Управління та обслуговування електровоза
Дата: 03.05.2023 10:31
Кількість переглядів: 40
Тема:
Сили тяги електровоза
Сила тяги локомотива - сила, що реалізується локомотивом і служить для пересування поїзда. Власне розрізняють дві сили тяги локомотива - дотичну і на зчіпному пристрої (автозчеплення або гвинтова упряж). Дотична сила тяги утворюється на місці контакту рушійних коліс і рейок, а сума всіх цих сил є дотична сила тяги локомотива[1]. Сила тяги на зчіпці менша за дотичну, тому що в цьому випадку враховується і опір руху від самого локомотива як візка.
Сила тяги відіграє важливу роль у тягових розрахунках, оскільки багато в чому визначає максимально допустиму вагу поїзда. Найбільша її величина потрібна при торканні поїзда з місця, прискорення, а також під час підйому. Водночас у цієї сили низка обмежень. У зоні малих швидкостей діє обмеження за силою зчеплення, перевищення якого може призвести до боксування.
В даному випадку максимальна сила тяги залежить від зчіпної ваги (пряма залежність) та швидкості руху (зворотна залежність). У зоні великих швидкостей настає вже обмеження потужності первинного джерела (паровий котел для паровозів, дизель для тепловозів), а також по годинниковому струму тягових електродвигунів і температурі робочої рідини гідравлічної передачі.
Обмеження за максимальною силою тяги визначаються рядом спеціальних практичних випробувань, рідше розрахунками. На підставі кожної серії локомотивів встановлюється розрахункова сила тяги. Крім цього, для локомотивів з тяговими електродвигунами встановлюються годинні та тривалі сили тяги.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.