українська мова
13.03.2023р.Руденко Л.Ф. запрошує групу 21та групу 23 на урок української мови Початок уроку о 12.20 Посилання: meet.google.com/med-oxxb-rvs
13.03 .2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 35 Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:
Вид-во «Ранок», 2018.
Контрольна робота «Стилістична норма»
( Тести )
1. Літературна мова — це:
А народна мова, якою користуються на певній території;
Б мова, що є засобом письмового й усного спілкування нації;
В унормована мова суспільного спілкування, зафіксована в писемній та усній практиці;
Г мова художнього стилю мовлення.
2. Стилістика мови…
А є сукупністю мовленнєвих дій, кожна з яких має мету, що випливає із загальної цілі спілкування;
Б вивчає реалізацію стилістичних ресурсів мови залежно від мовленнєвої ситуації;
В вивчає стилістичні ресурси всіх мовних рівнів: лексики, фразеології, морфології, синтаксису;
Г включає поняття синонімії і варіативності.
3. До специфічних понять стилістики належать:
А звуковий лад, словниковий склад та фразеологія, граматична структура і норми літературної мови;
Б мовні прийоми й засоби; В стилістичні засоби, стилістична норма, функціональний стиль;
Г синоніміка, емоційно-експресивне забарвлення, багатозначніст
4. Визначте речення, в якому не пишеться з усіма словами разом:
А На коні сидить козак, у свиті — не/свиті, і без шапки;
Б Не/знайомий рвучко козирнув, піднісши кулак і випросто- вуючи пальці біля самої скроні;
В Поки не/дуже холодно, сидітиму вдома; Г Ти, може, серденько, того й не/знаєш, як гарно, любо як співаєш.
5. Визначте рядок, у якому допущено орфографічні помилки:
А День Перемоги, Золоті ворота, полуниця «Вікторія»; Б свято Івана Купала, село Золота Балка, Національний банк України;
В Сузір’я Великий Віз, Декларація прав людини, газета «Літературна Україна»;
Г Великий Піст, День Народження, волинська область.
6. Визначте рядок, у якому є неправильно утворена форма прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння:
А менш надійний, найдобріший, якнайдальший; Б найбільш привітний, вужчий, найбільш відоміший;
В найстаріший, щонайдовший, якнайзручніший; Г легший, дорожчий, гірший.
7.Позначте рядок, у якому всі прислівники записані правильно:
А по сусідськи, удвох, з гори, на диво; Б віднині, нашвидку, без кінця, до вподоби;
В десь-інде, підчас, не даремно, с повна; Г з роду-віку, на-щастя, на виворіт, здалека.
8.Укажіть рядок, у якому замість крапок скрізь потрібно вставити в:
А . Астрахані, помітила . очах, працювала . бухгалтерії; Б одягнена . хвою, загублені . хвилях, розгубився . складній ситуації;
В моя подруга, ..читель початкових класів, … сім, десь … гаю; Г . полі, ходити . валянках, побачила . оголошенні.
9.Укажіть 2 ряди слів, у яких пишеться -нн- у всіх словах:
А безгомі..ий, неодмі..ий, безбереж..ий, бездога..ий; Б касет..ий, люмінісцент..ий, моното..ий, безіме..ий; В безці..ий, невпізна..ий, нездола..ий, незамі..ий; Г незліче..ий, відмі..ий, карава..ий, магази..ий;
10.Визначте, у яких 2 реченнях вжито повні нестягнені форми прикметників:
А Недобра сутінь впала на землю, повіяло холодом (М. Пригар)
Б Зеленеє жито, зелене. Хорошії гості у мене (Народна пісня).
В Тільки здорові жилаві руки з довгими пальцями та довгі вуса нагадували про давнього Миколу Джерю (І. Нечуй- Левицький). Г Ружа червона, а й та блідне (Народна мудрість). Д Пливе човен води повен (Т. Шевченко).
Е Якби мої струни німії та піснею стали без слова (Леся Українка).
11.Позначте 2 рядки, у яких всі складні прикметники пишуться разом:
А сліпучо/білий, жовто/гарячий, ніжно/рожевий; Б сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий;
В гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український; Г південно/західний, фізико/математичний, всесвітньо/історичний;
Д східно/український, кисло/молочний, біло/сніжний; Е первісно/общинний, вічно/юний, воле/любний.
12.Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать.
1 чоловічий. А папороть, СБУ, дівчина, путь.
2 жіночий. Б математик, вельможа, Сибір, тигр.
3 середній. В поетеса, плетиво, нікчема.
4 спільний. Г жіноцтво, листя, теля, дівча.
Д злюка, бідолаха, хитрюга, недоучка.
Завдання надіслати : lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)
13.03 .2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 36 Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:
Вид-во «Ранок», 2018.
Тема : Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. Метафора, метонімія. Їхня роль у мовленні.
Мета: довести до відома учнів, що риторика – це і наука, і мистецтво. Немає культури спілкування без знання мови, тому риторика потрібна в усіх галузях , в усіх сферах спілкування.
Вчити готувати промову, використовувати в своїй мові слова і звороти , вжиті не в прямому, а в образному, переносному значенні.
Завдання для самостійного опрацювання:
Перегдянути матеріал за посиланням: https://youtu.be/Sb2zQiRMELs https://youtu.be/4AJKvZ35Sas
1.Опрацювати матеріал підручника ( стор.14 – 15)
2.Виконати письмово вправу 19 (стор.17)
3.Опрацювати матеріал підручника (стор.40 – 44)
4.Виконати письмово вправу 69 (усно), 71 (письмово)
Завдання надіслати : lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)