A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 26.02.2023 15:53
Кількість переглядів: 53

Тема:

Охорона прраці при виконанні ТО2 електровоза

 

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ

3.1. Вимоги безпеки під час управління електровозом.

3.1.1. Перед рухом з місця попередньо впевнитись, що члени вашої локомотивної бригади знаходяться в кабіні.

3.1.2. До початку руху поїзда двері робочої кабіни машиніста, з якої ведеться управління електровозом закрити і зачинити на замок.

-23-

В робочій кабіні дозволяється знаходитись не більше 2-х людей по документу пред’явленому машиністу.

3.1.3. Під час руху забороняється:

  • висовуватись із бокових вікон кабін за межі еркера.

  • відкривати бокові двері і висовуватись із них,

  • знаходитись на підніжках, площадках і других зовнішніх частинах електровоза.

3.1.4. З електровоза виходити тільки після повної зупинки, попередньо уважно оглянувши місце зупинки та впевнившись в безпечності виходу. В темний час доби освітіть місце виходу. Не виходити з електровоза, якщо по сусідній колії наближається або рухається рухомий склад.

Забороняється оглядати і ремонтувати електровоз, якщо проходить поїзд по сусідній колії.

При зупинці електровоза на підйомі або спуску вжити заходи по гальмуванню поїзда і тільки після цього приступайте до огляду або ремонту. При цьому один член локомотивної бригади повинен залишатись в кабіні.

3.1.5. При зустрічному русі поїзда по сусідній колії (за виключенням дільниць з лівостороннім рухом) помічник машиніста повинен підійти до робочого крісла машиніста і слідкувати за станом зустрічного поїзда.

У випадку виявлення сторонніх предметів, вантажу, який виходить за габарит, іскріння буксових підшипників, або якогось іншого пошкодження зустрічного поїзда терміново повідомити про це по поїзному радіозв’язку машиністу зустрічного поїзда і чергового найближчої станції.

3.1.6. При зустрічному русі по сусідніх коліях на дільницях або на станціях в темний час обов’язково переключати прожектор в положення “Тьмяне світло” на такій відстані, щоб не осліпити локомотивну бригаду зустрічного поїзда. Після прослідування головної частини зустрічного поїзда негайно включити прожектор в положення “Яскраве світло” для огляду стану зустрічного поїзда.

Забороняється при зустрічному русі поїздів по суміжних коліях на перегонах або станціях залишати прожектор у вимкненому положенні.

У випадку осліплення прожектором зустрічного поїзда при прямуванні на забороняючий сигнал машиніст повинен зупинити поїзд.

3.1.7. При схрещені поїздів на станціях локомотивна бригада поїзда, який зупинився повинна виключити прожектор, а освітлення в кабіні - увімкнути. Поїзд який рухається по станції, що б не осліпити прожектором працівників після прослідування першої вхідної стрілки переключає прожектор в положення “Тьмяне світло” і переключає в положення “Яскраве світло” за останньою вихідною стрілкою. Забороняється повністю виключати прожектор.

3.1.8. Всі роботи по з’єднанню і роз’єднанню пневматичних рукавів, міжвагонних і міжсекційних кіл управління, перевірки зчеплення автозчеплень проводити тільки при загальмованому електровозі, при

-24-

знеструмлених колах управління та опущених струмоприймачах і з особистого дозволу машиніста.

Перед роз’єднанням з’єднувальних рукавів гальмівної магістралі перекрити кінцеві крани. Перед продувкою гальмівної магістралі з’єднувальний рукав взяти біля головки, потім відкрити кран.

3.2. Вимоги безпеки під час технічного обслуговування електровоза.

Забороняється знімати при піднятому струмоприймачі зйомні щити підкузовних ящиків, кожуха та інші огородження на електоровозі.

При піднятому струмоприймачі, який знаходиться під напругою дозволяється:

3.2.1 замінювати перегорілі лампи:

у кабіні машиніста,крім пультів сигналізації, виконаних із спільно розміщеним пристроєм контролю напруги в контактній мережі;

у кузові без заходу у ВВК і без зняття огорож;

освітлення ходових частин, буферних ліхтарів;

усередині кузовів секцій при знеструмлених колах освітлення;

3.2.2 замінювати запобіжники в колах управління, попередньо їх знеструмивши;

3.2.3 вимикати автомати захисту;

3.2.4 замінювати прожекторні лампи при знеструмлених колах,якщо їх заміна передбачена з кабіни машиніста;

3.2.5 оглядати гальмове обладнання, не підлазячи під кузов електровоза;

3.2.6 перевіряти на дотик нагрів букс;

3.2.7 відкривати кожух і настроювати регулятор тиску;

3.2.8 настроювати електронний регулятор напруги;

3.2.9 продувати масловідділювач і кінцеві рукави гальмової і напірної магістралей;

3.2.10 контролювати подачу піску під колісні пари;

3.2.11 протирати віконне скло усередині кабіни.

3.2.12 обслуговувати апаратуру під напругою до 50 В постійного струму, що розміщена поза ВВК;

3.2.13 контролювати за допомогою приладів і візуально роботу машин і апаратів, не знімаючи огородження і не заходячи у ВВК;

3.2.14 витирати нижню частину кузова;

3.2.15 оглядати механічне обладнання і кріпити його,не підлазячи під кузов;

3.2.16 перевіряти тиск у маслопроводі компресора;

3.2.17 регулювати запобіжні клапани повітряної системи;

3.2.18 прибирати (без застосування вологи) кабіни, тамбури, проходи в машинному відділенні.

3.3. Протирати скло зовні і лобові частини електровоза дозволяється тільки в місцях приймання (здавання) електровоза,що обладнані спеціальними пристроями чи засобами для безпечного виконання цих робіт.

3.4. Не дозволяється виконувати інші роботи на електровозах у разі,

-25-

якщо піднятий струмоприймач перебуває під напругою.

3.5. Забороняються роботи на електровозах, які складаються із двох і більше секцій, якщо хоча б на одній із них піднятий струмоприймач, за виключенням робіт, передбачених п. 3.2.

3.6. На електровозах, до початку ТО, при знаходженні їх у депо, на ПТОЛ або коліях під контактним проводом, необхідно зупинити електровоз, привести в дію ручне гальмо і виконати такі операції:

Вимкнути допоміжні машини, електропечі обігріву кабіни. Відключити ГВ і опустити струмоприймачі вимкненням відповідних перемикачів на пульті управління. Переконатися в опускання струмоприймачів по показаннях вольтметра і обов’язково візуально.

Заблокувати кнопки блоків вимикачів на пульті управління блокуючими ключами і зняти їх.

Зняти реверсну рукоятку з контролера машиніста.

Блокуючі ключі вимикачів і реверсивна рукоятка повинні знаходитися в особи, яка проводить огляд чи ремонт обладнання (машиніста, помічника машиніста чи іншої особи).

Закрити доступ стисненого повітря роз’єднувальним краном на трубопроводі підводу до клапана струмоприймача.

При опущених струмоприймачах на електровозах змінного струму заземлюючою штангою торкнутися виводів тягового трансформатора для знімання ємкісного заряду з силового та допоміжних кіл електровоза, після чого заземлити високовольтний ввід. При проведенні цих операцій необхідно користуватися діелектричними рукавицями.

Після проведення цих операцій і впевнившись на слух у повній зупинці допоміжних машин, дозволяється ввійти у ВВК, зняти огорожі і виконати огляд чи ремонт. При цьому двері, штори та огорожі ВВК треба залишати відкритими на весь час перебування в ній людей.

3.7. Відновлення робочого стану електровоза в наступному порядку:

- переключити заземлювачі трансформаторів в робочі положення;

- перевести крани струмоприймачів в робоче (вертикальне положення);

Допускається проводити нагляд за роботою електрообладнання при відкритих шафах і знятих кришках підкузовних ящиків, закріпивши в зажатому стані блокуючі вимикачі. При цьому нагляд мають здійснювати не менше як дві особи. Під час нагляду забороняється наближуватися до електрообладнання на відстань менше 1 метра і залишати відкрите обладнання без нагляду. Спостерігати за дією підкузовного обладнання дозволяється тільки з зовнішньої сторони кузова, знаходитися при цьому під куховом забороняється.

По закінченю всіх робіт звільнити вимикачі блокувань безпеки і закрити всі двері шаф і кришки ящиків.

3.8. Забороняється виконувати любі роботи, пов’язані з виходом на дах локомотива на електрифікованих дільницях, до відключення і заземлення проводів контактної мережі.

-26-

3.9. Не дозволяється підніматися на дах ТРС для виконання ремонтних робіт або огляду обладнання у межах охоронних зон повітряних ліній електропередач, що перетинають колію.

3.10. Локомотивна бригада електрорухомого складу може виконувати роботи з виходом на дах, на перегоні при умові зняття напруги з контактної мережі своєї колії і в присутності працівника дистанції контактної мережі який має надати письмовий дозвіл на роботу, встановленої форми.

3.11. При необхідності огляду і ремонту дахового обладнання електровоза на електрифікованому перегоні машиніст повинен:

- запросити по рації у енергодиспетчера прибуття працівників району контактної мережі;

- опустити струмоприймачі;

- перевести реверсивну рукоятку в нейтральне положення і вийняти ключі блокування пульта управління. Вони мають знаходитися у машиніста на весь час огляду та ремонту;

- загальмувати рухомий склад автоматичними і ручними гальмами. При необхідності підкласти під колеса гальмівні башмаки..

Контактну мережу заземлюють працівники району контактної мережі за наказом енергодиспетчера.

Про виконання відключення і заземлення контактної мережі працівник району контактної мережі видає машиністові довідку з зазначенням часу відключення. До одержання довідки підніматись на дах локомотива забороняється. Машиніст повинен перевірити наявність відповідного посвідчення.

Першим на дах піднімається працівник ЕЧК.

3.12. Забороняється на локомотиві змінного струму примусово включати реле опускання струмоприймача (РОП), або постановка перемичок на його блокування.

3.13. При пошкодженні дахового обладнання на локомотиві і неможливості подальшого руху пошкоджену секцію, при всіх опущених струмоприймачах відключити.

3.14. При обриві заземляючих шунтів, кожухів електропечей, заземляючих провідників пультів машиніста і помічника машиніста та корпусів допоміжних машин відновлювати заземлення обладнання тільки при опущених струмоприймачах і виключеному головному вимикачі.

 

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Здайте комплект ключів і реверсивну рукоятку черговому по депо, або машиністу, який приймає електровоз в пункті зміни локомотивних бригад.

4.2. Здачу проводити на спеціально відведених місцях.

4.3. Перед здачею впевніться, що електровоз загальмований або під передню колісну пару з протилежних сторін підкладені гальмівні башмаки з наїздом на їх.

4.4. Доповісти про всі недоліки, які мали місце в процесі роботи

відповідним спеціалістам і зробити записи в бортовий журнал форми ТУ-152.

 

-27-

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Аварійні ситуації можуть виникати під дією несприятливих атмосферних умов (дощу, вітру, урагану та ін.), а також бути виробничого характеру .

5.2. При виникненні аварійної ситуації негайно прийняти заходи до евакуації людей з небезпечної зони та рятування матеріальних цінностей. При необхідності знеструмити силові і допоміжні кола електровоза.

5.3. У випадку падіння контактного проводу на електровоз залишайтесь в кабіні машиніста. При виході, або підйомі на дах необхідно одіти діелектричні рукавиці. Рухатись із 8 метрової зони від рухомого складу потрібно невеликими (не більше 0,1м) кроками.

5.4. При пораненні, не доторкаючись руками рани, змазати її краї йодною настойкою, покласти на рану стерильний матеріал і забинтувати. У випадку сильної кровотечі накласти тугу пов’язку або джгут.

5.5. До забійних місць і при вивихах прикласти до хворого місця рушник, змочений холодною водою, забезпечити потерпілому спокій. Вправляти вивих повинен лікар.

5.6. При опіках промити водою обпечене місце або поливати холодною водою 10-15 хвилин, а потім наложити стерильну пов’язку. Ні в якому разі не проколювати пухирі і не здирати припалений одяг від рани.

5.7. При опіках очей електричною дугою необхідно робити холодні примочки розчином борної кислоти.

5.8. При ураженні електричним струмом, звільнити потерпілого від дії електричного струму, привести до свідомості, при зупинці дихання зробити штучне дихання, при зупинці серця зробити непрямий масаж серця. Викликати швидку допомогу.

5.9. При виникненні пожежі сповістити по локомотивному зв’язку чергову найближчої станції або диспетчера і приступити до гасіння пожежі підручними протипожежними засобами. Гасіння електрообладнання проводити за допомогою вуглекислотних та порошкових вогнегасників тільки після відключення його від електромережі.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати матеріал і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індивідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень