автогальма
.
Тема:
Дія крана 254
Принцип дії
Кран забезпечує два види робіт: незалежне керування гальмами локомотива і повторювач ВР. Шість положень ручки крана забезпечують наступний стан гальма:
I. Відпустка гальма локомотива незалежно від гальм складу
II. Поїзне
III, IV, V, VI. Гальмівне
Малюнок 2. Принцип роботи крана допоміжного гальма ум. № 254
Для гальмування локомотива ручка крана переміщується в одне з гальмових положень. При цьому стакан 1 угвинчується в кришку і стискає пружину 2. Верхній поршень 3 опускається, впираючись у нижній поршень 5, який віджимає клапан 9 від сідла. Повітря з живильної магістралі по каналах ГР і Т надходить до гальмових циліндрах, а по каналу 8 - у порожнину 7 під поршнем 5. Як тільки сила тиску повітря на поршень 5 знизу подолає зусилля пружини 2, клапан 9 під дією пружини 10 упреться в нижнє сідло.
Кожній величиною стиснення пружини 2 відповідає певна величина тиску в ТЦ незалежно від їх щільності. Граничний тиск в циліндрах регулюється зміною стиснення пружини 2 в VI положенні ручки.
Під час відпустки гальма ручку крана переводять за годинниковою стрілкою, склянку вигвинчується з кришки і сила стиснення пружини 2 зменшується. Під тиском повітря з боку порожнини 7 поршень 5 піднімається і повітря з гальмових циліндрів Т і АТ йде в атмосферу.
При гальмуванні краном машиніста повітря надходить по каналу ВР від повітророзподільника в порожнині 14, 18 і через калібрований отвір 20 діаметром 0,8 мм - в порожнину 4 і камеру К. Поршень 5 опускається, віджимає клапан 9 від сідла і повідомляє живильну магістраль ГР з гальмівними циліндрами Т до тих пір, поки тиск у порожнинах 7 і 4 не зрівняються.
Для відпуску гальма локомотива під час гальмування поїзда ручку крана переміщують у перше положення. Клапан 12 віджимається від сідла і повітря з порожнини 18 по каналах 13 і Ат виходить в атмосферу. Поршень 15 переміщується вгору і перекриває отвір 17 в каналі 16, роз'єднуючи порожнини 14 і 18. З порожнини 4 і камери К через калібрований отвір 20 повітря виходить в атмосферу, поршень 5 переміщається вгору і канал Т повідомляється з каналом Ат.
При відпусканні ручки крана, вона під дією пружини 11 автоматично переміщається з I положення в II.
Якщо відпустка гальма здійснюється краном машиніста, то через повітророзподільник локомотива повітря з порожнини 14 по каналу 16 виходить в атмосферу. Поршень 15 під зусиллям пружини 19 опускається, внаслідок чого порожнини 18 і 14 повідомляються між собою. Кран знову готовий до спільної роботи з повітророзподільником локомотива.
Вивчили конструкцію, призначення і принцип роботи крана допоміжного гальма ум. № 254.
https://www.youtube.com/watch?v=_2sKdsk89uA
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати і подивитись матеріал по темі , законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.