Автогальма
Тема:
Класифікація гальм
За реакцією на обрив керуючого каналу:
- Автоматичні - спрацьовують на гальмування при розриві поїзда і зупиняють всі його частини без участі машиніста;
- Неавтоматичні - при розриві поїзда не спрацьовують на гальмування, а в загальмованому стані виробляють відпустку.
За способом створення гальмівного ефекту:
- Фрикційні - використовують силу тертя;
- Електричні - перетворять механічну енергію поїзда в електричну, яка повертається в контактну мережу або перетвориться в теплову енергію і розсіюється.
За способом заповнювати витоку в гальмівних циліндрах і запасних резервуарах:
- Непрямодействующіе (істощімих) - зниження тиску в запасних резервуарах і гальмівних циліндрах не компенсується.
За характером дії:
- М'які - працюють з будь-якого зарядного тиску, не реагують на повільне зниження тиску в гальмівній магістралі (темп м'якості), виробляють повну відпустку при невеликому підвищенні тиску в гальмівній магістралі (на 0,02-0,03 МПа);
- Напівтверді - працюють з будь-якого зарядного тиску, не реагують на зниження тиску в гальмівній магістралі темпом м'якості, виробляють ступінчастий відпустку, при якому кожній величині підвищення тиску в гальмівній магістралі відповідає певна величина зниження тиску в гальмівних циліндрах;
- Жорсткі гальма - налаштовуються на певний тиск в гальмівній магістралі і при його зміні в будь-якому темпі встановлюють відповідний тиск у гальмівних циліндрах.
Гальма залізничного рухомого складу |
стоянкові |
ручні |
автоматичні етичні |
пневматичні |
неавтоматичні прямодействующие |
автоматичні |
прямодействующие |
Непрямодействующіе |
електропневматичні |
прямодействующие |
автоматичні етичні |
електромагнітні |
Фрикційні магнітно-рейкові |
На вихрових токах |
рейкові |
дискові |
електричні етичні |
реостатні ні |
рекуперативні тивні |
Рекупера тівно- реостат ні
|
Рис.4. Класифікація гальм залізничного транспорту |
|
Прямодействующий неавтоматичний гальмо 1 - компресор, 2 - головний резервуар, 3 - живильне магістраль, 4 - кран машиніста, 5 - магістраль допоміжного гальма, 6 - гальмівний циліндр, 7 - поршень, 8 - шток, 9 - нерухома точка, 10 - гальмівна колодка | |
|
Непрямодействующій автоматичне гальмо 1 - компресор, 2 - головний резервуар, 3 - живильне магістраль, 4 - кран машиніста, 5 - гальмівна магістраль, 6 - розподільник повітря, 7 - запасний резервуар, 8 - гальмівний циліндр, 9 - гальмівна колодка Такі гальма називаються автоматичними, так як при розриві поїзда або в разі відкриття в вагоні крана екстреного гальмування (стоп-крана) вони автоматично приходять в дію. Це гальмо називається непрямодействующім (істощімих), тому що в процесі перекриші розподільник повітря не поповнюється витоку з гальмівного циліндра. | |
|
Прямодействующий автоматичне гальмо 1 - компресор, 2 - головний резервуар, 3 - живильне магістраль, 4 - кран машиніста, 5 - гальмівна магістраль, 6 - розподільник повітря, 7 - запасний резервуар, 8 - гальмівний циліндр, 9 - гальмівна колодка Витоку поповнюються повітрям з гальмівної магістралі через зворотний клапан. |
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.