управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема:
Правила безпеки при перебуванні на електрифікованих коліях
ЗАГАЛЬНI ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПIД ЧАС РОБIТ НА ЕЛЕКТРИФIКОВАНИХ ЛIНIЯХ ЗАЛIЗНИЦЬ
4.1. Забороняється наближатися до неогороджених проводiв чи частин КМ, що перебувають пiд напругою, на вiдстань менше 2 м, а також торкатися до електро-устаткування електрорухомого складу як безпосередньо, так i через будь-якi предмети.
4.2. За потреби наближення за умовами виконання робiт (ремонт колії, фарбування та огляд штучних споруд та рухомого складу, перевiрка габариту наближення будiвель, огляд дахiв будинкiв тощо) до неогороджених частин КМ і ПЛ, що перебувають пiд напругою, на вiдстань менше 2 м, з КМ, ПЛ i пiдключеного до них обладнання має бути знята напруга i поставлене заземлення на весь термiн виконання робіт.
Для цього керiвник робiт зобов'язаний дати письмову заявку на адресу керiвника дистанцiї електропостачання та старшого енергодиспетчера про необхiднiсть забезпечення виконання робiт бiля обладнання КМ або ПЛ, вказавши точне місце, початок, тривалість та змiст робiт, а також повiдомити про це керiвника вiдповiдного ЕЧК або ЕЧС. Для планових робiт таку заявку подають не менше нiж за добу.
Начальник ЕЧК (ЕЧС) повинен визначити межi вiдключення напруги у відповідності до схем живлення і секціонування, а також виконаних планів КМ і ПЛ з урахуванням переліку місць підвищеної небезпеки.
4.3. Начальник ЕЧК (ЕЧС) на пiдставi заявки керiвника робiт розпорядженням призначає з числа працівників, що входять до складу ЕЧК (ЕЧС), вiдповiдального за електробезпеку в частинi КМ та ПЛ ( далі - відповідальний), прiзвище якого заздалегiдь повiдомляється енергодиспетчеру та керiвниковi робiт. Забезпечення мiсця робiт для iнших служб i виконання органiзацiйно-технiчних заходiв пiсля закiнчення робіт проводиться вiдповiдно до Правил техніки безпеки при експлуатації контактної мережі електрифікованих залізниць і пристроїв електропостачання автоблокування.
Відповідальний ЕЧК (ЕЧС) здійснює нагляд за виконанням працівниками вимог електробезпеки (за винятком нагляду за електроустаткуванням колiйних машин та механiзмiв). Його вимоги з питань електробезпеки є обов'язковими для виконання керiвником робiт.
Список працівників, на яких можна покласти функції відповідального ЕЧК (ЕЧС), затверджується начальником дистанції електропостачання і оригінал його знаходиться у начальника ЕЧК (ЕЧС), а копія у енергодиспетчера.
Роботи, пов'язанi з обладнанням СЦБ, виконуються за участю електромеханiка СЦБ, вимоги якого обов'язковi для керiвника робiт.
4.4. Відповідальний ЕЧК (ЕЧС) пiсля прибуття на мiсце робiт зв'язується з енергодиспетчером, одержує вiд нього усний наказ (установленими засобами зв’язку) про дозвіл на виконання робіт i проводить заземлення на всьому фронті, визначеному виконавцем робiт.
У разi вiдсутностi зв'язку між відповідальним ЕЧК (ЕЧС) і енергодиспетчером роботи не починаються. При порушенні після початку робіт зв”язку між відповідальним ЕЧК(ЕЧС) і енергодиспетчером роботи припиняються до відновлення зв”язку.
4.5. Вiдключенi для виконання робiт дiлянки КМ (за винятком робiт при суцiльнiй замiнi рейок) i ПЛ, розташованих на опорах КМ, мають бути заземленi на тягову рейку:
у разi постiйного струму – двома заземлювальними штангами, які мають розташовуватися в межах видимостi, але не бiльше 300 м з обох бокiв вiд мiсця виконання робіт.
Під час виконання робіт широким фронтом (довжина анкерної дiлянки контактного проводу, несучого тросу тощо) дозволяється встановлювати заземлювальні штанги зовнi меж видимостi на кордонi робiт за умови охорони їх спецiально видiленими електромонтерами i наявностi в них радiозв'язку з керiвником робiт. У тих випадках, коли робота проводиться в одному мiсцi (у межах одного прольоту мiж опорами без розриву проводiв) і мiсце роботи готується вiдключенням роз'єднувачів з ручним приводом, дозволяється ставити одну заземлювальну штангу на вiдстанi не більше 50 м вiд мiсця робіт;
при змiнному струмi – двома заземлювальними штангами, розташованими одна вiд другої на вiдстанi не бiльше 200 м, при заземленні контактної підвіски і 100 м - при заземленні інших проводів, розташованих на опорах КМ.
У разi роботи в зонi наведеної напруги з порушенням цілісності проводiв (розрив) без накладання шунтової перемички встановлюється подвiйне заземлення з обох бокiв вiд мiсця розриву на вiдстанi не бiльше 100 м.
Робота проводиться в зоні, що знаходиться між заземлювальними штангами.
Заземлення КМ, ПЛ та інших проводів, розташованих на опорах КМ, на штучні заземлювачі забороняється.
Накладання шунтувальної перемички на мiсце розриву проводiв слiд виконувати пiсля заземлення проводiв з обох бокiв i встановлення переносної шунтувальної штанги.
4.6. Після встановлення заземлення відповідальний ЕЧК дає керівникові робіт письмовий дозвіл на роботу за формою, наведеною у додатку 1, про можливість приступити до роботи з відміткою номера наказу енергодиспетчера, а також часу початку та закінчення робіт. Копія дозволу залишається у відповідального.
4.7. Працівникам приступати до роботи можна тільки за вказівкою керівника робіт після одержання ним письмового дозволу від відповідального ЕЧК, спеціально виділеного для обслуговування цих робіт.
4.8. Після закінчення роботи керівник робіт зобов'язаний проконтролювати , що всі люди відведені від частин КМ на відстань більше 2 м, після чого відзначити час закінчення роботи на копії письмового дозволу (у частині “Повідомлення”), що знаходиться у відповідального ЕЧК. Відповідальний ЕЧК, особисто переконавшись в тому, що всі люди перебувають на безпечній відстані, знімає заземлювальні штанги і повідомляє про це енергодиспетчера. Після зняття заземлювальних штанг КМ вважається під напругою і наближатися до неї забороняється. Після роботи копія “Дозволу на роботу” та “Повідомлення”зберігаються в ЕЧК протягом місяця.
4.9. Забороняються будь-якi роботи на проводах, що перетинають КМ, без зняття напруги з КМ та заземлення її.
4.10. Забоpоняються всi pоботи на КМ, ПЛ i пов'язаному з ними обладнанні в перiод грози, а також при її наближеннi.
4.11. На електрифiкованих дiлянках постiйного та змiнного струму роботи на стовпах, дахах, рухомому складi та iнших спорудах, розташованих на вiдстанi вiд 2 до 10 м вiд частин КМ i ПЛ, що перебувають пiд напругою, можуть проводитися без вимкнення напруги та заземлення КМ i ПЛ пiд наглядом спецiально призначеного та проiнструктованого керiвником робiт працівника.
4.12. На електрифiкованих дiлянках змiнного струму роботи на проводах ПЛ, що йдуть паралельно КМ, дозволяється проводити тiльки пiсля їх заземлення. Заземлювальні штанги мають бути розмiщенi з обох бокiв вiд мiсця виконання роботи на вiдстанi не більше 100 м одна вiд одної. Установлюють заземлювальні штанги працівники, які обслуговують цi ПЛ.
4.13. До роботи з опор та на спецiальних конструкцiях КМ і ПЛ, на яких розмiщенi сигнали автоблокування, допускаються спецiально навчені працівники дистанції сигналiзацiї та зв'язку, які мають вiдповiдну квалiфiкацiйну групу з електробезпеки, пройшли медичний огляд і мають дозвіл на виконання робіт на висоті, за наявностi заземлення опори, спецiальної конструкцiї до рейки залізничної колії.
4.14. Забороняється торкатися до обiрваних проводiв КМ, ПЛ i предметiв, що них торкаються.
Завдання на дистанційне навчання:
Знайти матеріал по темі в інтернеті, вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045