу швидкість руху). Так, товщина нових бандажів вантажних електровозів допускається до 100 мм, а гранично зношених - 40 мм (з урахуванням прокату 7 мм), т. Е. Найбільша різниця діаметрів нових і зношених коліс 120 мм, що становить майже 10% повного діаметра колеса. Електровоз з новими бандажами розвиває силу тяги на 10% меншу, ніж з гранично зношеними.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень