A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт тепловоза

Дата: 26.02.2023 16:10
Кількість переглядів: 175

Тема:

Ресорсне підвішування електровоза

Ресорне підвішування призначене для пружної передачі ваги кузова вагона на візки, а також для амортизації й часткового гасіння вертикальних і горизонтальних поштовхів і коливань, що виникають при русі локомотива по стиках рейок та стрілочних переводах. Ресорне підвішування повинно мати необхідну пружність і здатність поглинати виникаючі при русі ЕРС вертикальні і бічні сили, під впливом яких відбуваються коливання. Воно також рівномірно розподіляє навантаження між колісними парами.

Ресорне підвішування локомотива виконують по можливості з меншою жорсткістю, амплітуди коливань обмежують, встановлюючи гасителі коливань та обмежуючі упори. Система ресорного підвішування може бути одно- або двоступенева. В одноступеневому ресорному підвішуванні між рамою візка електровоза й буксовим вузлом колісної пари розташовані ресори з листових або циліндричних пружин або з тих та інших разом. Система двоступеневого ресорного підвішування додатково передбачає розміщення пружних пристроїв між рамою кузова і рамою візка.

На електровозах й електропоїздах перших випусків широкого поширення набули листові ресори. Розсіювання енергії коливань у такій системі відбувається за рахунок сил тертя, що виникають між листами. Після тривалої експлуатації локомотива сили тертя збільшувалися, а ресори зношувались. Це приводить до різкої зміни динаміки локомотива. Щоб уникнути зазначеного недоліку, ресорне підвішування виконують із кручених циліндричних пружин, включаючи паралельно їм гідравлічний чи сухий демпфер.

Розташування пружин та ресор на рамі візка електровоза показують схеми ресорного підвішування (рис. 2.28). На сучасних електровозах та електропоїздах ресорне підвішування двоступеневе, а також застосована незбалансована система ресорного підвішування буксового вузла. Кожна вісь електровоза має самостійне ресорне підвішування, яке складеться із циліндричних пружин з листовими ресорами або без них. Так, в електровозів серій ВЛ10У, ВЛ11М, ВЛ80Т, ВЛ80С, ВЛ40У, 2ЕЛ5, 2ЭС5К, ДЕ1, ДСЗ перший ступінь — колискова підвіска, яка встановлена між рамою кузова та візковою рамою.

В електровозів ВЛ10, ВЛ80К, ЧС41, ЧС2, ЧС7, ЧС8, 2ЕЛ4 першим степенем є опора кузова, яка складається з чотирьох циліндричних пружин та системи забезпечення повороту і поперечного переміщення візка. Другий ступінь електровозів ВЛ10, ВЛ10У, ВЛ11м, ВЛ80Т, ВЛ80С,ВЛ40У — ресорне підвішування буксового вузла, яке складається з двох пружинних підвісок і комплекту листових ресор (рис. 2.28, а). Електровози серій 2ЕЛ5, 2ЭС5К, 2ЕЛ4 мають буксові вузли іншої конструкції, тому другий ступінь складається з двох циліндричних пружин, які знаходяться у різних площинах (рис. 2.28, б).

Тягові зусилля від візкової рами на раму кузова в цих електровозах передаються через похилу тягу. На рис. 2.28, г представлено ресорне підвішування тривісного візка електровоза ЧС4. Тягові зусилля від візкової рами на раму кузова цього електровоза передаються через шкворневий вузол, а вертикальні навантаження через опори кузова. В електровозів ДЕ1, ДСЗ використовується подібна схема ресорного підвішування, хоча ці електровози мають двовісні візки, з колисковим підвішуванням та похилою тягою.

Другий ступінь складається з двох циліндричних пружин, які опираються на балансир, тягові зусилля від букс на візкову раму передаються через повідки. Відсутність листових ресор погіршує динаміку локомотива, тому між буксою та рамою візка встановлено гідродемпфери. В електропоїздів всіх серій також двоступінчасте ресорне підвішування, яке складається з центрального (колискового) підвішування та буксового (рис. 2.29).

У першому ступені ресорного підвішування моторних та причіпних вагонів вага кузова передається на надресорний брус, який через систему пружин передає навантаження на раму візка. Другий ступінь складається з двох пружин, які передають навантаження на буксові вузли.

Рис. 2.28 Схеми ресорного підвішування двоосьових електровозів а) ВЛ10, ВЛ11, ВЛ40, ВЛ80; б) 2ЕЛ4, 2ЕЛ5, 2ЭС5Кта в) трьохосьових ЧС4, ДЕ1, ДСЗ: 1 — буксовий вузол; 2 — візкова рама; 3 — пружина колискового підвішування або опори кузову; 4 — шкворневий вузол; 5 -пружина буксового підвішування; 6 — листові ресори; 7 — буксовий поводок; 8 — похила тяга; 9 — балансир

Рис. 2.29 Схеми ресорного підвішування електропоїздів ЭР2, ЭР9, ЭД9 (а — моторний вагон зі щелепним візком, б — моторний вагон із безщелепним візком; в — причіпний і головний вагони): 1 — буксовий вузол; 2 — візкова рама; 3 — піддон центрального підвішування; 4 — надресорний брус; 5 — пружина колискового підвішування; 6 — шкворневий вузол; 7 — ковзуни надресорного бруса; 8 — пружина буксового підвішування

Моторні вагони мають встановлення букс, яке не дозволяє їх горизонтальне переміщення. Букси візків моторних вагонів електропоїздів ЭР2, ЭР9П, ЭР9М, ЭР9Е встановлено в щелепи кронштейнів візкової рами, тому пружини підвіски розташовуються в одній площині (рис. 2.29, а). В електропоїздів ЭР2Е, ЭР9Т, ЭД9М повідкові букси, пружини в них розташовані в різних площинах (рис. 2.29, б).

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати матеріал і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індивідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень