будова і ремонт електровоза
тема:
Рекуперативне гальмування
Рекуперативне гальмува́ння — вид електричного гальмування, під час якого електроенергія вироблена тяговим електродвигуном, повертається в електричну мережу[1] або накопичується в електричних акумуляторах.
Електродинамічне гальмування широко застосовується на електровозах, електропоїздах, трамваях,тролейбусах, коли під час гальмування електродвигун починає працювати як електрогенератор, а вироблена електроенергія передається через контактну мережу іншим електровозам, або в загальну електросистему через тягові підстанції.
Аналогічний принцип використовується на електробусах, електромобілях, гібридних автомобілях де електроенергія яка виробляється під час гальмування повертається назад до акумуляторів і зумувлює його заряджання.
Також проводили випробування по застосуванню інших видів електродинамічного гальмування на автотранспорті, де для зберігання енергії використовували маховики, пневмо- та гідроакумулятори тощо[2].
Використання на залізничному транспорті[ред. | ред. код]
Електродинамічне гальмування з рекуперацією на залізничному транспорті називається процес перетворення кінетичної енергії руху поїзда, в електричну енергію тяговими електродвигунами (ТЕД), які працюють в режимі генератора. Вироблена електрична енергія повертається в контактну мережу (на відміну від реостатного гальмування, під час якого вироблена електрична енергія гаситься на гальмівних резисторах, тобто перетворюється в тепло і розсіюється системою охолодження). Електродинамічне гальмування використовується для зменшення швидкості поїзду, або утриманню сталої швидкості на схилах де застосування пневматичних гальм є недоцільним, хоча на практиці в країнах СНГ та в Україні така практика не застосовується. Цей вид гальмування дає можливість значно заощадити електроенергію, оскільки вироблена електрична енергія повертається через контактну мережу і може бути використана іншими локомотивами на даній ділянці контактної мережі.
В основному, електродинамічним гальмуванням з рекуперацією оснащуються електровози постійного струму, це пояснюється простотою перемикання ТЕД в режим генератора. На електровозах змінного струму електродинамічне гальмування існує лише без рекуперації в енергомережу, при цьому надлишок електроенергії розсіюється на гальмівних реостатах у виді тепла.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045