українська література
20.02.2023р. Українська мова Гр. № 31 Урок № 23 Викладач: Руденко Лідія Федорівна
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 10 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
РЗМ. Усний твір-роздум «Чи легко бути лідером?» (за поемою «Мойсей» І.Франка та етюдом «По дорозі в казку» О.Олеся)
Лідер — це той, що йде попереду. Це людина, яка заслужила авторитет, до думки якої прислухаються, з ким радяться, у кому не сумніваються. Він підтримує і надихає своєю вірою, впевненістю, оптимізмом.
Лідер — це той, хто завжди на людях, він стоїть вище за інших і не має права помилятися, бо його не зрозуміють і не простять. Теорію лідера розробив німецький філософ Ніцше. Він вважав, що лідер — це вищий біологічний тип людини, що ігнорує встановлені мораль і культуру, він викорінив у собі все, що заважає йому бути вищим, він зумів піднятися над повсякденням, оволодів мистецтвом керувати.
Проблема вождя і маси існує в суспільстві стільки, скільки людина живе на землі. До її розв’язання зверталося багато митців, кожен із них передав своє бачення того, яким має бути лідер.
Турбувало це питання і Олександра Олеся, про що свідчить його драматичний етюд "По дорозі в Казку", написаний 1908 року.
Лідером бути надзвичайно важко. Не кожному під силу виразити чесно свої вимоги, а потім домагатися їх виконання. Без суворої дисципліни бажаного не доб’єшся. Бути лідером — це взяти на себе відповідальність за долю інших людей. І на це здатний не кожен. Часто це ще й невдячна справа, адже не всі можуть зрозуміти високі ідеали, сповідувані лідером. Тому часто виникає конфлікт між вождем і тими, хто сповідує інші ідеали. Лідер не завжди знаходить підтримку.
Тільки морально сильні особистості здатні витримати тягар лідерства і змусити інших не сумніватися в тому, що, крім тебе, цього якісно не виконає ніхто.
«Мойсей» «По дорозі в казку»
І.Франко «Мойсей» Олександр Олесь «По дорохі в казку»
1. Мрія – земля Ханаан. 1. Мрія – країна – Казка.
2. Герой не потрапляє до омріяного краю. 2. Герой не потрапляє до омріяного краю.
3. Мойсей виступає лише як провідник волі 3. Герой – провідник цілком самостійний,
Єгови, хоча й несе частку особистої не керований жодною вищою силою.
відповідальності. Він сам приймає рішення вивести народ із
темряви і сам несе відповідальність за свою
слабкість
Завдання:
1.Написати твір-роздум «Чи легко бути лідером?» (за поемою «Мойсей» І.Франка та етюдом «По дорозі в казку» О.Олеся)
2. Підготуватися до контрольної роботи за творчістю М.Вороного та О.Олеся.
Завдання надіслати : lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)
20.02.2023р. Українська мова Гр. № 31 Урок № 24 Викладач: Руденко Лідія Федорівна
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 10 кл. О. П. Глазова. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.
Контрольна робота: Тестування ( за творчістю М.Вороного та О.Олеся ).
З 1 по 12 завдання 0,5 бала за правильну відповідь
1. Які тенденції наявні у творчості О.Олеся?А Імпресіоністичні, експресіоністичні; Б імпресіоністичні, неоромантичні;
В неоромантичні, символістські. Г неореалістичні, експресіоністичні;
2. У центрі якої поезії змальований узагальнено-ідеалізований жіночий образ?А «До моря» М.Вороного; Б «Інфанта» М.Вороного;В «Чари ночі» О.Олеся; Г «З журбою радість обнялась…» О.Олеся.
3. Неправильним є твердження:
А) Микола Вороний – апологет декадентства;
Б) Микола Вороний – «ідеолог» модернізації української літератури;
В) Микола Вороний належить до когорти «розстріляного відродження»;
Г) Микола Вороний переклав «Інтернаціонал», «Варшав'янку» та «Марсельєзу» українською мовою.
4. Визначте віршовий розмір поезії О.Олеся "О слово рідне!"Визначте художні засоби твору.
О слово рідне! Шум дерев!Музика зір блакитнооких,Шовковий спів степів широких,Дніпра між ними левій рев…
5 Дайте визначення поняття «драматичний етюд», наведіть приклад.
6. Творчість Миколи Вороного стала першою декларацією ідей та форм:
А) символізму; Б) неоромантизму; В) імпресіонізму; Г) футуризму.
7. Твір М.Вороного «Блакитна панна» належить до такої тематичної групи, як:
А) патріотична; Б) філософська; В) пейзажна; Г) інтимна.
8. Неправильним є твердження:
А) Справжнє прізвище Олександра Олеся – Кандиба;
Б) Олександр Олесь належить до когорти «розстріляного відродження»;
В) Олександр Олесь – поет-лірик, нової символістської літератури;
Г) Символіка – вираження ідей, понять або почуттів за допомогою знаків-символів.
9.Твір Олександра Олеся «Чари ночі» належить до такої тематичної лірики, як:
А) інтимна; А) філософська В) пейзажна; Г) патріотична.
10. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:
А) «З журбою радість обнялась» ; Б) «Чужиною»; В) «Перезва»; Г) «Кому повім печаль мою».
11. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:
А) оптимістичний погляд на життя; Б) краса літньої української ночі;
В) сенс людського життя; Г) краса життя і кохання.
12. Прийом обрамлення використано в такому творі Олександра Олеся, як:
А) «З журбою радість обнялась»; Б) «О слово рідне! Орле скутий!»;
В) «Чари ночі»; Г) «По дорозі в казку».
--------------------------------------------
13.Які почуття переживає ліричний герой у вірші М.Вороного "Інфанта"? (1 бал)
14.Яким є панівний настрій твору Олександра Олеся "Чари ночі"? (1 бал)
15.Напишіть творчу роботу на одну з тем: ( 4 бали)
1.Багатство поетичної спадщини Олександра Олеся.
2. Багатство поетичної спадщини Миколи Вороного.
Завдання надіслати : lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)