A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська література

Дата: 02.02.2023 13:00
Кількість переглядів: 212

meet.google.com/uby-dxsq-ibx

03.02.2023р.  Українська література.    Гр.№31  Урок № 19         Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська література (рівень стандарту) : підруч. Для 10 класу закл. заг. серед. освіти /
 О.І. Борзенко, О.В. Лобусова. – Харків : Вид-во «Ранок», 2018.

Тема: Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).      
 ТЛ: символізм 
Dovidka.biz.ua
Джерело: https://dovidka.biz.ua/infanta-analiz-virsha

 

Вірш «Інфанта» Вороного — зразок інтимної лірики поета. У ньому М. Во­роний розмірковує над враженням, яке справила на нього старо­винна картина під такою ж назвою. Твір починається романтич­ною пейзажною картиною, у якій багато авторських неологізмів, створених його поетичною уявою («проміннострунними», «мрій-нотканому», «вогнелунними»). З чуттям «побожної хвали» лі­ричний герой оспівує жіночу красу, що, виринувши із глибини століть, залишилася вічною й нетлінною.
А світ продовжує жити, у ньому є завжди «два мечі» — добро та зло, і це слід сприймати як належне. Червоний колір полотна нагадав поетові червоні заграви революції. Образи-символи — Революція, червона заграва, меч — повернення до реалій часу, передчуття біди.
Вірш “Інфанта” виразно виявляє вплив на Вороного тенденцій французького та російського символізму. Уже перший рядок наголошує на формі сну – переконує читача в авторському намірі уникнути конкретики значення, вималювати абстрактно-умовний характер, створити узагальнено ідеалізований образ вічної краси.

Під текстом Вороний залишив напис: “Накидано 1907р. Викінчено 1922р.” Ця авторська заувага пояснює особливість останнього катрена, в стуктурі якого відчувається певний дисонанс: два перші рядки – образ героя, сповнений бодлерівської символіки, два наступних – образ Революції, що випливає над ліричним героєм у червоній заграві.
Микола Вороний закінчує свою любовну “Інфанту” двома стрічками про революцію, щоб показати, що в душі людини можуть поєднуватися дві протилежні стихії: романтичне, піднесене кохання і реальне суворе життя; щоб дати зрозуміти, наскільки почуття закоханості переважає над почуттям політичної боротьби та хоче віддати данину злободенним тоді революційним подіям.
Домашнє завдання:
1.Вивчити матеріал підручника ( стор.222 - 223)
2. Законспектувати матеріал за посиланням: Dovidka.biz.ua
Джерело: https://dovidka.biz.ua/infanta-analiz-virsha
3. Уміти аналізувати твір  "Інфанта" Миколи Вороного
Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)   

03.02.2023р.  Українська література.    Гр.№31  Урок № 20       Викладач: Руденко Л.Ф.

Українська література (рівень стандарту) : підруч. Для 10 класу закл. заг. серед. освіти /
 О.І. Борзенко, О.В. Лобусова. – Харків : Вид-во «Ранок», 2018.

Тема: Олександр Олесь (О. Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»).
ТЛ: символізм

https://youtu.be/8OzqWKSCcPY

Завдання:
- знати основні події життєвого і творчого шляху Олександра Олеся;
- розуміти значення творчості письменника у світовому літературному процесі;
- уміти визначати поетичний жанр, провідні мотиви, пояснювати ритмомелодичні особливості, художні засоби, аналізувати образи поезії «З журбою радість обнялась...».

Символізм – літературний напрям кінця XIX – початку XX століття, у якому конкретний образ перетворюється на багатозначний символ. Зароджується у Франції, поширюється в інших європейських країнах.
Риси символізму
    *тотальне використання символу;
    *заглиблення в незвичайне, містичне;
*одухотвореність ідеєю, яка “підносить…над суєтою повсякденного життя”  (С. Мерріль);
*музикальність (алітерації, асонанси тощо): “Найперше – музика у слові”                 (П. Верлен).
Олександр Олесь (Олександр Іванович Кандиба) – це видатний поет-символіст і талановитий драматург. 
Творча спадщина: поезія, драматичні твори, проза, публіцистика, літературно-критичні статті. 
Він добре знав російську, білоруську, польську, сербську, болгарську, німецьку, англійську, арабську мови.
Особливості поетичного стилю Олександра Олеся
 *емоційна наснаженість, чуттєвість поезій;
 *сугестивна (навіювальна) природа лірики;
 *символістська таємничість, почасти навіть містичність;
 *поєднання символізму й неоромантизму;
 *музикальність, пишність фрази, багатство метафорики;
 *переливи емоційного чуття, «два крила» творчості: «з журбою радість обнялась»;
 *філософічність;
 *поезії громадянського звучання поєднують безпосередньо громадянське й ліричне.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника ( стор.224 - 226) законспектувати.
2. Прослухати аудіозапис вірша за посиланням : https://youtu.be/8OzqWKSCcPY

  Завдання надіслати :  lidiyarudenko789@gmail.com    вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)   

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень