будова рухомого складу
Тема: Колісні пари
Правіла технічної експлуатації (ПТЕ) залізниць України
видів капітального ремонту електровозів, тепловозів, електросекцій і дизель-поїздів на заводах; у разі заміни хоча б одного елемента колісної пари; при неясності клеймі знаків останнього повного огляду; у разі наявності пошкодження колісної пари в результаті аварійних випадків після зіткнення і сходу локомотива рейок; після усунення допустимих вирубок волосин, плен, неметалевих включень, інших дефектів осі. [4].
Відстань між внутрішніми гранями коліс у ненавантаженої колісної пари має бути 1440мм. Відхилення у бік збільшення і зменшення допускається до 3мм. У локомотивів і вагонів, а також спеціального самохідного рухомого складу, що обертаються в поїздах із швидкістю, більшою 120 км/год до 140 км/год, відхилення у бік збільшення не більше 3мм і в бік зменшення - до 1мм, за швидкостей 120 км/год відхилення допускається в бік збільшення і зменшення не більше 3мм.
Основні частини кожної колісної пари тягового рухомого складу: вісь, два колісних центри, що напресовані на вісь, та два бандажі, котрі одягаються на колісні центри в нагрітому стані й закріплюються спеціальними кільцями. Колісні пари електровозів і тепловозів мають зубчасті шестерні, що напресовані на вісь, або ступицю колісної пари. [4] Забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, включаючи спеціальний рухомий склад з тріщиною в будь-якій частині осі колісної пари чи тріщиною в ободі, диску і ступиці колеса, за наявності гострокінцевого накату на ділянці сполучення підрізаної частини гребня колісної пари з його вершиною, а також при таких зношеннях і пошкодженнях колісних пар, які порушують нормальну взаємодію колії та рухомого складу:
а) за швидкостей руху понад 120 км/год до 140 км/год:
- прокат по колу катання у локомотиві, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонів – не більше 5мм;
- товщина гребня понад 33мм або менша 28мм у локомотиві при вимірюванні на відстані 20мм від вершини гребня при висоті 30мм, а у рухомого складу з висотою гребня 28мм - при вимірюванні на відстані 18мм від вершини гребня;
- при різниці товщини гребнів однієї колісної пари більше 4мм;
б) за швидкостей руху до 120 км/год:
- прокат по колу катання у локомотиві, а також у моторвагонного рухомого складу та пасажирських вагонів у поїздах далекого сполучення - більше 7мм, у моторвагонного і спеціального рухомого складу і пасажирських вагонів у поїздах місцевого і приміського сполучень – більше 8мм, у вагонів рефрижераторного парку та вантажних вагонів – більше 9мм;
- товщина гребня понад 33мм або менша 25мм у локомотиві при вимірюванні на відстані 20мм від вершини гребня при висоті 30мм, а у рухомого складу з висотою гребня 28мм - при вимірюванні на відстані 18мм від вершини гребня;
- при різниці товщини гребнів однієї колісної пари більше 4мм;
в) вертикальний підріз гребня висотою понад 18мм, що вимірюється спеціальним шаблоном;
г) повзун (вибоїна) на поверхні катання у локомотивів, моторвагонного і спеціального рухомого складу, а також тендерів паровозів і вагонів з роликовими буксовими підшипниками – понад 1мм, а у тендерів і вагонів з підшипниками ковзання – понад2мм.
Завдання на дистанційне навчання:
1. З якики пошкодженнями забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад по колісним парам?
Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.