A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

гальма рухомого складу

Дата: 26.02.2023 15:49
Кількість переглядів: 58

Тема:

Класифікація та  характеристика локомотивних компресорів

 

Вимоги до компресорів та їх класифікація

Живлення гальмової мережі і різних допоміжних пневматичних механізмів (пісочниці, електропневматичні контактори, сигнальні пристрої й ін.) стисненим повітрям забезпечується компресорами, що встановлюються на локомотивах, электро і дизель-потягах. Компресорна установка локомотива повинна забезпечувати потреби потяга в стисненому повітрі при самих несприятливих умовах роботи гальмової мережі і найбільших витоках, що допускаються в ній.

Розрізняють компресори по кількості ступенів стиску, по розташуванню і кількості циліндрів і типу привода.

По розташуванню циліндрів розрізняють компресори горизонтальні, вертикальні, V- і W-подібні; бувають компресори з розташуванням одного циліндра

увертикальній площині, іншого – у горизонтальній.

Узалежності від типу приводу компресори розділяються на мотор- компресори з приводом від електродвигуна і дизель-компресори з приводом від

41

дизеля. Перші встановлюються на електровозах і електропоїздах, другі – на тепловозах і дизель-поїздах. По числу ступіней стиску компресори бувають одно і двоступінчасті

компресори, які застосовуються на рухомому складі, мають порівняно слабке охолодження циліндрів, тому щоб уникнути їхнього перегріву передбачаються періодичні перерви в роботі. Кожен компресор має регулятор тиску, що при досягненні максимального тиску в головних резервуарах виключає його (на електровозах) або переводить на холостий режим (на тепловозах) і знову включає при зменшенні тиску в головних резервуарах на задану величину.

Компресори, які застосовуються на локомотивах, електропоїздах і дизель-потягах, відрізняються конструктивним виконанням окремих вузлів і деталей.

Принципові схеми основних типів компресорів, які застосовуються на рухомому складі:

Рис 13.1. Принципові схеми основних типів компресорів

а) трициліндровий з W-подібним розташуванням циліндрів, двоступінчастий, типів КТ6, К-2; б) двоциліндровий горизонтальний типу Э-500; в) двоциліндровий горизонтальний одноступінчатий типу ЭК-7; г) двоциліндровий з V-подібним розташуванням циліндрів, двоступінчастий типу ПК-35; д) двоциліндровий двоступінчастий з диференціальними поршнями типу К-1; е) двоциліндровий з розташуванням циліндрів під кутом 900 типу ВП 3-4/9; ж) одноциліндровий вертикальний двоступінчастий типу ВВ-1,5/9; з) трициліндровий вертикальний типу МК-135; 1 – усмоктувальний фільтр; 2, 3 – усмоктувальні і нагнітальні клапани циліндрів ступені низького стиску; 4 – циліндр і поршень ступені низького стиску; 5

– холодильник; 6,7 – усмоктувальні і нагнітальні клапани циліндрів ступені високого стиску; 8 – циліндр і поршень ступені високого стиску; ГР – головні резервуари; Ат – атмосферне повітря.

42

Технічні характеристики компресорів (подача, к. п. д., споживана потужність, габаритні розміри й ін.) залежать від їхніх конструктивних особливостей, умов охолодження повітря в процесі компресії і виходу до споживача, а також від якості виготовлення вузлів і деталей – усмоктувальних клапанів, поршнів, фільтрів та ін.

На рухомому складі залізничного транспорту найбільш поширені поршневі одно, двох і трициліндрові компресори.

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 13.1

 

 

 

 

Компресори рухомого складу

 

 

Тип

Рухомий склад

 

Кіл-ть

Тип

Рухомий склад

Кіл-ть

 

1

 

2

 

 

3

4

5

6

 

Э-500

ВЛ19, ВЛ22м, ВЛ23,

 

2

ЭК-7А

ЭР1 з № 69

5

 

ВЛ60, ВЛ41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КТ6

ТЭП60,

ТЭМ1,

 

1

ЭК-7Б

ЭР2

5

 

ТЭМ2, ТЭЗ, ТЭ7

 

2

ЭР22

4

 

 

 

 

 

КТ6-Эл

ВЛ10,

ВЛ8,

ВЛ80,

 

2

ЭК-7В

ЭР9П

5

 

ВЛ82, 2ТЭ116

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КТ7

ТЭ10,

ТЭП10,

М62

 

1

К-1

ЧС1, ЧСЗ, ЧС4 до № 88

2

 

2ТЭ10, 2ТЭ10Л

 

2

ЧМЭ2 до № 210

1

 

 

 

 

 

ВВ-1,5/9

ТГ102 до № 55

 

 

4

К-2

ЧС2, ЧС4 з № 89,

2

 

ДР1.ДРП

 

 

2

ЧМЭ2 с № 211, ЧМЭЗ

1

 

 

 

 

 

 

ВП 3-4/9

ТГМ3

 

 

 

1

 

 

 

 

Робочий процес компресора

У поршневому компресорі одноступінчатого стиску усмоктування атмосферного повітря і стиск його до заданого тиску відбувається в одному циліндрі за два ходи поршня. Розглянемо процес одноступінчатого стиску, що у координатах тиск "р" – об’єм "V" теоретичної індикаторної діаграми. Він може бути розділений на чотири ділянки (рис. 11.2).

VS1

VS2

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати матеріал і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індивідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень