ПТЕ та інструкції
Тема:
Споруди та пристрої залізниць
30. Споруди та пристрої залізничного транспорту
Для виконання процесу перевезень залізничний транспорт має технічні засоби, споруди та пристрої, до яких входять:
-залізнична колія з необхідним колійним розгалуженням на роздільних пунктах для прийому, відправлення, обгону поїздів, виконання маневрової роботи
-споруди для посадки, висадки та обслуговування пасажирів;
-пристрої для зберігання, навантаження та розвантаження вантажів;
-пристрої автоматики, телемеханіки, зв'язку та обчислювальної техніки для забезпечення безпеки руху поїздів та прискорення виробничих процесів;
-споруди для екіпіровки та ремонту рухомого складу;
-пристрої енергопостачання, в тому числі тягові підстанції і контактна мережа на електрифікованих лініях;
-пристрої водопостачання;
-пристрої матеріально-технічного забезпечення
31.Типи габаритів та їх призначення
Для забезпечення безпечного та безперебійного руху поїздів необхідно, щоб локомотиви та вагони, а також вантажі на відкритому рухомому складі могли вільно проходити по коліях, не зачіпляючись за споруди і пристрої, а також за інший рухомий склад на сусідніх коліях. Тому для залізничного транспорту встановлені такі види габаритів:
1.габарит наближення споруд, який встановлює, як близько від колії можна будувати споруди та пристрої. На залізницях діють габарити С і Сп (висота від головки рейки 6900 мм на станціях та 6400 мм на перегонах і ширина 4900 мм);
2.габарит залізничного рухомого складу, який встановлює максимально допустимі розміри локомотивів та вагонів (висота від рівня головки рейки 5300 мм, а ширина 3750 мм
3.габарит навантаження встановлює максимально допустимі розміри вантажів, які навантажені на відкритий рухомий склад (висота від рівня головки рейки - 5300 мм, а ширина 3250 мм). На залізничному транспорті зараз діють такі різновиди габариту навантаження: пільговий та зональний.
Залізниці приймають для перевезення вантажі, які виходять за межі габариту навантаження. Такі вантажі називаються негабаритними. Мінімальна відстань між осями двох суміжних колій в прямих дільницях на перегоні повинна бути не менше 4100 мм, а між другою та третьою коліями - не менше 5000 мм. На станційних коліях ця відстань повинна бути не менше 4800 мм на приймально-відправних коліях; 4500 мм - на інших коліях та 3600 мм на суміжних коліях, де перевантажується вантаж з одного вагона в інший.
Завдання на дистанційне навчання:
Законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.