гальма рухомого складу
Тема:
Класифікація та характеристика локомотивних компресорів
Вимоги до компресорів та їх класифікація
Живлення гальмової мережі і різних допоміжних пневматичних механізмів (пісочниці, електропневматичні контактори, сигнальні пристрої й ін.) стисненим повітрям забезпечується компресорами, що встановлюються на локомотивах, электро і дизель-потягах. Компресорна установка локомотива повинна забезпечувати потреби потяга в стисненому повітрі при самих несприятливих умовах роботи гальмової мережі і найбільших витоках, що допускаються в ній.
Розрізняють компресори по кількості ступенів стиску, по розташуванню і кількості циліндрів і типу привода.
По розташуванню циліндрів розрізняють компресори горизонтальні, вертикальні, V- і W-подібні; бувають компресори з розташуванням одного циліндра
увертикальній площині, іншого – у горизонтальній.
Узалежності від типу приводу компресори розділяються на мотор- компресори з приводом від електродвигуна і дизель-компресори з приводом від
41
дизеля. Перші встановлюються на електровозах і електропоїздах, другі – на тепловозах і дизель-поїздах. По числу ступіней стиску компресори бувають одно і двоступінчасті
компресори, які застосовуються на рухомому складі, мають порівняно слабке охолодження циліндрів, тому щоб уникнути їхнього перегріву передбачаються періодичні перерви в роботі. Кожен компресор має регулятор тиску, що при досягненні максимального тиску в головних резервуарах виключає його (на електровозах) або переводить на холостий режим (на тепловозах) і знову включає при зменшенні тиску в головних резервуарах на задану величину.
Компресори, які застосовуються на локомотивах, електропоїздах і дизель-потягах, відрізняються конструктивним виконанням окремих вузлів і деталей.
Принципові схеми основних типів компресорів, які застосовуються на рухомому складі:
Рис 13.1. Принципові схеми основних типів компресорів
а) трициліндровий з W-подібним розташуванням циліндрів, двоступінчастий, типів КТ6, К-2; б) двоциліндровий горизонтальний типу Э-500; в) двоциліндровий горизонтальний одноступінчатий типу ЭК-7; г) двоциліндровий з V-подібним розташуванням циліндрів, двоступінчастий типу ПК-35; д) двоциліндровий двоступінчастий з диференціальними поршнями типу К-1; е) двоциліндровий з розташуванням циліндрів під кутом 900 типу ВП 3-4/9; ж) одноциліндровий вертикальний двоступінчастий типу ВВ-1,5/9; з) трициліндровий вертикальний типу МК-135; 1 – усмоктувальний фільтр; 2, 3 – усмоктувальні і нагнітальні клапани циліндрів ступені низького стиску; 4 – циліндр і поршень ступені низького стиску; 5
– холодильник; 6,7 – усмоктувальні і нагнітальні клапани циліндрів ступені високого стиску; 8 – циліндр і поршень ступені високого стиску; ГР – головні резервуари; Ат – атмосферне повітря.
42
Технічні характеристики компресорів (подача, к. п. д., споживана потужність, габаритні розміри й ін.) залежать від їхніх конструктивних особливостей, умов охолодження повітря в процесі компресії і виходу до споживача, а також від якості виготовлення вузлів і деталей – усмоктувальних клапанів, поршнів, фільтрів та ін.
На рухомому складі залізничного транспорту найбільш поширені поршневі одно, двох і трициліндрові компресори.
|
|
|
|
|
|
|
Таблиця 13.1 |
||
|
|
|
|
Компресори рухомого складу |
|
|
|||
Тип |
Рухомий склад |
|
Кіл-ть |
Тип |
Рухомий склад |
Кіл-ть |
|
||
1 |
|
2 |
|
|
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Э-500 |
ВЛ19, ВЛ22м, ВЛ23, |
|
2 |
ЭК-7А |
ЭР1 з № 69 |
5 |
|
||
ВЛ60, ВЛ41 |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
КТ6 |
ТЭП60, |
ТЭМ1, |
|
1 |
ЭК-7Б |
ЭР2 |
5 |
|
|
ТЭМ2, ТЭЗ, ТЭ7 |
|
2 |
ЭР22 |
4 |
|
||||
|
|
|
|
||||||
КТ6-Эл |
ВЛ10, |
ВЛ8, |
ВЛ80, |
|
2 |
ЭК-7В |
ЭР9П |
5 |
|
ВЛ82, 2ТЭ116 |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
КТ7 |
ТЭ10, |
ТЭП10, |
М62 |
|
1 |
К-1 |
ЧС1, ЧСЗ, ЧС4 до № 88 |
2 |
|
2ТЭ10, 2ТЭ10Л |
|
2 |
ЧМЭ2 до № 210 |
1 |
|
||||
|
|
|
|
||||||
ВВ-1,5/9 |
ТГ102 до № 55 |
|
|
4 |
К-2 |
ЧС2, ЧС4 з № 89, |
2 |
|
|
ДР1.ДРП |
|
|
2 |
ЧМЭ2 с № 211, ЧМЭЗ |
1 |
|
|||
|
|
|
|
|
|||||
ВП 3-4/9 |
ТГМ3 |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
Робочий процес компресора
У поршневому компресорі одноступінчатого стиску усмоктування атмосферного повітря і стиск його до заданого тиску відбувається в одному циліндрі за два ходи поршня. Розглянемо процес одноступінчатого стиску, що у координатах тиск "р" – об’єм "V" теоретичної індикаторної діаграми. Він може бути розділений на чотири ділянки (рис. 11.2).
VS1
VS2
Завдання на дистанційне навчання:
Законспектувати матеріал і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індивідуальні консультації на вайбер 0669797045.