A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська мова

Дата: 14.04.2023 10:24
Кількість переглядів: 18

18.04.2023р. Українська мова. Гр.№23. Уроки № 46 Викладач Руденко Л.Ф.

Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.

Тема: Контрольна робота. Практична риторика

завдання 1 - 14  по 0.5 бала за правильну відповідь

1.Епітет (-и) використано в рядку

А) Тихо сосни заглядають в золоту долину,
Гарну казку про русалку шепчуть без упину... (Х. Алчевська)

В) І стою на березі чекання:
Що ти мені з гуркоту кричиш?
Станеш ти біля мого благання
Чи до інших станцій просвистиш? (В. Симоненко)

Б) Була колись у мене баба Корупчиха,
Мені і досі її руки світять (І. Драч)

  • Г) Ой кувала зозуленька,
    Сівши на барвінок,
    Співай, співай, товаришко,
    Минув понеділок (Нар. Творчість).

2.Гіперболу використано в рядку

А) Коридори влади — уряд Б) Небо вовняним шарфом
Кутає шию од вітру (І. Драч).

В) Я — тиран, а ти мільйон тиранів (М. Вінграновський). Г) Там ридає Україна
над головою сина: прощавай (В. Стус).

3.Метафору використано в рядку

А) А з тої могили видно всі країни (Нар. Творчість). Б) Та з карими голодними очима

Жоржини тягнуть руки по зірки (І. Драч).

В) Квіти життя — діти. Г) Кричить Америка, і Африка горить,
Волає Азія, і пломенить Європа… (М. Вінграновський)

4.Укажи рядок, у якому виділені слова вжито в переносному, метафоричному значенні.

А) Морально-етичні принципи — це своєрідні червоні лінії, за які людина не переступить за жодних обставин.

 Б) У зошитах так зване «поле» відділяють від робочої частини червоною лінією.

5.Укажи рядки, у яких є порівняння.

А) Неприязнь тліє нишком, наче трут (М. Бажан).

В) Зоріти ніч і бути з вами,
холодно-росяні поля,
і слухать, як гуде з нестями
і стугонить вночі земля (М. Драй-Хмара).

Б) А те колоссячко вусате —
То невсипущий труд мозільний,
То молодим калач весільний (Д. Павличко).

Г) Хрусткий на серці стигне лід,
і з неба падають, мов перли,
огненні сльози Персеїд (М. Драй-Хмара).

6.Пунктуаційну норму порушено в рядку

А) Колосом стигне слово
В долах і на горбі.
Жовтих стеблин розмово,
Не шепотіть тобі! (П. Филипович)

  • В) Смерічко милого знайди —
    Нехай заграє на сопілці
    Гуцульської,
    Нашої (М. Влад).

  • Б) Дівчино-дівчино,
    Зелен смеречино.
    Стогне кінь,
    А леґінь —
    До зірниць очима.
    Иой! (М. Влад)

  • Г) От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади

  • (І. Нечуй-Левицький).

7.Укажи рядок, у якому записано фрагмент доповіді.

А) Людина й суспільство повинні докорінно змінити своє ставлення до природи та її ресурсів. У наш час людство спроможне виробляти достатню кількість сільськогосподарської й промислової продукції, не завдаючи шкоди навколишньому середовищу (https://osvita.ua/vnz/reports/ecology/21282/).

Б) На базі СК «Юність» створено Центр олімпійської підготовки Закарпатської області. Таке рішення прийняв крайовий парламент учора, 16 березня, під час чергової сесії облради (https://transkarpatia.net/transcarpathia/).

В) При роботі з електричною праскою повинен обов'язково використовуватися спеціальний одяг та засоби індивідуального захисту: халат бавовняний або фартух, косинка, а також діелектричний килимок

  • Г) Пані Наталю, дозвольте представити вам пана Cемена Мороза, директора нашого підприємства.

8 Лексичну помилку допущено в рядку

А) жодного разу Б) поводитися ввічливо

В) розпочати збори Г) вільна вакансія

9.Спільнокореневим до слова ректи є

А ректор Б речовий В речник Г рекреація

10.Не змінюються за відмінками обидва слова рядка

А мадам, ситро Б кольрабі, меблі В пальто, поні Г таксі, метро

11.Граматичну помилку допущено в реченні

А) Стоячи на місці, почулися відомі голоси. Б) Знайшовши гриба, почали дивитися уважніше.

В) Не знаючи броду, не лізь у воду. Г) Осінь господарювала, вкривши землю листям.

12. Відредагуйте речення :

1.Нам ніщо не мішало зустрітись в другий раз.

2.На протязі уроку ми слухали розповідь учителя.

3.Моя пропозиція, я рахую, являється самою гарною.

4.Рекомендую прийняти участь у слідуючих міроприємствах.

13. Установіть відповідність:

1 адресат А мінімальний акт у спілкуванні

2 адресант Б тактичний хід

3 комунікативний намір В мовець

4 мовленнєвий учинок Г аудиторія

14. Найпоширенішими жанрами інформаційних виступів є :

А. Інформація, пояснення, повідомлення, лекція, доповідь

Б. Інформація, доповідь, діалог, речення, словосполучення

В. Інформація, лекція, виступ, оповідання, текст

Г. Інформація, лист, телефонна розмова, бесіда.

15. Назвіть основні вимоги до інформаційних виступів. 1бал

16. Назвіть основні реквізити характеристики. 1 бал

Завдання 17 – 3 бали

. Напишіть коротку промову на одну із запропонованих тем:

- «Слово — зброя. Як усяку зброю, його треба чистити й доглядати» (М.Рильський)

- «Чудова думка втрачає всю свою цінність, якщо вона погано висловлена» (Вольтер)

- «Заговори, щоб я тебе побачив» (Сократ)

- «Мрію я словами відмикати людське серце...» (А. Забашта)

Надіслати на електронну пошту: lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень